Hangold össze és hozd egyensúlyba testedet, hogy csúcsformába kerülj!
Előfizetek

Hangold össze és hozd egyensúlyba testedet, hogy csúcsformába kerülj!

A Balance ² (B2P2) edzésmódszer ebben segít neked. Próbálj ki valami újat, amivel harmonikus, esztétikus és jól működő testre tehetsz szert.

Versenysportoló vagy? Vagy heti néhány alkalommal rendszeresen edzel, mert jól akarsz kinézni? Hébe-hóba leugrasz a közeli konditerembe vagy aerobic terembe, ha úgy tartja kedved? Netán sokat ülsz számítógép előtt?

Van, aki éveken át, hetente akár 10-12 alkalommal is edz, hogy egy adott sportágban versenyezhessen. Van, aki inkább hobbi szinten űzi a testmozgást, mindössze heti néhány alkalommal, azért, hogy jobban nézzen ki, hogy egészségesebb legyen vagy, hogy megmutassa (magának, szeretteinek, a világnak), azt, hogy képes leküzdeni valamilyen fizikai akadályt. Van olyan is, aki inkább szezonálisan hódol a mozgás hóbortjának, például mondjuk, elmegy síelni egy vagy két hét erejéig. Sajnos olyan is akad, aki életének szinte egyáltalán nem képezi részét a célzott testmozgás.

Kép

A legtöbb sportmozgás által az izomzat fejlődik: a sportok nagy részében a kondicionális képességeken van a hangsúly (erő, állóképesség, gyorsaság). Egy főként kondicionálisan fejlesztett izomzat viszont sokszor legalább annyi problémát tud okozni, mint amennyit a mozgásszegény, ülő életmód. Ha valaki ebben kételkedik, akkor csak gondolja végig, hogy mi miatt fordulhat elő az, hogy a nem sportoló embereknek is rendszeresen vannak panaszaik, de meglepő módon ezek a sportoló embereket sem kerülik el.

Odáig manapság már sokan eljutunk, hogy tudjuk, valamit érdemes sportolni, és ha nem tesszük, akkor az lehet magyarázat az esetleges panaszainkra. Ha valaki élsportolóként sérül le vagy tapasztal mozgásszervi problémákat, annál pedig zsebből jön mindenkinek a megtanult frázis: az élsport nem egészséges. A mennyiségi skálán mozogva, ezek alapján azt feltételezhetnénk, hogy azok, akik hetente többszöri rendszerességgel, de nem versenyszerűen sportolnak, teljesen panaszmentesek. Beláthatjuk, hogy ez sem igaz. Sakk, matt. Vagy mégsem?

Kép

A testünk egy egységes rendszert alkot, minden mindennel összefügg benne. Súlyának kb. 80%-a a mozgásszervrendszerünket teszi ki. Ebbe belegondoltál már? Ha ezt a 80%-ot nem összehangoltan használjuk, egy harmonikus rendszerben, akkor bizonyos részei túlhasználódnak, bizonyos részei pedig kihasználatlanul maradnak.

A koordinációs képességek fejlesztése pedig a harmonikus használatot tudják biztosítani.

Erre alkottuk meg a Balance ² mozgásformát, ami képes összehangolni és egyensúlyba hozni a test minden részét. Egyensúlyt teremt az egyes izmok között, a szervrendszerek között, a szervezet egészében.

Óráinkon fő hangsúlyt a koordinációs képességek fejlesztése kapja (statikus és dinamikus egyensúly, térérzékelés, erőadagolás, kinesztézia, ritmusképesség, tér-test érzékelés stb.) Éppen ezért kiváló teljes értékű edzésnek is, kiegészítő mozgásnak is bármilyen sportági mozgás mellé, kezdő mozgásformának is megfelel teljesen kezdők vagy újrakezdők számára és a sérülések utáni rehabilitáció tökéletes kiegészítője is lehet.

Harmonizáld a Balance ² edzésmódszerrel a tested. Tanulj meg bánni azzal, amid van.

Tovább olvasok
Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!

10 tudományos módszer, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit, és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

Csak megszokásból csináljuk, vagy tényleg van értelme a hideg zuhanynak?

Előre szólunk: bizony van! A szakértők szerint ha rendszeresen használod a hideg zuhanyt, tényleg jobb futó lehetsz! Na, meghoztuk a kedvedet a didergéshez?


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem