életmód,egészség
Getty Images
Előfizetek

Váltani nem feltétlenül drága! Költséghatékony tippek, ha áttérnél az egészséges életmódra

Az egyik fő ok a pénz, amiért még mindig nem tértél át az egészséges életmódra? Jó, ha tudod, hogy lehet ezt okosan is csinálni! Ha a következő tippeket megfogadod, nem folynak majd ki csilliárdok a kezedből az étkezésre, viszont nagyon is rendben lesz az egészséged!

Azt hiszed, az egészséges életmód elengedhetetlen kellékei a csilivili, méregdrága, kimondhatatlan nevű hozzávalók, amikre legalább kétszer annyi pénz kéne, mint amennyit most költesz étkezésre? Jó, ha tudod, hogy egészségesen élni úgy is lehet, ha a fizetésed felét nem vered el szuperételekre, ám ehhez be kell vezetned pár új szokást.

Itt most nem csak arról van szó, hogy akciósan vásárolj avokádót és magtejet: nagyon sok múlik azon is, mikor és hogyan szerzed be a dolgokat. Fogadd meg a következő 5 tanácsot, és látni fogod, hogy lehet egészségesen élni pénztárcabarát módszerekkel is!

1. Kezd el megtervezni az étkezéseidet!

Érdemes jó előre kitalálnod, mikor, mit fogsz enni, így amikor bevásárolni mész, csak azokat fogod megvenni, amiket valóban fel is használsz. Biztos te is beleestél már abba a hibába, hogy izgatott egy hozzávaló, jól nézett ki, úgy gondoltad, majd csak jó lesz valamire - aztán hetekig ott állt a hűtő középső polcán, és a kukában landolt. A tervezés azért is jó, mert van időd kigondolni, hogy rakd össze az étkezéseidet úgy, hogy rostokat, fehérjéket és jó zsírokat is tartalmazzon a szénhidrátok mellett!

2. Egyél nagyon sok növényt!

A húsfélék bizony alaposan átszabják az étkezésre szánt keretet. Viszont fehérjét nem csak csirkemellel tudsz bevinni a szervezetbe: az olyan fehérjedús ételek, mint a bab, a magok, a sajt és a tojás is tökéletes választások. Tavasztól pedig próbáld ki, hogy a tányérod felét idényzöldségek foglalják el: jól is laksz tőlük, és vitaminokkal is feltöltenek!

zöldség,életmódváltás,növény
forrás: pexels.com

3. Éhesen SOHA ne vásárolj!

Ez egy abszolút alapszabály! Ha munka után, farkaséhesen, vagy reggeli helyett vágsz neki a bevásárlásnak, sokkal több felesleges és drága dolgot meg fogsz venni, egyszerűen azért, mert megkívánod. Éhesen ráaádsul minden ételben fantáziát lát az ember, olyanokban is, amiket amúgy soha az életben nem vennél meg. Szóval töltsd tele a hasadat, írj listát, és irány a piac!

4. Hajrá, idényzöldségek!

Érdemes aszerint is alakítani a vásárlást, hogy épp minek van szezonja. Azokat az ételeket ugyanis könnyebb beszerezni, és általában az áruk is alacsonyabb. Persze télen nem lehet csak sütőtökön és retekféléken élni, de tavasztól őszig ez simán megoldható! Okoskodhatsz azzal is, hogy ha épp szezonja van a paradicsomnak vagy a zöldspárgának, le is fagyasztasz belőle télire. Érdemes megismerkedni a környékbeli kistermelőkkel is, tőlük biztosan mindig friss árut tudsz venni!

Olvasd el ezt is!

5. Vásárolj nagyobb kiszerelésben!

Tankolj fel olyan ételekből, amiket sokáig tudsz tárolni, és nagyobb kiszerelésben is hozzá tudsz jutni: köles, bulgur, zab, rizs, durumtészta - ezekből gyorsan, pár kocka zöldség hozzáadásával tudsz tápanyagdús egytálételt készíteni, abszolút költséghatékonyan!

Na, ugye, hgy nem is olyan nehéz okosan vásárolni?

Nézd meg a galériánkat> 3 kép
3 finom és egészséges vacsora
Tovább olvasok
Arcápoló termékek, amik a te fürdőszobapolcodról sem hiányozhatnak

Bőröd frissességének, tisztaságának és ápoltságának megőrzése nem csak a közérzetedet javítja, de a teljes megjelenésed alapját is meghatározza.

10 tudományos módszer, hogy megszabadulj a hájacskáktól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt és alatt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Nem jó ötlet kontaktlencsében úszni - elmondjuk, miért

A medencében kevésbé biztonságos kontaktlencsét viselni, ezt biztosan te is tudod, ha ezt használod.

Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem