fogyás,diéta
Getty Images
Előfizetek

Életmódváltással olvadnak le a kilók: így kerültem ki a legnagyobb buktatókat

Ha komolyan gondolod, hogy a diéták helyett az egészséges életmódot választod, akkor bizony lesznek kőkemény időszakok az életedben. Nekem is voltak, amikor januárban elkezdtem kizárni az étrendemből a felesleges ételeket: most elmondom, hogyan jutottam tovább a legnagyobb buktatókon.

Jelentem, február legvége van, és még mindig kitartok. Január elején komoly életmódváltásba kezdtem, de szándékosan nem valamilyen divatdiétát választottam, inkább átvariáltam az étkezésemet - itt be is mutattam, hogyan. A dolog pedig olyan jól sikerült, hogy 3 kiló mínusznál járok, ami épp elég súlyvesztés közel 2 hónap alatt, pláne, hogy nem nagy súlyból kezdtem a dolgot.

Lassan elmondhatom, hogy az életem része lett a cukor és adalékmentes étkezés, egyetlen egyszer sem csaltam, de voltak napok, amikor azt éreztem, megbolondulok egy tábla tejcsokiért. Most elárulom, mi az a 3 dolog, ami mindig segít túljutni a legnagyobb buktatókon.

1. Az eredmény motivál

A mérleg egy felesleges dolog, csak stresszesebb lesz tőle az ember diétázó lánya. Érdemes a ruháidon figyelni, és persze centikben számon tartani a tested alakulását. Én is így tettem, és amikor a tavalyi kedvenc nadrágom végre rám jött, elmondhatatlanul boldog voltam. Persze pár hét elteltével azért a kíváncsiság nem hagyott nyugodni, így a mérlegelés sem maradt ki. Ám előre megbeszéltem magammal, hogy nem borulok ki, ha esetleg nem mutatna változást. Szerencsére nem így lett: három kiló mínuszban vagyok, így most már tényleg megérte minden falat kihagyott édesség, esti pizzarendelés vagy popcorn a mozizás alatt.

2. Drasztikusan megnőtt az energiaszintem

Minden test más és más: van, akit a sok hús lassít le, de a legtöbb emberre a cukor bizony ugyanúgy hat. Először élvezet, utána komoly visszaesés a kedélyállapotban. Látom a cukor és fehér liszt mentes élet eredményét, nem csak az alakomon, de a bőrömön, az emésztésemen és az energiaszintemen is. Nincsenek kilengések, és nem érzem azt sem, hogy egy kétfogásos ebéd után meg sem bírok moccanni. Nem tör rám az aluszékonyság, pedig a kisbabám tesz róla, hogy másfél óráná többet éjjel se alhassak egyhuzamban. Biztos vagyok benne, ha úgy étkeznék, mint korábban, nem bírnám a strapát.

energia,mozgáás
forrás: pexels.com

3. Így is lehet finomakat enni

Egyre több cég szállít ki egészséges ételeket, de az is egy opció, ha magának főzi őket az ember. Nem mondom, hogy nem melós dolog kigondolni és elkészíteni az egészséges ételeimet, de pikk-pakk át lehet ám állni erre az életre is. Nekem a következők mindig sokat segítettek, ha nem volt időm sokat főzőcskézni:

  • Durumtészta, ami egy kis tonhallal és paradicsommal tökéletes ebéd vagy vacsora
  • Jó minőségű, grillezhető sajt, netán kecskesajt, ami mellé csak egy salátát kell összedobni
  • Különféle ízesítésű húspácokkal is érdemes kísérletezni
  • A főzeléket és a krémleveseket simán behabarhatod zabliszttel is: pár perc alatt elkészülnek, csak mindig legyen a fagyasztóban sóska, spenót...
  • A megmaradt köretből salátát készíteni: rizssaláta, quinoasaláta, ezekbe mehet minden zöldség, akár alma is, minden, ami otthon van
  • A hagyományos édességeket alternatív gabonából is elkészítheted: a köleskoch receptjét az interneten találtam, semiféle édesítőt nem tettem bele, viszont egy kis gyümölcsöntet vagy cukormentes lekvár istenien feldobja!

És még egy titok: éheztetni tilos magad, hiszen ha így teszel, majd végre ételhez jutsz, sokkal többet fogsz enni, mint kellene. Próbálj több napra előre főzni, és mindig legyen egy vészterv, ha épp nincs időd a konyhában lenni. Ha pedig beletanulsz a dologba, egyszerűen imádni fogod ezeket a kosztokat!

Nézd meg a galériánkat> 11 kép
11 tényleg hasznos tanács, ha segítség nélkül akarsz fogyni
Tovább olvasok
Arcápoló termékek, amik a te fürdőszobapolcodról sem hiányozhatnak

Bőröd frissességének, tisztaságának és ápoltságának megőrzése nem csak a közérzetedet javítja, de a teljes megjelenésed alapját is meghatározza.

10 tudományos módszer, hogy megszabadulj a hájacskáktól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt és alatt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Nem jó ötlet kontaktlencsében úszni - elmondjuk, miért

A medencében kevésbé biztonságos kontaktlencsét viselni, ezt biztosan te is tudod, ha ezt használod.

Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem