babavárás,terhesség
Getty Images
Előfizetek

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Farkas-Halász Évi, az Anyaként is Fitten bloggere lassan háromszoros édesanya lesz: most elárulta, melyek azok a dolgok, amik nála minden babavárás alatt tiltólistán voltak.

Mik azok a tevékenységek, ételek és élethelyzetek, amiket kerülni kell a terhesség alatt? Mivel már a harmadik várandósságomat élem, megtanultam, hogy miket kell kerülni, mik a tiltólistás dolgok. A biztonság kedvéért mindenképp kérdezd meg erről orvosodat és a védőnődet, ők azok, akik leginkább kompetensek a témában!

1. Alkohol, drogok, dohányzás

Talán az minden kismamának egyértelmű, hogy az összes létező kábítószer tilos, természetesen nem csak a babavárás időszakában, hanem az azt megelőzőben is, és tulajdonképpen egyik életkorban sem ajánlott. Ha szoptatunk, akkor is abszolút tiltólistás, ugyanis az anyatejen keresztül bejutnak a kisbaba szervezetébe.

Az alkoholról megoszlanak a vélemények: valakinek akár napi egy deci vörösbor is belefér, én személy szerint inkább nem kockáztattam egyik várandósságomnál sem, mert akár kis mennyiség is károsíthatja a magzatot.

A dohányzás, mint ahogyan a drogok is, azonnal kerülendő, amint megtudtuk, hogy babát várunk, de már a babatervezés időszakában is ajánlják a leszokást, mert fontos, hogy a nikotin kiürüljön a szervezetből.

2. A sport és a mozgás: akkor most mehet vagy sem?

Ez az a kérdés, amiről mindenképpen orvosoddal és védőnőddel konzultálj, és ha ők zöld utat adtak, akkor folytathatod a sportot. Van, akinek az első perctől tiltják, van, akinek szabad. Az én esetemben - aki gyerekkorom óta sportolok - természetes volt, hogy a várandósságaim alatt is szeretném folytatni az egészséges életmódot, hiszen az életem szerves részévé vált. Az orvosom egyetértett abban, hogy aki mindig is mozgott, ellenőrzött körülmények között folytathatja az edzést, de aki sohasem próbált ki komolyabban semmilyen mozgásformát, ne a babavárás alatt kezdjen bele. Nagyon fontos, hogy soha ne végezz megerőltető edzést, mert veszélyes lehet a babára nézve és a hasfalad és sérülhet miatta.

babavárás,terhesség
forrás: GettyImages

3. Tiltólistás ételek

Amit én mindhárom terhességemnél kőkeményen betartok, az az, hogy nem eszem nyers tojásból és húsból készült ételeket, penészes sajtokat és nyers halat.
A belsőségeket és a tenger gyümölcseit sem ajánlják, és nagyon fontos, hogy minden húst jó alaposan át kell sütni étkezés előtt.

A zöldségeket, gyümölcsöket mindig mosd meg evés előtt, soha ne fogyaszd őket mosatlanul a baktériumok miatt.

Mindig ügyelj a konyhában a higéniára, a konyhai előkészítés, a főzés és az étkezés során is! Nekem ezek a tippek beváltak eddig mindig!

4. Fogyókúra, léböjtkúra

Ha nem egészségügyi kockázata van, és nem az orvosod javasolta a diétát a terhesség alatt, semmiképp ne fogyókúrázz, mert ez most nem az az időszak az életedben. Másképpen is oda lehet figyelni az egészséges életmódra, nem kell kettő helyett enned! Tanulmányok szerint egy kismamának 300 kcal-val kell többet ennie, mint amúgy, azt pedig egészséges ételekből is tudod fedezni. Nem javasolt a túlzott hízás, de a túlzott fogyás sem a terhesség alatt!

Nézd meg a galériánkat> 6 kép
6 dolog, ami tilos és nagyon tud hiányozni veszélyeztetett terhesség alatt
Tovább olvasok
Arcápoló termékek, amik a te fürdőszobapolcodról sem hiányozhatnak

Bőröd frissességének, tisztaságának és ápoltságának megőrzése nem csak a közérzetedet javítja, de a teljes megjelenésed alapját is meghatározza.

10 tudományos módszer, hogy megszabadulj a hájacskáktól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt és alatt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Nem jó ötlet kontaktlencsében úszni - elmondjuk, miért

A medencében kevésbé biztonságos kontaktlencsét viselni, ezt biztosan te is tudod, ha ezt használod.

Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!

10 tudományos módszer, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem