sport,edzés,motiváció
Getty Images
Előfizetek

Amikor belefásulsz az edzésbe, ez legyen a következő lépés

Veled is előfordul néha, hogy ráunsz a mozgásra, és csak egy rövidebb vagy egy hosszabb pihenő után térsz vissza? Netán már ideje azt érzed, hogy edzel ugyan, de semmi kedved hozzá?

Valld be őszintén: érezted már azt, hogy egy ideje jársz pilates órákra vagy konditerembe, de már annyira rutinból végzed a gyakorlatokat, hogy az izomláznak híre-hamva sincs, a mérleg mindig pont ugyanazt mutatja, és az alakodon sem látsz semmiféle változást? Felteszed néha magadnak a kérdést, mi a célod valójában az edzéssel? Már ha van ilyen!

30 éve sportolok, én magam is dolgoztam egy évtizeden át edzőként, így nagyjából azonnal meg tudom állapítani a körülöttem lévőkről, hogy mennyire kitartóak, ha edzésről van szó. És a baj az, hogy nagyon sok olyan embert látok magam körül, akikben a motiváció nulla, de edzenek, végzik pont ugyanazokat a gyakorlatokat hónapok, évek óta, csak mert azokat szokták meg, azokat ismerik.

Ez addig nem baj, amíg az ember saját maga nem érzi azt, hogy valami változás jót tenne, vagy amíg valaki unalmában abba nem hagyja az edzést. Mert ez is nagyon sok esetben előfordul: motiváció és változás hiányában nagyon sokan teszik parkolópályára a sportot, mondván, minek csinálják, ha úgy sincs eredménye...

motiváció,edzés,mozgás,sport
forrás: pexels.com
Kell a motiváció!

De szerencsére mindig van megoldás, és nem is túl bonyolult a dolog: ha nem akarsz te is kiégni, ha a sportról van szó, egyszerűen csak változtass!

Én éveken át csakis a pilates és a jóga bűvkörében éltem, mindkettőt imádtam, hajlékony voltam és viszonylag feszes, ám a testemen nem igazán látszott, hogy heti 5-6 órát tornázom. Általában hidegen hagy mások véleménye, de egy nyáron eljutotam arra a pontra, hogy unom az oktatómat, ugyanazokat a gyakoratokat, és váltottam. Lecsökkentetem a megszokott edzéseket a felére, beiktattam heti egy futást és egy-két súlyzós edzést. És láss csodát: 3 hónap alatt leszálkásodtam, lettek comb és karizmaim, és magabiztosabb lettem, mint valaha. Azóta pedig megtanultam, hogy a legjobban akkor járok, ha gyakran variálom az edzéseimet, így ugyanis lesz hatása a mozgásnak!

Olvasd el ezt is!

Aki sokat és nagyon rendszeresen sporotol, azoknál nem ritka, hogy szintén küzdenek a motiváció hiányával: Simon Szimonetta edző elárulta, neki ilyenkor mik a trükkjei!

Ne félj az új dolgoktól!

,,Szerencsére a fásultságot és a motiváció hiányát szinte mindig sikerül időben nyakon csípnem, viszont nagy ritkán előfordul, hogy már nem a régi lendülettel állok neki az edzéseknek. A csoportos vagy a privát óráimnál, vagy akár a saját edzéseim alkalmával is

mindig a változatosságra törekszem. Ha ez nincs meg, akárhogy is szeretnénk, nem fejlődünk, stagnálni kezdünk, ettől pedig könnyű elveszíteni a motivációt.
Fontos, hogy folyamatosan feljesszük magunkat és nyitottak legyünk az új gyakorlatokra, eszközökre, esetleg edzésformákra.

Olvasd el ezt is!

Variáld a gyakorlatokat, az ismétléseket!

Például ha minden edzésen kiválogatjuk a kedvenc gyakorlatainkat, akkor hajlamosak vagyunk hónapokig csak azt csinálni ugyanazzal az ismétlésszámmal, viszont így egy idő után csökken a mozgás hatékonysága!

A kondizás nem mindig elég

A másik példa, ha éveken keresztül csak a konditermi súlyzós edzések rabjai vagyunk, akkor 1-1,5 év elteltével érdemes a súlyzós edzések mellé beiktatni néha egy-egy más jellegű edzést is. Legyen az box, crossfit...amihez csak kedvünk van!

Sokkold a tested!

A motivációnkhoz és a fejlődéshez mindig szükséges egy kis jófajta "sokk" és az, hogy kilépjünk a komfortzónánkból. Éppen ezért én hetente frissítem a gyakorlataim tárházát és évente beiktatok egy-egy új, a testemnek teljesen szokatlan mozgásformát is az alap edzéseim mellé.

Nem kell lemondanunk a kedvenc edzésformánkról, viszont ha azt érezzük, hogy csökken a motiváció, merjünk beiktatni új dolgokat. A testünk és a lelkünk is meghálálja!

Nézd meg a galériánkat> 9 kép
10 gyakorlat hasizomra, ami jobb, mint a hasprés
Tovább olvasok
Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!

10 tudományos módszer, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit, és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

Csak megszokásból csináljuk, vagy tényleg van értelme a hideg zuhanynak?

Előre szólunk: bizony van! A szakértők szerint ha rendszeresen használod a hideg zuhanyt, tényleg jobb futó lehetsz! Na, meghoztuk a kedvedet a didergéshez?


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem