edzés otthon,sport
Getty Images
Előfizetek

Edzőterem otthon, költséghatékonyan: 5 dolog, amit szerezz be

Biztosan veled is előfordult már, hogy semmi kedved elhagyni a lakást, viszont a kisördög azért ott van benned, hogy nem ártana edzeni egy kicsit. Hidd el, ha megvannak a megfelelő eszközeid, otthon is egy egészen komoly edzést tudsz lenyomni!

Nem kell ahhoz vérprofi edzőnek lenni, hogy egy alap edzést el tudj otthon végezni. Ott van például a plank póz, amit nagyon ajánlott helyesen megtanulni, mert ehhez tényleg csakis kitartás kell, viszont cserébe, ha gyakran végzed, szép izmosak lesznek a hasizmaid.

A saját testsúlyos gyakorlatok ráadásul nagyon hatékonyak, viszont ha egy tényleg komplett kis edzést szeretnél otthon végezni, akkor a következő 5 eszközt érdemes beszerezned: egyik sem kerül többe párezer forintnál, cserébe viszont kényelmesebb, hatékonyabb lesz az edzés, és látványosabb az eredmény!

Olvasd el ezt is!

1. Matrac

Persze lehet tornázni pléden - ha szeretsz csúszkálni - , parkettán, vagy az ezer éves kényemetlen polifoan matracon, de ha tényleg komolyan gondolod az edzést, akkor szerezz be egy olyan matracot, ami stabil, kényelmes, és a nyújtásokat is el tudod rajta végezni. A támaszok alatt sem csúszol szét, ha pedig izzadsz, akkor nem lesz minden vizes alattad.

2. Labda

Hemzseg az internet a fitball gyakorlatoktól, amik nem csak erősítésre kiválóak, de ha egy ilyenen ülsz munka közben, akkor a gerincedet is dolgoztatod. Ráadásul fekvőtámaszozni, hasizmozni, farizom gyakorlatokat végezni és hátat erősíteni is kiválóan lehet fitballal! Ja, és nyújtáshoz is szuper!

3. Gumikötél

Rengeteg izomcsoportra tudsz edzeni gumikötéllel, sőt, sérülések után, rehabilitációra is az egyik legfontosabb sporteszköz. Attól függően, hogy kezdő vagy, vagy haladó, érdemes gumikötelet vásárolnod, mert haladóknak általában a sokkal nehezebben nyújtható darabokat javasolják.

4. Súly

Ha belejöttél az edzésbe, érdemes súlyzós gyakolratokat is beiktatnod, hiszen az izmoknak kell a folyamatos fejlődés is, és az erősítő edzésekkel ugyanúgy lehet ám fogyni, mint a kardiózással. Ha súly, akkor maradhatsz a klasszikus kézisúlyzóknál, a lábak erősítésére szerezhetsz be lábsúlyt, vagy vásárolhatsz egy kettlebellt - ezzel az eszközzel is garantáltan izgalmas lesz az edzés.

Súlyzós edzésből is rengeteg van fent az interneten, ám nem árt, ha edzővel megtanulod a helyes technikákat, és tökéletesen kivitelezni a gyakorlatokat. Ha ez megvan, akkor láss neki az otthoni erősítésnek, hogy ezzel is csökkentsd a sérülések esélyét!

5. SMR henger

Az erősítés, az alakformáló gyakorlatok mellett nem árt, ha a nyújtásra is nagy hangsúlyt fektetsz, ehhez pedig a henger egy tényleg szuper dolog. Ennek is van egy technikája, amit érdemes megtanulni, viszont ha ez megvan, garantáltan függő leszel, mert a hengerezés egészen másképp lazítja el az izmokat, mint egy alapos streching óra.

Tovább olvasok
Arcápoló termékek, amik a te fürdőszobapolcodról sem hiányozhatnak

Bőröd frissességének, tisztaságának és ápoltságának megőrzése nem csak a közérzetedet javítja, de a teljes megjelenésed alapját is meghatározza.

10 tudományos módszer, hogy megszabadulj a hájacskáktól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt és alatt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Nem jó ötlet kontaktlencsében úszni - elmondjuk, miért

A medencében kevésbé biztonságos kontaktlencsét viselni, ezt biztosan te is tudod, ha ezt használod.

Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem