zsírforrás,avokádó
Getty Images
Előfizetek

Te eszel elég jó zsírt? Szuper zsírforrások az avokádón túl

Jó ideje tudjuk már, hogy a kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozásba a zsírok egy igen fontos helyen szerepelnek. De miből is érdemes őket bevinni?

Sok diétázó vagy egészséget életmódot folytató annyira koncentrál arra, hogy optimális mennyiségben fogyasszon szénhidrátot és fehérjét, hogy a zsírokról bizony megfeledkezik: pedig a bevitt tápanyag 30 százaléka zsírokból kellene, hogy álljon. Az, hogy ez pontosan mennyi, függ az életkortól, az aktivitástól, de általánosságban a szakértők kiegyeznek a napi 50-60 gramm zsírbevitelben.

A telítetlen zsírsavak kellenek

Miből vidd be ezt a zsírmennyiséget?

Érdemes lenne olyan ételeket fogyasztani, amik lehetőleg többszörösen telítetlen zsírsavakban, Omega 3-ban és Omega 6-ban gazdagok. Azt biztosan ezerszer hallottad már, hogy a halak dúskálnak ezekben, a gyümölcsök közül pedig általában az avokádót emlegetik, mint remek zsírforrást, de ezeken kívül is van ám jópár élelmiszer, amikkel érdemes lenne színesíteni az étrendedet!

Olvasd el ezt is!

Pisztácia

Természetesen ebből is érdemes a sózatlan, natúr pisztáciát választanod, és egy maréknál többet egyszerre nem befalni. Nehéz lesz, de érdemes, a pisztácia ugyanis dúskál a jó zsírokban, és kevesebb kalóriát tartalmaz a mogyorónál. A szívvédő ételek között tartják számon, a fárfiaknak pedig kifejezetten ajánlott a prosztatarák megelőzése miatt.

Repceolaj

A hidegen sajtolt olajok eleve remek zsírforrások, de a repceolaj ezek között is kiemelkedő: egy korábbi brit kutatásból például az derült ki, hogy a hasi zsír eltüntetésében is szerepet játszik. De csökkenti még a szívbetegségek kialakulását, a magas várnyomást és a koleszterinszintet is, és a bőr öregedését is lassítja. Tegyél bátran 1-2 evőkanálnyi olajat a salátádra, de magában meg is ihatod!

Tojás

Méghozzá nem csak a sárgája vagy a fehérje, hanem az egész tojás. Korábban volt, hogy a tojást is közellenségnek kiáltották ki a koleszterinszint miatt, de ma már bizonyított, hogy semmi gond a mértékletes fogyasztásával, pláne, ha a sárgáját is megeszed. Olyan egészséges zsírokban dúskál ugyanis, ami javítja az agyműködést, lassítja az öregedést, és az izmoknak, ízületeknek is jót tesz.

Chia mag

Bizony, a zabkásánk egyik kedvenc összetevőjének és Meghan Markle imádott édességének nagyon magas az Omega 3 és Omega 6 tartalma, sok kálciumot, vasat, foszfort, káliumot és nátriumot tartalmaz. Ne hagyd ki az étrendedből!

Dió és dióolaj

Természetesen a mogyoró, a lenmag, a kesudió és a mandula is remek választás, de ezek közül a dióhoz a legegyszerűbb hozzájutni. A dió az Omega 3 tartalma miatt védi a szívet és az érrendszert, a benne lévő antioxidánsoknak köszönhetően immunerősítő hatású, a csontokat erősíti, a stressz szintet pedig csökkenti. A belőle készült dióolaj is kiváló salátákra, vagy a reggeli tumixodba!

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
Szuper immunerősítő ételek
Tovább olvasok
Arcápoló termékek, amik a te fürdőszobapolcodról sem hiányozhatnak

Bőröd frissességének, tisztaságának és ápoltságának megőrzése nem csak a közérzetedet javítja, de a teljes megjelenésed alapját is meghatározza.

10 tudományos módszer, hogy megszabadulj a hájacskáktól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt és alatt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Nem jó ötlet kontaktlencsében úszni - elmondjuk, miért

A medencében kevésbé biztonságos kontaktlencsét viselni, ezt biztosan te is tudod, ha ezt használod.

Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem