Hosszú Katinka felkészülését segíti a Scitec Institute
Előfizetek

Hosszú Katinka felkészülését segíti a Scitec Institute

Speciálisan úszókra fejlesztett, személyre szabott táplálkozási tanácsadással és modern táplálékkiegészítőkkel segíti Hosszú Katinka háromszoros olimpiai, hétszeres világ- és tizennégyszeres Európa-bajnok úszó felkészülését a Scitec Institute Sport- és Táplálkozástudományi Intézet.

Az együttműködés mai bejelentésén Seres Attila, a Scitec Institute ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: „Intézetünk életében újabb mérföldkő a közös munka Hosszú Katinkával, aki eredményei, edzéshez való hozzáállása, valamint folyamatos motivációja alapján is méltán tartozik a világ legjobb sportolói közé. Az elmúlt hónapokban már elkezdő-dött a komplex együttműködés, amely különféle vizsgálatokkal, azok értékelésével és sok-sok közös gondolkodással, tervezéssel és persze a személyre szabott étrend finomhangolásával telt. Katinka egészen kivételes személyiség, nagy öröm számunkra, hogy segíthetjük a felkészülését.”

Szász Máté, a Scitec Institute szakmai igazgatója kifejtette: világklasszis sportolóként olyan terhelési szintnek van kitéve Katinka szervezete, amely táplálkozási szempontból is különleges felépítést igényel. „Napi 8 órás, magas in-tenzitású edzései vannak, ezen kívül sokat utazik, olykor időzónákon át. Ezért egészen speciális tápanyagokra, táplál-kozási mintákra van szüksége. Esetében a tápanyagbevitel optimalizálása mellett a minél gyorsabb regeneráció el-érése a legfőbb célunk. Étkezéseit ennek megfelelően finomhangoltuk, és igazítottuk hozzá a szükséges táplálékki-egészítőket, vitaminokat, fehérjéket, aminosavakat”, árulta el a szakember.

Kép

A Scitec Institute szakértői úszókra fejlesztett speciális programjukat is felhasználták. „Az úszás alapvetően hosszú időtartamú, nagy edzésmennyiséggel dolgozó sportág. A sokszor hajnali edzések miatt az úszók bioritmusa is eltérő, ehhez a tápanyagbevitelüknek is igazodnia kell. Az sem mindegy, hogy milyen versenyszámokban érdekeltek. Rövid-távon robbanékony, tiszta izommunkára, hosszabb távoknál pedig komoly állóképességre van szükség. Katinka ese-tében mindkettő nagyon fontos. Nála az állóképesség és izomerő együttesen kulcskérdés, ezt kell energetikailag összhangba hozni, hogy az adott távot a lehető leggyorsabban teljesíteni tudja”, magyarázta Szász Máté.

Kép

„Kíváncsian vártam a közös munkát, amely során a szakemberekkel együtt tapasztaljuk meg, hogy mi is az a táplálko-zásom terén, ami igazán működik számomra. Az elmúlt hetek alapján elmondhatom, hogy nagyon jó irányba indul-tunk el és biztos vagyok benne, hogy a Scitec Intitute sokat tud segíteni a közeljövő világversenyeire, kiemelten a 2020-as tokiói olimpiára való felkészülésemben”, hangsúlyozta Hosszú Katinka.

A világklasszis sportoló szerint ma már a táplálkozásnak hatalmas szerepe van, ezért élsportolóként maximálisan figyelembe kell vennie, hogy az étkezései az adott verseny céljának megfelelőek legyenek. „Nekünk nemcsak az szá-mít, hogy a táplálkozásunk egészséges legyen, hanem az is, hogy az összetevőinek milyen hatása van a szervezetünk-re. Nagyon fontos kérdés, hogy ezeket hogyan tudjuk beépíteni a felkészülés bizonyos szakaszaiba és hogyan segíte-nek abban, hogy akárcsak egy század-, vagy ezredmásodperccel is, de jobbak legyünk. Mert gyakran ettől függ, hogy a dobogó melyik fokára állhatunk”, tette hozzá.

Hosszú Katinka számára igencsak jól kezdődött az idei év: az Európa Kupa-sorozat első, luxemburgi állomásán négy aranyérmet szerzett. Majd márciusban a marseille-i Golden Tour viadalon újabb négy arannyal és önmagát is megle-pő nagyszerű időkkel zárt. Az országos bajnokság után a Nordic Swim Tour sorozat bergeni állomásán hatszor, a stockholmi nemzetközi úszóversenyen ötször állhatott fel a dobogó legfelsőbb fokára. A sikersorozat aztán a Cham-pions Swim Series („Úszó Bajnokok Ligája”) elnevezésű sorozat első, kínai állomásán is folytatódott, itt három arany-érmet szerzett. A sorozat következő állomása egyébként ezen a hétvégén Budapesten lesz. Az év legfontosabb ver-senyét, az úszó világbajnokságot idén a dél-koreai Kvangdzsu városa rendezi, ahol Katinka remélhetőleg megkoro-názza 2019-es teljesítményét, de utána is bőven vár rá kihívás az idén, melyekre a Scitec Institute támogatásával készül.

Tovább olvasok
Arcápoló termékek, amik a te fürdőszobapolcodról sem hiányozhatnak

Bőröd frissességének, tisztaságának és ápoltságának megőrzése nem csak a közérzetedet javítja, de a teljes megjelenésed alapját is meghatározza.

10 tudományos módszer, hogy megszabadulj a hájacskáktól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt és alatt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Nem jó ötlet kontaktlencsében úszni - elmondjuk, miért

A medencében kevésbé biztonságos kontaktlencsét viselni, ezt biztosan te is tudod, ha ezt használod.

Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem