terhesség,babavárás,terhességi rosszullét
pexels.com
Előfizetek

Van megoldás! Természetes módszerek a terhességi rosszullét ellen

A várandósság egy áldott állapot, ám sokaknak a babavárás első időszakát bizony megnehezíti a hányinger, a fáradtság és a rosszullétek. Ha megszüntetni nem is, de enyhíteni azért lehet a dolgot - a következő természetes módszereket érdemes bevetned!

A terhességi rosszullétek bizony megnehezítik a várandós nők életét - most Farkas-Halász Évi, az Anyaként is Fitten bloggere ad szuper tippeket.

Nagyon sok várandós - köztük én is - szenved a babavárás elején a reggeli vagy akár az egész napos rosszullétektől. A mai napig nincs pontos, bizonyított magyarázat az okokra, inkább csak elméleteket lehet olvasni a témában. Nem könnyű túllendülni ezen az időszakon, de pár apró trükkel enyhíthettek a tüneteken.

Ezek egytől-egyig nekem is beváltak!

1. Víz, víz, víz!

Mindhárom terhességem alatt a leggyakrabban fogyasztott folyadék a víz volt, csakis hidegen kortyolgatva. Sok kismama elfelejt, vagy nem figyel oda a megfelelő mennyiségű folyadék fogyasztására, pedig dehidratáltságnál nagyobb az émelygés, hányás esélye!

2. Kávé helyett zöld tea

Az első trimeszterben rá sem bírok nézni a kávéra. Nagyon sok ismerősömtől hallom, hogy ugyanígy éreztek. Már az illatától is a rosszullét kerülget, pedig kávérajongó vagyok, szeretem az élékítő hatását is. Ha te is így vagy ezzel, megoldás lehet a zöld tea. Mivel sokféle vitamint tartalmaz, nagyon hasznos a szervezetünkre, ugyanis erősíti az immunrendszert és élénkítő hatása is van. Természetesen mértékkel fogyaszd, egy, maximum két csésze tea az ideális ilyenkor.

zöld tea,terhesség,koffein
forrás: pexels.com
A zöld tea szuper választás!

3. Kis adagokban étkezz!

Ez bármelyik napi étkezésre igaz. A nagyobb adagok megterhelhetik a gyomrod, és könnyebben ér el a rosszullét. Mindig legyen nálad keksz, egészséges ropogtatnivaló, és alkalomszerűen falatozgass. Figyeld a tested jelzéseit, és tényleg csak azt fogyaszd, ami igazán jólesik.

4. Joghurt és gyümölcs

Mindhárom babámnál, ami a legkedvesebb reggelim volt, és amitől soha nem voltam rosszul, az a natúr joghurt gyümölcsökkel. Egész nap tudtam volna enni, egyszerűen nem untam meg. A gyümölcs az egyik legfontosabb vitaminforrásunk, valamint a natúr, minél természetesebb joghurt is hasznos a szervezet számára a remek kalcium és folsav forrása miatt, sőt, székrekedés ellen is alkalmazhatják a kismamák. Arra viszont figyelj, hogy bármilyen tejtermék, amit fogyasztasz, pasztőrözött, és magas hőmérsékleten sterilizált illetve kezelt tejtermék legyen.

5. Pihenj, amennyit jólesik!

A megfelelő mennyiségű és minőségű pihentető alvás segíthet a rosszullétek legyőzésében, csak arra figyelj, hogy ébredés után lassan és óvatosan mozogj és kelj ki az ágyból, mert hamarabb megszédülhetsz és a vérnyomásod is leeshet.

Pihenés után mindig szellőztess a szobában, és a gyakori séta és a mozgás is hasznos ebben az időszakban!

Nézd meg a galériánkat> 6 kép
6 dolog, ami tilos és nagyon tud hiányozni veszélyeztetett terhesség alatt
Tovább olvasok
Arcápoló termékek, amik a te fürdőszobapolcodról sem hiányozhatnak

Bőröd frissességének, tisztaságának és ápoltságának megőrzése nem csak a közérzetedet javítja, de a teljes megjelenésed alapját is meghatározza.

10 tudományos módszer, hogy megszabadulj a hájacskáktól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt és alatt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Nem jó ötlet kontaktlencsében úszni - elmondjuk, miért

A medencében kevésbé biztonságos kontaktlencsét viselni, ezt biztosan te is tudod, ha ezt használod.

Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem