edzés,munka
Getty Images
Előfizetek

Fél óra edzés meló előtt, és minden megváltozik!

Kelj fel a szokottnál korábban, iktasd be a munka előtti edzést, ami lehet akár 30 perc is - a hatás tutira nem marad el!

Ha eddig csak lustaságból - mert nem szeretnél korábban kelni -, vagy kényelemből - mert nincs kedved az edzőteremben sminkelni és zuhanyozni - nem akartál meló előtt edzeni, akkor lehet, hogy elérkezett az idő újragondolni az ötletet. A legújabb kutatások szerint ugyanis minden gyógyszernél jobban csökkenti a vérnyomás, ha a munka előtt legalább fél órát sportolsz!

Ausztrál kutatók végeztek el egy kísérletet, amiben bizonyították, hogy egy 30 perces, normál tempójú futópados séta is elég ahhoz, hogy kiváltsd a magas vérnyomás elleni gyógyszert. A Brit Szív Alapítvány örömmel fogadta a kutatási eredményeket, már csak azért is, mert az Egyesült Királyságban minden harmadik ember magas vérnyomással küzd.

Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt is! Végre fusd le a túlsúlyod!

Az edzés azért is nagyon lényeges mindenki számára, mert a szív erősítésével csökken a vérnyomás: minél könnyebben szivattyúzza a vért, annál annál kevesebb munka marad az artériákra, így pedig csökken a vérnyomás.

Az ausztrál kutatás a perth-i Western Australia egyetemen készítették: a kísérletben 55-80 év közötti emberek vettek részt. A 35 nő és a 32 férfi mindennapjait háromféleképp osztották be a kutatók. Az első verzióban zavartalanul kellett ülniük 8 órán keresztül - mintha dolgoznának. A másodikban egy óra ülés után 30 percet sétálhattak a résztvevők a futópadon, majd 6 és fél órát ülniük kellett. A harmadikban mindenki 1 órát ülhetett, majd jött a 30 perces futpados séta, ám az ez utáni 6 és fél órás ücsörgést minden 30 percben 3 perc sétával "színesítették" a kutatók.

edzés,munka,testmozgás
forrás: pexels.com
Kezd a napot testmozgással!

A kísérlet során a részt vevők ugyanazokat az ételeket ették, még este is. Közben folyamatosan mérték a vérnyomást, a pulzust és vértszteket csináltak, hogy tisztában legyenek az emberek adrenalin szintjével is.

Az eredmények persze cseppet sem lettek meglepőek: azoknál, akik sportoltak, alacsonyabb lett a vérnyomás, különösen a szisztolés vérnyomás. Michael Wheeler, a tanulmány vezetője kifejtette, hogy

a férfiaknál és a nőknél is láthatóan csökkent a szisztolás vérnyomás mértéke a testmozgás miatt, illetve azért, mert időnként felállították őket a folyamatos ülésből. Nagyjából ez várható el a vérnyomáscsökkentő szerektől is, ám a mozgás is képes erre: csökkenti a szívbetegségek, a stroke kockázatát.

Érdekesség még, hogy a csökkenés mértéke a nőknél látványosabb volt.

Most tehát egy újabb kutatás támasztja alá, mennyire fontos a mozgás, különösen akkor, ha vérnyomásproblémákkal küzdesz. Persze ha gyógyszert szedsz, mindenképp konzultálj az orvosoddal, de a mozgás és az egészséges életmód bizony kimutathatóan sokat tesznek azért, hogy optimális legyen a vérnyomásod!

Nézd meg a galériánkat> 10 kép
Ezekkel az ételekkel előzhetők meg a szív- és érrendszeri megbetegedések
Tovább olvasok
Arcápoló termékek, amik a te fürdőszobapolcodról sem hiányozhatnak

Bőröd frissességének, tisztaságának és ápoltságának megőrzése nem csak a közérzetedet javítja, de a teljes megjelenésed alapját is meghatározza.

10 tudományos módszer, hogy megszabadulj a hájacskáktól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt és alatt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Nem jó ötlet kontaktlencsében úszni - elmondjuk, miért

A medencében kevésbé biztonságos kontaktlencsét viselni, ezt biztosan te is tudod, ha ezt használod.

Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem