anyaként is fitten,fáradtság
Getty Images
Előfizetek

Néha azt érzed, hogy tényleg betelt a pohár? Tippek lelki kimerültség esetére

A legtöbbünkkel sajnos előfordul, hogy időnként elegünk lesz a munkánkból, nem jól jönnek össze a dolgok, és magunkkal sem vagyunk kibékülve. Egy ideig persze lehet sajnálni magunkat, de ennek egyszer véget kell vetni!

Az Anyaként is Fitten blog írójának, Farkas-Halász Évinek a tippjeivel elég hamar átvészelheted ezeket az időszakokat!

,,Mindenkivel előfordulhat, hogy egy nehezebb időszak kerül bele az életébe, lelki és fizikai kimerültséggel szembesül, amiből nagyon nehezen tud - vagy most úgy látja, hogy nem is tud - kijönni. Nálam is volt egy ilyen periódus, sok volt a stressz, az érzelmi megterhelés, életkedvem sem volt igazán. Szerencsére a családom támogatásával és külső segítség nélkül le tudtam győzni ezt az állapotot. Ezért most olyan tippeket szeretnék megosztani, amik nekem beváltak. De mindenek előtt nagyon fontos, hogy ha érzed, hogy nagyobb a probléma jellege, és semmiképp sem tudsz megbirkózni a gondokkal, keress fel egy szakembert a feltétlen siker érdekében!"

Olvasd el ezt is!

1. Találd meg a probléma okát!

Nagyon sok oka lehet, amiért "mentális fáradtságot" érezhetsz. Utána kell járni, hogy mik azok a tényezők, amik negatív irányba befolyásolják az életed, és így könnyebben tudod kezelni a problémát. Lehet ez egy rossz munkahely, vagy egy pocsék párkapcsolat, egy a lényeg: csak te tudsz ezen változtatni és pozitív útra terelni az életed.

2. Mozdulj ki otthonról!

Nem jó, ha egyedül gubbasztasz a szobádban! Csinálj olyan dolgokat, amik kizökkentenek a megszokott ritmusodból, és egy kis színt visznek az életedbe. Új hobbik, tevékenységek, mind-mind jó gondolat. Ilyen lehet egy főzőtanfolyam, vagy egy finom borvacsora, te döntöd el, hogy milyen programokat szeretnél magadnak, mik azok, amik feltöltenek. A barátaid is biztosan segítenek majd: vedd körbe magad olyan emberekkel akikkel jól érzed magad.

pihenés,bulizás,rosszkedv
forrás: Gettyimages

3. A testmozgás jó döntés!

Lehet, hogy nagyon-nagyon fáradtnak érzed magad, de ha napi 20-30 perc mozgást beiktatsz az életedbe, két héten belül jelentős változást fogsz tapasztalni fizikailag és lelkileg is. Ha kevés időd van, vagy otthon szeretnél edzeni, akkor is rengeteg edzős videó közül választhatsz a videó megosztó portálokról.

4. Zöld, zöld, zöld

A természetben eltöltött idő mindig meghozza a pozitív hatását. A friss levegő, a napsütés, a fák, a természet mind-mind olyan dolgok, amik felfrissítik szellemileg az embert. Ha teheted, menj bringával, vagy gyalogolj többet, addig is szívod magadba a friss levegőt.

5. Vitaminok, gyógynövények

Sokat segíthetnek az energiaszint növelésében a vitaminok, ásványi anyagok, erről mindenképp kérd ki háziorvosod véleményét. Én is így tettem, nem bántam meg, hogy hallgattam rá, azóta is szedek minden nap vitamint és magnéziumot, ami többek között a migrén hatékony ellenszere, izomlazító hatású és még rengeteg pozitív hatása van. Sőt, a várandósoknak kifejezetten ajánlják. Személy szerint nagyon szeretem a gyógyteákat: egy fárasztó nap után csodát művel egy citromfű vagy hársfa tea, gyermekkoromban is rengeteget főzőtt nekem nagymamám. Mézzel isteniek!

Nézd meg a galériánkat> 4 kép
A kardió tényleg mítosz? Lelepleztük, mennyit segít a fogyásban ez a 4 edzésforma
Tovább olvasok
Arcápoló termékek, amik a te fürdőszobapolcodról sem hiányozhatnak

Bőröd frissességének, tisztaságának és ápoltságának megőrzése nem csak a közérzetedet javítja, de a teljes megjelenésed alapját is meghatározza.

10 tudományos módszer, hogy megszabadulj a hájacskáktól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt és alatt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Nem jó ötlet kontaktlencsében úszni - elmondjuk, miért

A medencében kevésbé biztonságos kontaktlencsét viselni, ezt biztosan te is tudod, ha ezt használod.

Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem