futás,szabadéri futás
Hámori Zsófia
Előfizetek

Téli álom helyett: élvezd a sportolást & maradj fitt a hideg hónapokban is!

A hardcore futócsajoknak nem jelent problémát, ha fagyban, hóban, esőben vagy épp hőségben kell útnak indulniuk. Ám, sokan a tipikus tavasztól-őszig futás hívei, hiszen nem könnyű sötétben, hideg szélben elindulni reggelente vagy épp este. Ha te is közéjük tartozol, online vezetőszerkesztőnk, Brigi ad pár tanácsot, hogyan maradj motivált akkor is, amikor az időjárás nem valami lelkesítő.

Négy éve volt az első tél, amit végig futottam, azóta pedig nem is kérdés, hogy útnak induljak-e a legnagyobb hidegekben is! A futópadot nem szeretem, és rájöttem, hogy nincs rossz futóidő, csak rosszul öltözött futó, ráadásul egy-két trükk bevetésével a hideg, téli futások is komfortosabbá tudnak válni.

futás,téli futás,szabadéri futás
forrás: Hámori Zsófia
Télen sem szabad túlöltözni, mert akkor rádizzad a ruha, és azért fázol meg!

Te sem szeretnél téli álomba szenderülni?

  1. Jó, ha tudod, hogy a téli szabadtéri futások remekül erősítik az immunrendszeredet (ha jól vagy felöltözve), én már évek óta nem voltam beteg a téli időszakban. Ez elég jó érv mellette, igaz?

  2. Ha nem vagy egyedül túl motivált, akkor mindenképpen kérd edző segítségét, csatlakozz egy futóklubhoz, vagy beszéld meg egy ismerősöddel a közös futásokat – számtalanszor előfordult velem is, hogy bár hívogató volt a meleg takaró alatt ébredezni még, de tudtam, hogy valaki vár, és nem tehetem meg vele, hogy szimpla lustaságból lemondom!

  3. Ha télen is aktív vagy, tavasszal nem kell őrült edzésbe kezdened, hogy formába lendülj a nyárra, és nagyon érzed majd a hatását is: amikor mindenki depis februárban, mert már nem bírják a telet, te akkor is energikus és fitt leszel!

  4. Telente csodás helyeken lehet futni akár a természetbe, akár a városba mész. Ha lassú kocogáson vagyok, néha megközelítek egy-két karácsonyi vásárt, de annál sincs szebb, amikor a hófödte hegyen ámuldozol a tájon!
futás,futócipő,téli futás
forrás: Hámori Zsófia
A Nike Air Zoom Pegazus 35 Shield futócipő fényvisszaverő betéteket tartalmaz, vízlepergető, így a hóban sem ázik be, mégis jól szellőzik.

Amire ilyenkor nagyon kell figyelni:

  1. Ne öltözz túl! Sokan elkövetik azt a hibát, hogy a hidegtől rettegve túl sok ruhát vesznek fel. Mindig úgy öltözz, mintha 10 fokkal melegebb lenne az aktuálisnál, hiszen a tested hőt termel futás közben, így amint bemelegszel, már nem lesz olyan rossz.

  2. A nagy hidegekben mindenképp védd a nyakad és a füledet is!

  3. Válassz légáteresztő, ugyanakkor jó hőtartó képességgel bíró darabokat. Az sem utolsó szempont, hogy télen nagy eséllyel sötétben futsz, így a biztonságod érdekében fényvisszaverős futócuccokat viselj.

  4. Még otthon, a lakásban kezdj el bemelegíteni, de ne az egészet ott csináld, mert akkor beleizzadsz a ruhába. A második felét már kint végezd, és ilyenkor fektess rá nagyobb hangsúlyt, mint a jó időben.

  5. A nyújtást teljes egészében a lakásban, a melegben végezd. Sőt, ha van rá lehetőséged, akkor hazaérkezés után végy egy forró zuhanyt, és utána nyújtsd le az izmaidat. Így biztosan nem sérülnek meg picit sem.

Ha egyszer megízleled a téli futás ízét, utána nem tudsz majd lemondani róla!

futás,téli futás,futódzseki
forrás: Hámori Zsófia
Ha nem szereted a kesztyűt, akkor sincs baj! A Nike AeroShield futódzseki ujját felhúzhatod a kezedre, a kabát anyaga pedig nagyon vékony anyagból készült, de lepergeti a vizet és melegen tart!
Tovább olvasok
Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!

10 tudományos módszer, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit, és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

Csak megszokásból csináljuk, vagy tényleg van értelme a hideg zuhanynak?

Előre szólunk: bizony van! A szakértők szerint ha rendszeresen használod a hideg zuhanyt, tényleg jobb futó lehetsz! Na, meghoztuk a kedvedet a didergéshez?


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem