"Soha többé nem diétázom, és azt is elmondom, miért!"
Getty Images
Előfizetek

"Soha többé nem diétázom, és azt is elmondom, miért!"

Ti éreztetek már hasonlóképp?

14 éves koromban jöttem rá arra, hogy sajnos nem az a lány vagyok, aki büntetlenül ehet akkor és annyit, amennyit csak akar. Tiniként azonban még nem sejtettem, hogy a fogyókúrák értelmetlenek, és persze vicces is volt kipróbálni 1-1 olyan diétát, amit most már kimondani is rémes. Egyszer például azt írta az egyik női magazin, hogy Madonna csak popcornt eszik délutánonként, így napokig én is így tettem. De olvastam Uma Thurman 2 napos csokidiétájáról is, így nem vitás, én is belevetettem magam a dologba, és 48 órán át csakis csokit ettem.

Persze most már tudom, hogy hosszú távon csakis az életmódváltás a megoldás, de sok olyan barátnőm van, aki sajnos erre még nem jött rá: hagyják, hogy felkússzon rájuk 20-30 kiló, és amikor eljön az a pont, hogy már gyűlölik a testüket, keresnek egy számukra szimpatikus diétát, amit pár hétig követnek, fogynak vele valamennyit, aztán minden visszatér a régi kerékvágásba.

A következő cikk pedig pont a hozzájuk hasonlóaknak szól! Nemrég ugyanis belefutottam Carina Rossi újságíró vallomásába, amiben a lány arról ír, miért döntött amellett, hogy örökre búcsút mond a fogyókúráknak.

Hidd el, ő tényleg jól látja a dolgokat...

Szerintem már mindenen túl vagyok. Méregtelenítettem, tartottam teakúrát, volt, hogy csak facsart leveket ittam, hetekig levesen értem. Aprítottam, vágtam, pucoltam, hetekre búcsút mondtam a szénhidrátoknak. Étkeztem glutén-, zsír- és laktózmentesen, volt, hogy kiiktattam a cukrot az étrendemből. Szegény testem elég sok mindenen átment már, és mindig a gyors fogyás lebegett a szemem előtt...

Olvasd el ezt is!
Kép
forrás: GettyImages

De tudod mit? Soha egyetlen diéta sem működött hosszú távon! Ezeknek a diétának megvannak a célcsoportjai, én pedig tinédzser voltam, és bevettem mindent. Hiszen én is egy voltam azok közül, akik gyors eredményt AKARNAK, méghozzá türelmetlenül. Hiszen ezek a diéták rövid távra vannak kitalálva, és nem azoknak, akik távlatokban gondolkodnak.

Egyébként a probléma nem az volt, hogy fogynom kellett volna, hanem inkább az, hogy egészségesnek kellett volna lennem – ám az egészség szó és a divatdiéták igencsak távol állnak egymástól.

Tökmindegy volt, melyik diétát próbálom ki, sosem voltam boldog, és sosem éreztem magam egészségesnek. Ehelyett csak megfosztottam a testemet olyan dolgoktól, amiket nagyon szerettem, emiatt pedig állandóan frusztrált voltam. Szóval volt, hogy nem ettem semmit. A 20-as éveim végéig éltem így, amikor is egy rémes teakúra után rájöttem a titokra: ez pedig az egyensúly megtalálása!

Hirtelen változtattam az étkezésemen és az edzéseimen, és máris minden könnyebb volt. Az edzőteremben sokkal jobban teljesítettem, a bőröm ragyogóan szép lett, jobban aludtam és sokkal kiegyen súlyozottabb lettem. De akkor is, egy évtized kellett hozzá, hogy erre rájöjjek!

Szóval fogtam magam, és búcsút mondtam annak az irracionális játéknak, amit az étkezésekkel műveltem. Először is megvizsgáltam, mik azok az ételek, amiktől jobban érzem magam, mik azok, amik energiát adnak. Rájöttem, az a fontos, hogy minden étkezés jól legyen összerakva: elkezdtem egészséges szénhidrátokat, teljes kiőrlésű gabonákat, babot és olyan zöldségeket enni, mint az édesburgonya. Beiktattam a jófajta zsírokat – avokádó, diófélék és más magok – az étrendembe, és sok rostdús ételt – gyümölcsök, zöldségek és chiamag – kezdtem enni. Ha fehérjét ettem, akkor a sovány húsra vagy a tojásra voksoltam, sokat mozogtam és kerültem a tartósítószereket.

De én sem vagyok szent, mert van, hogy iszonyatosan rám jön, hogy úgy ennék valamit – ami nyilán nem egészséges. Ilyenkor ezt a 3 lépéses technikát alkalmazom, és javaslom neked is:

1. Ha nem tudsz boldogan, teljes szívedből nemet mondani, akkor kérdezd meg magadtól, mi lehet az oka annak, hogy mondjuk iszonyatosan kívánod a cukrot... Talán ettől érzed magad boldogabbnak?

2. Ha nem jutottál dűlőre magaddal, először keress alternatív verziókat: mit szólnál egy gyümölcsjoghurthoz vagy egy házi müzlihez?

3. Ha pedig egyszerűen nem tudsz továbblépni, fogd és edd meg azt a csokit vagy jégkrémet, amire annyira vágysz. Majd holnap nem eszel ilyesmit. Csak ne rugózz rajta sokáig: lépj tovább!

És ne feledd: az élet túl rövid ahhoz, hogy állandóan csak megvond magadtól a finomságokat!

Nézd meg a galériánkat> 8 kép
Nagy dolgok, amikre rájöttem hosszú évek folyamatos fogyókúrázása után – női vallomások
Tovább olvasok
Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!

10 tudományos módszer, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit, és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

Csak megszokásból csináljuk, vagy tényleg van értelme a hideg zuhanynak?

Előre szólunk: bizony van! A szakértők szerint ha rendszeresen használod a hideg zuhanyt, tényleg jobb futó lehetsz! Na, meghoztuk a kedvedet a didergéshez?


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem