Újévi fitnesz fogadalmak, amiket be is tudsz tartani
pexels.com
Előfizetek

Újévi fitnesz fogadalmak, amiket be is tudsz tartani

A cikk támogatója A FOREO
Január első heteiben még általában nagyon lelkesek vagyunk és mindent az "új év, új élet" szellemiségében tervezünk. Azonban ahogy múlnak a hetek, a lelkesedésünk egyre alább hagy és a halogatás egyre nagyobb teret kap.

Ez egyrészt természetes folyamat, hiszen év közben folyamatosan találjuk szembe magunkat kisebb-nagyobb kihívásokkal, amik beárnyékolhatják a szépen szövögetett terveinket, ugyanakkor nem takarózhatunk ezzel örökké.

ÍME PÁR FOGADALOM, AMIT MINDENKI BE AKAR TARTANI, DE MI MEGMUTATJUK, HOGYAN FORMÁLHATOD ŐKET ELÉRHETŐ CÉLOKKÁ!

1. Nyárra bikini body-m lesz

Ez a legnépszerűbb fogadalmak közé tartozik, hiszen a tökéletes forma elérése jó nagy falat. Ennél a témánál elsőként azt vizsgáld meg, nem tetted-e túl magasra a mércét? Ha pár hónap alatt akarsz szupermodell testet, valószínűleg elmérted a célt és csalódott leszel. Szánj arra minimum 20 percet, hogy fehérneműben megállsz a tükörrel szemben és önsanyargató kritizálás helyett objektíven nézed a mostani alakod. Vedd észre azokat a részeket a testeden, amikkel elégedett vagy és határozd meg a kritikus területeket, amiket valóban fejleszteni szeretnél. Ne bikini-bodyról álmodozz, hanem tűzz ki konkrét célt: pl. popsimat szeretném kerekebbre formálni.

Ezután ne félj segítséget kérni szakembertől! Az edzőteremben biztosan találsz olyan személyi edzőt, aki tud segíteni a célod elérésében, együtt pedig sokkal könnyebb lesz végigmenni ezen a folyamaton.

2. Nemcsak a testemre, a bőrömre is figyelek!

Ez így lenne helyes, de edzések alatt inkább a testünkre figyelünk és háttérbe szorulhat az arcápolás. ‘Most elég csak a mozgásra koncentrálnom, este foglalkozom az arcommal’ - gondoljuk sokszor. Pedig ennél ideálisabb helyet és időt nem is találhatnánk rá! Ma már rengeteg készülék és szépségápolási eszköz áll rendelkezésre, amely kompakt, könnyen használható és elfér bármelyik sporttáskában! Így pár perc alatt letudhatjuk a napi arcápolási rutinunkat akár az edzőteremben! Mert nemcsak a testünknek, hanem arcbőrünknek is jár a személyi edző! Sportolás előtt és után iktass be 1-1 perces arctisztítást, hogy elkerüld a izzadtság és a szennyeződések keveredéséből kialakuló bőrproblémákat.

A FOREO LUNA fofo a világ első okos beauty trénere, ami kompakt méretével tökéletesen elfér a sportfelszerelésed mellett. A 2-in-1 bőrelemző és arctisztító készülék 24 karátos arannyal bevont érzékelőivel felméri bőröd hidratáltsági szintjét és testreszabott arctisztítási rutint kínál. Elég néhány kérdésre válaszolnod a FOREO For You applikáción keresztül, és valósidejű visszajelzést kaphatsz a bőröd életkoráról és hidratáltsági szintjéről. Indulhat is az ultramodern, személyre szabott arctiszítás!

3. Rendszeresen járok edzeni

Ez a tétel vitathatatlanul az újévi fogadalmak királyának számít, egész biztos, hogy mindenki listáján szerepel, legtöbb esetben évről évre csúsztatjuk tovább. De valóban ilyen nehéz lenne betartani?

Először is, gondold át, hogy az az edzésforma, amit eddig választottál, valóban örömöt okoz-e számodra, vagy a hiba abban rejlik, hogy minden alkalommal igazi tortúrának érzed, hogy neki kezdj. Nézz körül a különböző sportok között és próbálj ki többet is mielőtt leteszed a voksod valamelyik mellett. Eddig azt hitted a jóga neked való, de a szőnyeget valahogy mindig a szoba sarkába száműzöd? Próbálj ki valami aktívabbat, mint a spinning, aerobic, vagy a kick box. Az edzőterem zárt falai és a tömeg inkább nyomasztanak? Válts szabadtéri futásra! Ha megtaláltad azt a sportot, ami motivál, ajándékozd meg magad egy új felszereléssel, hogy még jobban várd az alkalmat, amikor kipróbálhatod.

4. Ezentúl tudatosan táplálkozom!

Ahogy a legtöbb fogadalom, a drasztikus diéták is maximum pár hétig tarthatóak. Itt is lépj hátra egyet és határozz meg reális célt. Ne akarj gyorsan sokat fogyni, hagyj időt magadnak és alakíts ki új szokásokat. Az biztos, hogy a csábítást érdemes kerülnöd, ezért mihamarabb nézd át a konyhát, hogy mi az, amiről valóban le kell mondanod, ha szeretnél egészségesebben élni. Ebben az esetben is érdemes szakemberrel konzultálnod, egy dietetikussal közösen tudjátok kialakítani azt az étrendet, ami passzol hozzád és nem érzed folyamatos lemondásnak.

5. Több folyadékot iszom!

Ha nem csak a saját, de környezeted folyadékbeviteli mennyiségét is megnézed, megdöbbentő eredményeket kapsz. A felnőtt szervezet egészséges működésének fenntartásához napi 2-2.5 liter folyadékra van szükség, aminek legideálisabb forrása a víz. Annak érdekében, hogy könnyebb legyen figyelned, hogy mennyi folyadékot fogyasztottál, nézz körül az ingyenesen letölthető appok között, amik bizonyos időközönként emlékeztetnek, hogy ideje innod. Ha inkább az offline eszközöket kedveled, szerezz be egy kulacsot, ami mindig veled lehet. Ezzel mérheted is a fogyasztásod és mindig kéznél lesz a megoldás. Ha nem vagy oda a tiszta víz ízéért, dobd fel pár citromkarikával vagy uborka szelettel. Ne feledd, a bőröd is szomjazik ilyenkor! Válassz olyan arctisztító készüléket, amely felméri bőröd állapotát, ezzel is motivál a megfelelő hidratáltsági szint elérésére!

Tovább olvasok
Arcápoló termékek, amik a te fürdőszobapolcodról sem hiányozhatnak

Bőröd frissességének, tisztaságának és ápoltságának megőrzése nem csak a közérzetedet javítja, de a teljes megjelenésed alapját is meghatározza.

10 tudományos módszer, hogy megszabadulj a hájacskáktól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt és alatt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Nem jó ötlet kontaktlencsében úszni - elmondjuk, miért

A medencében kevésbé biztonságos kontaktlencsét viselni, ezt biztosan te is tudod, ha ezt használod.

Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem