Mondj búcsút az izomfájdalmaknak!
Előfizetek

Mondj búcsút az izomfájdalmaknak!

A nyár legtöbbünk számára a pihenésről, kikapcsolódásról szól, amikor egyre többen választanak valamilyen extra sporttevékenységet. Sokan úgy gondolják, hogy vakáció alatt ideje kipróbálni valamilyen vízi sportot vagy akár felkészülni egy nyári futóversenyre.

Ilyenkor azonban nem árt alaposan felkészülni, és tisztában lenni azokkal az alapvető információkkal, amelyekkel elkerülheted az izomfájdalmakkal járó szenvedést. Ilyen esetben soha ne feledkezz meg a bemelegítésről, amelynek minden sporttevékenységet meg kell előznie.

A bemelegítés azért fontos, mivel a hideg izmok még merevek, ezért jóval sérülékenyebbek. Ha megfelelően elvégzed a bemelegítést, akkor az izomrostjaid rugalmasabbá, izmaid pedig jobban terhelhetővé válnak. A bemelegítést segítheted természetes hatóanyagú sportkrémekkel is, melyek fokozzák a helyi vérbőséget, melegítő hatásúak és javítják a vérkeringést is. Ezek használatával máris tettél azért, hogy elkerüld a sportolás közben fellépő izomfájdalmakat.

Kép

És hogy mik azok a leggyakoribb sérülések, amelyek izomfájdalmat okozhatnak?

Futóknál gyakran jelentkeznek mikrosérülések, amelynek oka, hogy hogy a láb és a talaj folyamatos kis ütközéseinek következtében az izomszövetben apró mikroszakadások képződnek. A mikrosérülések helyén gyulladás keletkezik, ez okozza a fájdalomérzetet. Az ilyen jellegű izomfájdalmat pihentetéssel, fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő krém használatával gyógyíthatod.

Izomfájdalmat az izmok meghúzódása is okozhat.

Az izomhúzódás egy pillanat alatt megtörténhet, elég hozzá egy hirtelen mozdulat, ugrás, vagy egy nehezebb súly megemelése. Nagyon fontos, hogy ha izomhúzódást tapasztalsz, azonnal hagyd abba a testmozgást, nehogy nagyobb kárt okozott magadnak! A fájdalmat és az izmok gyógyulását a pihentetés és jegelés mellett elősegítheted hűtő hatású sportkrémekkel, valamint gyulladás- és fájdalomcsillapító krémekkel.

Ennél súlyosabb esetben izomrostszakadás következik be, amikor a sérült izmot a teljes gyógyulásig – legalább egy hétig – pihentetned kell. A pontos, orvos által felállított diagnózisig azonban van néhány azonnali tennivaló, amiről soha ne feledkezz meg, amelyek a következők: külső rögzítés, tehermentesítés, kímélet, jegelés, rugalmas pólya, felpolcolás. A gyógyulási folyamatot ebben az esetben is segítheted gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító krémekkel, vérömlenyek, zúzódások következtében kialakuló duzzanatok esetén pedig heparin tartalmú kenőcsökkel.

A fent említett sportsérülések miatt jelentkező izomfájdalom tehát – a sérülés súlyosságától függően – nem szteroid gyulladáscsökkentő tablettákkal és krémekkel orvosolható.

A Perskindol Active Classic Gél egy orvostechnikai eszköz, amely mentolt és illóolajokat tartalmaz, ezáltal hűsítő hatással bír. Ha sportolás előtt és alatt masszírozod be, akkor serkenti a vérkeringést és az izmok ellazulását, elősegítve az izomfájdalmak és görcsök kialakulásának megelőzését, míg ha sportolás után használod, hűsíti, ellazítja és pihenteti az izmaidat.

Az izomfájdalmak kezeléséről további cikkeket a https://ewopharma.hu/az-izomfajdalom-kezelese oldalon olvashatsz.

EWO/PERSKINDOL/2018/12v3

Kép
Tovább olvasok
Arcápoló termékek, amik a te fürdőszobapolcodról sem hiányozhatnak

Bőröd frissességének, tisztaságának és ápoltságának megőrzése nem csak a közérzetedet javítja, de a teljes megjelenésed alapját is meghatározza.

10 tudományos módszer, hogy megszabadulj a hájacskáktól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt és alatt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Nem jó ötlet kontaktlencsében úszni - elmondjuk, miért

A medencében kevésbé biztonságos kontaktlencsét viselni, ezt biztosan te is tudod, ha ezt használod.

Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem