halogatás,anyaként is fitten
Getty Images
Előfizetek

Győzd le a lustaságot! Bevált tippek henyélés ellen

Néha már te is érzed, hogy kicsit többet pihensz a kelleténél, és elbíbelődsz olyan, cseppet sem fontos dolgokkal, amikhez kedved van, miközben a feladataid csak úgy sorakoznak? Fogadd meg a következő tippeket!

Farkas-Halász Évi, az Anyaként is Fitten blog írója most abban segít, hogyan győzd le egyszer és mindenkorra a halogatást!

,,Te is szereted halogatni, egy kicsit "Pató Pál Urasan" elodázni a dolgokat? Nagyon könnyű a lustaság hibájába beleesni, állandóan elnapolni a teendőidet, ám ez hosszú távon nem megoldás. Bevallom, én sohasem voltam az a klasszikus értelemben vett lusta ember, de azért voltak olyan időszakok az életemben, amikor kerestem a kifogásokat, és próbáltam húzni-halasztani a feladataimat, ami persze totális káoszba torkollott.

A következő ötletekkel remélem, hogy tudok segíteni abban, hogy megtanulj rendszert vinni az életedbe, és magad mögött hagyd a tétlenkedő állapotot."

Olvasd el ezt is!

1. Legyenek céljaid!

A lustaság legfőbb oka a motiváció hiánya. Fontos, hogy lásd, mit szeretnél elérni! Ha kell, kis lépésekben haladj a kitűzött cél felé. Ha esetleg nem sikerül elérni őket, vizsgáld meg, hogy mi lehetett a probléma oka, és addig küzdj, amíg el nem jutottál a megvalósításukig.

2. Szabj ki határidőt magadnak!

Tudom, a határidő sok mindenkinek mumus, pedig alapvetően ösztönző faktor. Elkezdeni mindig a legnehezebb, de ahogy a mondás is tartja: "Evés közben jön meg az étvágy!"

3. Jutalmazd meg magad apróságokkal!

Egyetemista koromban ez a stratégia nagyon bejött. Ha halogatni akartam a tanulást, mindig emlékeztettem magam arra, hogy milyen jó lesz, ha majd keményen dolgozom, és annak meg is lesz a gyümölcse. Méghozzá az, hogy nem csak a vizsga sikerül majd, de azt a szép blúzt is megvehetem, amit már hetekkel ezelőtt kinéztem magamnak.

halogatás,anyaként is fitten
forrás: GettyImages
Jöhet a jutalom!

4. Legyél fegyelmezett és kitartó!

Ne hagyd, hogy bármilyen külső tényező befolyásoljon. A technika korában nagyon nehéz megállni, hogy ne nézegessük a telefonunkat, vagy a laptopunkat öt percenként, de ha egy feladatra koncentrálsz, akkor nem szabad, hogy kizökkentsen egy oda nem illő dolog, mert megsokszorozhatja a belefektetett időt!

5. Mozgás!

Az elvégezendő feladat, munka közben tarts kisebb-rövidebb szüneteket, és próbálj valamit mozogni. Először nem kell nagy dolgokra gondolni, ilyen lehet pár perc nyújtózkodás, guggolás, lábemelgetés. Fokozatosan növelheted az adagot, kisebb séták, pár perc egész testet átmozgató edzés... Majd meglátod milyen pozitív hatással lesz a sport az elmédre és az egészségedre!

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
5 intő jel, hogy mentálisan kimerültél és pihenésre van szükséged
Tovább olvasok
Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!

10 tudományos módszer, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit, és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

Csak megszokásból csináljuk, vagy tényleg van értelme a hideg zuhanynak?

Előre szólunk: bizony van! A szakértők szerint ha rendszeresen használod a hideg zuhanyt, tényleg jobb futó lehetsz! Na, meghoztuk a kedvedet a didergéshez?


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem