Fuss a boldogságodért: 4 dolog, amiért a futás jót tesz a léleknek
Előfizetek

Fuss a boldogságodért: 4 dolog, amiért a futás jót tesz a léleknek

Állandó lehangoltsággal küzdesz? Egyre kevésbé bírod a munkahelyi stresszt? A legkisebb feladatoktól is görcsbe rándul a gyomrod? Úgy érzed, nem jut elég erőd a családra, az otthoni teendőkre? - Szóval kevesebb az energiád? Hát akkor fuss többet!

Ahogyan sok ember számára a futás fizikumuk karbantartása miatt fontos, legalább annyian vannak azok, akiknek ez sokkal inkább jelenti a lelki feltöltődés egyik leghatékonyabb formáját. Ennek ellenére jóval kevesebb szó esik erről a jótékony hatásáról - nézzünk hát 4 példát, mit ad neked mentálisan ez a mozgásforma:

1. A futás csökkenti a stresszt, fokozza a boldogságérzetet

Számtalan hobbi és profi futón végzett kutatás bizonyítja, hogy az intenzív erőbefektetés ellenére segít lenyugtatni az idegeinket. A futás garantálja a jobb kedvet, részben azért, mert a hosszabb ideig tartó (legalább félórás) mozgás során endorfin szabadul fel, ami boldogságérzetet okoz - nem véletlenül létezik a “futóeufória” nevű jelenség. Gyakran javasolják például pszichológusok depresszióban, szorongásban szenvedőknek is.

Kép

2. Növeli az önbizalmat, a kitartást

Nem mindig könnyű nekivágni a köröknek. Van, hogy le kell küzdened a fáradtságod, az izomlázat vagy a rossz időt. Ha viszont sikerül, az kitartóbbá tesz, erősíti az önbizalmad - ez a magabiztosság pedig idővel rutinná válik az életed más területein is, csak figyeld meg, tegyél egy próbát!

Kép

3. Jobban alszol tőle

Rossz alvó vagy? Egy amerikai kutatás szerint már egy lazább futóedzés is, ha pár órával elalvás előttre időzíted, garantálja a jó minőségű, pihentető alvást. Ez részben annak köszönhető, hogy az edzés közben megemelkedett testhőmérsékletnek az agy azon része felel a csökkentéséért, mely az alvásért is.

Kép

4. Új barátokra, közösségre lelhetsz

A futás nem kell, hogy magányos sport legyen, egy futóközösség például igazi kincs, hiszen motiváljátok egymást célotok elérésében. Sok városban már akad, nem is egy - ha pedig nincs a környékeden, hát alakíts egyet! Egyedül futók pedig figyelem, egy-egy futóverseny hangulatának nincsen párja - hiszen a közös téma adott és kinek nem hiányzik néha egy-két hasznos tipp a másiktól?

Ha még nem versenyeztél, vagy eddig halogattad, próbáld ki te is, milyen hatással van rád a futás és a versenyzés. Vágj bele, csatlakozz egy futóközösséghez. Felkészülhetsz a Generali Night Run versenyére és egy páratlan, megújult útvonalon teheted próbára magad! Ha a nevezési díj nehézséget okoz és támogatásra van szükséged, még van időd pályázni a Generali a Biztonságért Alapítvány támogatására.

Tovább olvasok
Arcápoló termékek, amik a te fürdőszobapolcodról sem hiányozhatnak

Bőröd frissességének, tisztaságának és ápoltságának megőrzése nem csak a közérzetedet javítja, de a teljes megjelenésed alapját is meghatározza.

10 tudományos módszer, hogy megszabadulj a hájacskáktól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt és alatt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Nem jó ötlet kontaktlencsében úszni - elmondjuk, miért

A medencében kevésbé biztonságos kontaktlencsét viselni, ezt biztosan te is tudod, ha ezt használod.

Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem