Tippek kezdő konditermezőknek
Martine Jacobsen/Unsplash
Előfizetek

Tippek kezdő konditermezőknek

Mert elsőre nagyon félelmetes helynek tűnik ám!

Halász Évi, az Anyaként is fitten blog alapítója és a SHAPE állandó szerzője most azoknak ad tanácsokat, akik kezdők és szeretnének fitneszterembe járni!

Biztos, hogy sokakban felmerültek már hasonló gondolatok, mint bennem anno, amikor először átléptem az edzőterem küszöbét. Azt éreztem, mindenki engem néz, és valahogy olyan idegennek éreztem magam abban a közegben. Természetesen ez mára megváltozott, és mosolygok magamon, hogy miért voltam ilyen félénk, amikor mindenki nagyon kedves velem mindig. A következő cikkben olyan tippeket, jó tanácsokat osztok meg, amiket az évek alatt én is megtapasztaltam.

  1. Ha elakadsz, kérj segítséget!
    Szinte minden fitneszteremben van teremedző, vagy ha nincs, akkor valószínűleg a recepciós is tud valamennyire abban segíteni, ha elakadnál már a gépek bekapcsolásánál. Soha ne érezd magad kellemetlenül, mindenki hasonlóan kezdte! Inkább kérdezz, minthogy bármilyen sérülés érjen, pont ezért vannak szakemberek az ilyen helyeken, hogy segíteni tudjanak.

  2. Vigyél magaddal egy tapasztalt barátot!
    Az első alkalommal egy barátnőmmel mentem, aki már jártas volt abban a teremben, és engem ez megnyugtatott. Ha te is hasonlóan vélekedsz, nyugodtan kérd meg az egyik gymbunny barátnőd, ismerősöd, hogy hadd mehess vele.

  3. Először válassz csoportos órákat!
    Az is lehet, hogy a gépek nem fognak annyira bejönni elsőre, és valami másra vágysz. Szerencsére sok teremben tartanak különböző csoportos órákat, pl. TRX, aerobic, spin racing. Próbáld ki őket, és valamelyik biztosan tetszeni fog!

  4. Tartsd tisztán a környezeted, és pakolj el magad után!
    Vannak olyan helyek, ahol már a recepción kiírják, de alapvető, hogy törölközőt és váltócipőt viszünk magunkkal. Senki sem örül neki, ha más izzadtságát kell törölgetni, ezért figyelj oda, hogy a termekben elhelyezett fertőtlenítő folyadékkal és utána papírtörlővel töröld át azt a gépet, amelyiken az edzést végezted. A csoportos óráknál pedig ha polifoamot használsz, előtte teríts rá egy törölközőt. Ha nem vittél magaddal akkor sincs gond, a legtöbb helyen pár záz forintért bérelni is tudsz arra a napra. Az is szintén fontos, hogy a súlyokat, valamint a sporteszközöket használat után tedd vissza a helyére, mert amúgy is rend a lelke mindennek...

  5. Ismerkedj, érezd jól magad!
    Sok kedves ismerőst köszönhetek az edzőteremnek, sőt olyan párokról is hallottam. akik ott ismerkedtek meg egymással. Bár sportolni járunk elsősorban a fitnesztermekbe, egy kellemes környezetben eltöltött egy-két óra teljesen fel fogja tölteni az embert, és nagyobb biztonság érzetet fog adni, könnyebben kérsz segítséget, és ha már tapasztaltabb vagy, te is könnyebben tudsz majd segíteni a kezdőknek.

Ha még több tippre vagy kíváncsi Évitől, kövesd őt az Instagramon!

Tovább olvasok
Arcápoló termékek, amik a te fürdőszobapolcodról sem hiányozhatnak

Bőröd frissességének, tisztaságának és ápoltságának megőrzése nem csak a közérzetedet javítja, de a teljes megjelenésed alapját is meghatározza.

10 tudományos módszer, hogy megszabadulj a hájacskáktól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt és alatt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Nem jó ötlet kontaktlencsében úszni - elmondjuk, miért

A medencében kevésbé biztonságos kontaktlencsét viselni, ezt biztosan te is tudod, ha ezt használod.

Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem