zöldség,gyümölcs,vitamin
Getty Images
Előfizetek

Nehezen veszed rá magad, hogy több zöldséget egyél? Tippek, amikkel végre sikerülhet!

Biztosan ezerszer hallottad már, hogy szinte minden étkezéshez kellene valamilyen zöldséget enni, mégis úgy érzed, ez számodra kivitelezhetetlen? Pedig hidd el, könnyebb, mint gondolnád!

Lehet, hogy csak egy kis kreativitásra van szükséged ahhoz, hogy több zöldséget csempéssz az étrendedbe? Az Anyaként is Fitten bloggere, Farkas-Halész Évi tippjeit érdemes megfogadnod!

,,Már sok-sok kutatás bebizonyította, hogy mennyire kedvező hatással vannak a zöldségek és a gyümölcsök a szervezetünkre: ideális esetben napi 5 étkezéshez kellene fogyasztanunk őket. Nemcsak tele vannak jótékony vitaminokkal, ásványi anyagokkal, vízzel, de az emésztésben és az anyagcserében is hatalmas szerepük van.

Eddig, akikkel erről beszélgettem, mindig azt mondták, hogy a gyümölcsöket jobban szeretik édes ízük miatt, a zöldek fogyasztásával viszont hadilábon állnak. Pár tippet szeretnék megosztani veletek, hogyan tudjátok beiktatni, és rendszeressé tenni az étkezéseitekben!"

zöldség,étkezés
forrás: GettyImages

1.Reggelire zöldturmix

Az egyik legjobb energiabomba, amivel biztosan jól indul a napod. A zöldségek kesernyésebb ízét el tudja nyomni, ha pl. pár szem áfonyát vagy más bogyós gyümölcsöt vagy akár banánt adsz a turmixhoz. Bármilyen zöldséggel készítheted, a legnépszerűbb most a spenótlevelekből, zellerszárból, vízből és banánból készült ital. Próbáld ki!

2. Készíts zöldségchipset!

Sokkal finomabbat és olcsóbban tudsz készíteni otthon, csak pár zöldség kell hozzá, egy éles reszelő és egy sütő. Vékony szeletekre vághatod a tetszőleges alapanyagot és egy sütőpapírral bélelt tepsiben roppanásig süsd őket. Esti meccs-, vagy filmnézéshez zseniális és főként egészséges nassolnivaló.

Olvasd el ezt is!

3. Próbálj ki új konyhai technikákat!

Lehet, hogy pont az a probléma, hogy csak a megszokott ízvilág ugrik be a zöldségekről, pedig megfelelő fűszerezéssel, vagy akár más elkészítési móddal talán azonnal megszeretnéd őket. A paradicsomhoz nagyon jól illenek a szárított zöldfűszerek, úgy mint a kakukkfű, bazsalikom, oregánó. Sütőben sütve egy kis fokhagymával és olívaolajjal igazán isteni köretelem!

4. Bulira zöldség? Igen!

Átjönnek a barátok este? Ne ropival kínáld őket, mutass egy egészségesebb alternatívát! Vágj vékony csíkokra répát, kígyóuborkát és zellerszárat, majd készíts hozzá zsírszegény tejfölből vagy joghurtból mártogatóst! Bármilyen fűszerrel meghintheted, ez tényleg csak ízlés kérdèse. Akár sajtszósszal is kínálhatod a zöldeket, de figyelj oda, hogy abból is a zsírszegény verziót válaszd, így biztosan nem kell aggódnod majd a pluszkilók miatt sem!

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
Hasznos vitaminok és tápanyagok a zöldségekben
Tovább olvasok
Arcápoló termékek, amik a te fürdőszobapolcodról sem hiányozhatnak

Bőröd frissességének, tisztaságának és ápoltságának megőrzése nem csak a közérzetedet javítja, de a teljes megjelenésed alapját is meghatározza.

10 tudományos módszer, hogy megszabadulj a hájacskáktól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt és alatt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Nem jó ötlet kontaktlencsében úszni - elmondjuk, miért

A medencében kevésbé biztonságos kontaktlencsét viselni, ezt biztosan te is tudod, ha ezt használod.

Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem