edzés,futás,fitnesz
The Lazy Artist Gallery/Pexels
Előfizetek

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát! - 2. rész

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre, aki személyes kedveneceit ajánlja most!

Az első részben Halász Évi már bemutatott néhány mozgásformát, amik nagyon népszerűek, és amiket ő is kifejezetten szeret, ezekről itt olvashatsz bővebben:

Olvasd el ezt is!

Itt pedig az újabb eresztés:

Ahogy a múltkori bejegyzésemben is említettem, nagyon szeretem a sportokat, és örülök mindig, ha valamilyen újdonságot próbálhatok ki. A következőkben talán még annyira nem ismert sportformákat szeretnék megmutatni nektek, hátha kedvet kaptok hozzájuk.

Gymstick

Ezzel a sporteszközzel kb. két éve ismerkedtem meg, testvérem ajánlására próbáltam ki, aki már régóta ennek a sportnak hódolt. Egy olyan kellékről van szó, ami úgy néz ki, mint egy súlyzórúd aminek mindkét végéhez gumikötél tartozik. Ezzel a bottal végezhető a gyakorlatok többsége, a rudat a kézben tartva, a gumikötél pedig a lábra erősítve. Nagy előnye, hogy míg a súlyzós edzéseknél sérülésveszély áll fenn, addig gymsticknél ettől abszolút nem kell félni. Az összes izomcsoportot megdolgoztatja, és már pár alkalom után látványos változás érhető el vele. Feszesebb lesz tőle a test, garantált izomláz az első edzés után, legalábbis nálam így volt, rendesen megdolgoztatott. Javítja a koordinációt, a figyelmet, segít a hát-és derékproblémákkal küzdőkön.

Flexi-bar

Hasonlóan a Gymstickhez, itt is egy sporteszközről van szó, amit közel húsz éve fejlesztett ki egy német fizikotherapeuta. Ez az eszköz a mélyizmokat készteti mozgásra, használatát minden korosztálynak ajánlják prevenciós és rehabilitációs céllal is. Nagyon hasznos szülés után az anyukáknak is, ugyanis segíti a terhesség utáni gyors regenerációt, valamint erősíti a kötőszöveteket. Kismamák is alkalmazhatják, de a hetedik hónap után már viszont kerüljék a használatát, mert akár a szülés is beindulhat tőle. Amikor a Flexi-bar mozgásba kerül, (ennek a kulcsa a folyamatos rezonancia) elsősorban a has- és hátizmokat hozzuk működésbe, de végeredményben a core izomzat az ami erősebbé válik a használatával. Nagyon sok helyzetben használhatjuk úgy, mint állva, egyensúlyozva, térdelve, de otthoni sportolásra is tökéletes.

Lovaglás

Számomra a lovaglás nem is igazán az edzésről szól, hanem inkább terápiás tevékenység, viszont nem elhanyagolható a sportértéke sem. Egy óra intenzív lovaglással akár 500 kalóriát is elégethetünk, de nyilván ez sok mindentől függhet. A lovaglás nagyszerűen fejleszti az egyensúlyérzéket, a koncentrációs képességet és bár azt gondolhatjuk, hogy a comb és a fenék izomzat dolgozik a leginkább, amit a legjobban megdolgoztatunk az a hasizmunk. Ha hetente többször végzel ilyen mozgást, és természetesen odafigyelsz az étkezésedre, látható eredményeket fogsz elérni általa, nem beszélve arról, hogy a friss levegőn vagy, ami egy plusz nyugtató, stresszoldó faktor. Lovaglás alatt kitisztul az elme, jó hatással van a közérzetre is. Sok helyen tudsz az országban már lovagolni, ha van lehetőséged mindenképp próbáld ki, de a testi épséged érdekében fontos a jó felszerelés mielőtt belekezdesz.

Ha szeretnél még több tippet Évitől, kövesd az Instagramon!

Tovább olvasok
Arcápoló termékek, amik a te fürdőszobapolcodról sem hiányozhatnak

Bőröd frissességének, tisztaságának és ápoltságának megőrzése nem csak a közérzetedet javítja, de a teljes megjelenésed alapját is meghatározza.

10 tudományos módszer, hogy megszabadulj a hájacskáktól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt és alatt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Nem jó ötlet kontaktlencsében úszni - elmondjuk, miért

A medencében kevésbé biztonságos kontaktlencsét viselni, ezt biztosan te is tudod, ha ezt használod.

Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem