Tedd magad hűvösre!
Előfizetek

Tedd magad hűvösre!

Tippjeink enyhülést hoznak a nyári melegben

Egy lesötétített, légkondicionált szobában ugyan át lehet vészelni a kánikulát, de nem érdemes! Cikkünkben ennél sokkal jobb megoldásokkal szolgálunk!

Eljött a várva várt szabadság, te pedig úgy érzed, hogy besokalltál a melegtől, szinte mozdulni sincs kedved? Pedig most van itt a lehetőség, hogy feltöltődj, élményeket gyűjts és felvértezd magad a hamarosan újra rád váró munkás hétköznapokra!
A szervezet hűtését elősorban jól szellőző, természetes alapanyagú, világos ruházattal, másrészt bőséges folyadékpótlással és lédús gyümölcsök fogyasztásával tudod biztosítani. Jobb, ha az innivaló nem jéghideg, mert az csak átmeneti megkönnyebbülést hoz! A sivatagi népek körében közkedvelt forró mentatea például arra sarkallja a szervezetet, hogy kezdje el hűteni magát. Kevésbé elszántak maradhatnak a szobahőmérsékletű változatnál!
Nem kell messzire menned egy kis hűsölésért sem, íme tippjeink:

Kép

Hűsítő hullámok

Melegben kevés jobb hűsítő létezik a természetes tó- vagy tengervíznél. Ha nincs alkalmad vízpartra utazni, keress a közelben egy medencét, amely egyből nyaraló hangulatba hoz! Ha nem szereted a tömeget jó megoldás egy elegáns szálloda Spa-ja, ahová akár félnapos belépőt is válthatsz. A margitszigeti termálhotel első emeleti tetőmedencéjében úszkálva még a sziget látványában is gyönyörködhetsz.

Kép

Frissítő barlangi levegő

A barlangtúra vagy egy szolidabb barlangi séta sosem eshetne jobban! A Föld mélyén állandó, hűvös hőmérsékletben még akár egy kardigánra is szükség lehet! Budapesten számos barlang, földalatti járat vár felfedezésre: például a Pál-völgyi-barlang, a Szemlő-hegyi barlang, a Sziklakórház vagy a Budai Várbarlang. Kényelmesebbeknek egy sóbarlangban való hűsölést ajánlunk! A tengeri sóval teleszórt terem hófehér padlózata, a falakon, plafonon kialakított „sócseppkövek” már látványnak is lenyűgözőek. Takaróba bugyolált tested hamar ellazul, amint megszólal a kellemes relaxáló tengerzúgás, madárcsicsergés vagy patakcsobogás és beindul a színes fényjáték a falakon. Az ásványi anyagokkal és jótékony mikroorganizmusokkal telített, állandó hőmérsékletű, 20-22 °C-os levegő könnyebbé teszi a légzést, az egészségre előnyös negatív töltéssel bír. Nemcsak az allergiák ellen gyógyír, de az immunrendszert is erősíti. A sóbarlang kúrát kipróbálhatod például a margitszigeti, sárvári vagy hévízi Danubius szállodák wellness részlegén.

Mindig pár fokkal hűvösebb

Erdőben, sűrű fák közt barangolva aktívan hűsölhetünk, hiszen itt a hőmérséklet számottevően alacsonyabb, mint a városi betonrengetegben. Bakancsos túrádra vagy erdei sétádra vigyél magaddal elegendő vizet! Ha nem akarsz messzire menni, a városi park is megteszi. A Margitsziget hatalmas ősfái és a Duna felől érkező friss szellő kellemes mikroklímát biztosít a szigetnek a főváros kellős közepén! Egy jegeskávéra vagy fagylaltra is bármikor betérhetsz a szállodák árnyas teraszára vagy klimatizált lobby bárjába. Van olyan szerencsés város, amelynek a belvárosában, a termál hotel szomszédságában egy gyönyörű arborétum található, ez pedig Sárvár. Az év minden szakában élmény ott feltöltődni, a nyári melegben pedig különösen kellemes helyszínt ad az ejtőzésre.

Kép
Tovább olvasok
Arcápoló termékek, amik a te fürdőszobapolcodról sem hiányozhatnak

Bőröd frissességének, tisztaságának és ápoltságának megőrzése nem csak a közérzetedet javítja, de a teljes megjelenésed alapját is meghatározza.

10 tudományos módszer, hogy megszabadulj a hájacskáktól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt és alatt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Nem jó ötlet kontaktlencsében úszni - elmondjuk, miért

A medencében kevésbé biztonságos kontaktlencsét viselni, ezt biztosan te is tudod, ha ezt használod.

Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem