Ősellenség vagy szuper tápanyag? Ez az igazság a tejtermékekről
pexels.com
Előfizetek

Ősellenség vagy szuper tápanyag? Ez az igazság a tejtermékekről

A tejtermékek kaptak hideget-meleget az utóbbi években, de vajon megéri tiltólistára tenni őket, ha semmiféle ételallergiával nem küzdesz? A válasz: NEM!

Egy ideje rengeteg cikk jelenik meg a tejtermékek negatív hatásairól, és lassan kezdjük azt érezni, hogy akkor járnánk a legjobban, ha a natúr joghurtot, a kefírt, a sajtokat és persze a tejet is örökre kiiktatnánk az étrendünkből. Pedig az igazság az, hogy ha nem vagy laktózérzékeny, és nem küzdesz ételallergiával, akkor a tejtermékek igenis nagyszerű fehérjeforrások, tele kalciummal, D-vitaminnal és jófajta zsírokkal.

Tavaly egy kutatásból már az is kiderült, hogy az eddigiekkel ellenétben a tejtermékek mégsem okoznak szívbetegséget, és biztosak vagyunk abban, hogy hamarosan a többi negatív dolgot is megcáfolják, ami ehhez az ételcsoporthoz kapcsolódik.

Szóval ha bírja a tested, akkor edd őket bátran, különösen akkor, ha sokat sportolsz - a következő pozitív hatások miatt mindenképp érdemes!

Jó tesznek az izmaidnak

Mindegy, hogy zsírszegény vagy teljes tejet választasz, egy bögre tejben 8 gramm fehérje és 12 gramm szénhidrát található. Ha futás után iszol egy bögre tejet, azzal sokat segíthetsz az izmaid állapotának a helyreállításában. Ráadásul a tejtermékek olyan elektrolit ásványokban is bővelkednek, mint a kálium, ami nagyon fontos izomgörcsök ellen, és elengedhetetlen az egészséges izomműkdéshez.

tejtermék,joghurt
forrás: pexels.com
Fontosak a tejtermékek!

Fontosak a csontok számára

A futás is azok közé a sportok közé tartozik, amik kiválóan erősítik a csontokat, viszont hogy a csontok erősek maradjanak, kalciumra van szükség. A tejtermékek nem a legeslegjobb kalciumforrások, inkább a középmezőnyben vannak, de érdemes őket fogyasztani: a napi ajánlott kalciumbevitel 1000 mg, egy pohár tejben pedig kb. 300, natúr joghurtban pedig 450 mg található.

Olvasd el ezt is!

A bennük lévő zsírok is értékesek

Méghozzá azért, mert segítenek a szervezetnek jobban hasznosítani a vitaminokat. Zsírok nélkül ugyanis a szervezet nem tudná felhasználni a zsírban oldódó A, D, E és K vitaminokat sem. A tejtermékek tartalmaznak jó zsírokat, viszont emellett kalóriát is. Érdemes megtalálni az egyensúlyt: ha zabkását készítesz, vagy joghurtot turbózol fel minden jóval, válasszd az alacsonyabb zsírtartalmú tejterméket, viszont kalória ide vagy oda, egy bögre tej, még ha nem zsírszegény is, lényegesen jobb választás, mint mondjuk egy fánk.

De van, hogy a tejtermék nem tesz jót neked...

A laktózérzékenység, az ételallergia komoly dolog, így ha ezekkel küzdesz, semmiképp se erőltesd a tejtermékeket, inkább pótold máshonnan a fontos vitaminokat. A hasmenés, hányinger, hányás, erős puffadás, a bélgázok, de akár a légzési nehézségek is lehetnek a betegség tünetei. Ezek általában a tejtermék elfogyasztása utáni 30-120 percben jelentkeznek, így érdemes figyelni a testeded, ha az a gyanúd, hogy te is ezzel küzdesz. Ha ilyesmiket tapasztalsz, mindenképp menj szakemberhez, mert sokkal könnyebb lesz az életed, ha ennek tudatában állítod össze az étrendedet!

Nézd meg a galériánkat> 6 kép
Zabtej házilag – lépésről lépésre
Tovább olvasok
Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!

10 tudományos módszer, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit, és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

Csak megszokásból csináljuk, vagy tényleg van értelme a hideg zuhanynak?

Előre szólunk: bizony van! A szakértők szerint ha rendszeresen használod a hideg zuhanyt, tényleg jobb futó lehetsz! Na, meghoztuk a kedvedet a didergéshez?


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem