Ilyenkor is lehetsz csúcsformában: mozgásformák, amik nyaralás alatt is fitten tartanak!
Getty Images
Előfizetek

Ilyenkor is lehetsz csúcsformában: mozgásformák, amik nyaralás alatt is fitten tartanak!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Évi most azoknak szeretne segíteni, akik nyaralás előtt állnak, viszont ezekben a napokban sem akarnak lemondani az aktív sportolásról.

Lassan beköszönt az igazi nyár, amikor a legtöbben egy kicsit elmennek pihenni, felfrissülni. Ha amúgy is sportos életmódot folytatsz, vagy csak nem szeretnél ellustulni a nyaralás alatt, akkor ezeket a sportokat Neked találták ki!

1. Strandröplabda

Ha az ember nagy társasággal nyaral mondjuk a Balaton partján, az egyik legjobb csapatépítő sport lehet a strandon a röplabda. Szinte minden szabadstrandon vagy kiépített strandon van homokos placc röplabdahálóval, ráadásul ingyenesek, csak a strandbelépőt kell megfizetni hozzá. Hamar bele lehet jönni és a vidám percek is garantáltak, plusz nagyon kellemesen el lehet fáradni benne.

2. Fogd a bringád, és tekerj!

Remek kikapcsolódás lehet, ha a nyaralóhelyed környékét bringával fedezed fel. A friss levegő, a napsütés és a szép táj biztosan jókedvre derít, nem beszélve arról, hogy közben égeted a kalóriákat. Ha úgy érzed, egyedül unalmas lenne, szervezd be a barátaidat is. Ha az interneten böngészel, nagyszerű útvonalterveket találhatsz itthon és a környező országokban is.

sport, nyaralás alatt
forrás: GettyImages
Bringázz a nyaralás alatt, amennyit csak tudsz!

3. Úszni hasznos!

Az úszás jótékony hatásairól ódákat lehetne zengeni, mégis kiemelnék párat közülük, miért éri meg a napozás mellé beiktatni programként.

  • Megmozgatja az összes izmodat.
  • Egy edzőtermi edzésnél is legalább tízszer hatásosabb.
  • A légző szervrendszerünket is fejleszti!
  • Ha nyaralás alatt egy órát az úszásnak szentelsz, akár 700 kalóriát is el tudsz égetni vele, persze ez függ az intenzitásától is.

4. A bevállalósabbaknak

A kicsit extrémebb sportok kedvelőinek is van manapság választása, főleg, ha külföldön nyaral az ember. Surf, wakeboard, jet ski, csak néhány azok közül, amik nagy élményt nyújtanak, nem mellesleg remek kalóriaégetők. A test pedig - főképp a felszabaduló adrenalin miatt - több zsírt és cukrot használ fel a raktáraiból.

5. Kalandra fel!

Szerencsére Magyarországon ma már rengeteg kalandpark közül választhatunk, ha kikapcsolódásra és mozgásra vágyunk. A nyaralás alatt nagyszerű program lehet egy nap a családdal vagy a barátaiddal. Észre sem fogod venni az élmények közepette, hogy mennyit mozogtál aznap, viszont másnap az izomláz biztosan emlékeztet majd rá.

Tovább olvasok
Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!

10 tudományos módszer, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit, és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

Csak megszokásból csináljuk, vagy tényleg van értelme a hideg zuhanynak?

Előre szólunk: bizony van! A szakértők szerint ha rendszeresen használod a hideg zuhanyt, tényleg jobb futó lehetsz! Na, meghoztuk a kedvedet a didergéshez?


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem