fogyás,cukor,diéta,zsírégetés,étrend
Getty Images
Előfizetek

Mumusom, az utolsó 6 kiló: nyárig bizony leadom, és elárulom, hogyan

Te is jártál már úgy, hogy ahogy a nagy könyvben meg van írva, úgy olvadtak le rólad a kilók, ám az utolsó néhány a világért se akar eltűnni? Elárulom, én hogyan kezdek neki!

Ha az ember lánya végre eldönti, hogy életmódot vált, nem feltétlenül a pluszkilók, sokkal inkább az egészsége miatt, akkor általában a súlyfelesleg is eltűnik. Viszont nagy súlyból könnyebb fogyni, mint az utolsó néhány fölös kilónak búcsút inteni, a szervezet ugyanis ezekhez már túlságosan is ragaszkodik. És bár szuper dolog egy jelentős súlyvesztés után bezsebelni a dicséreteket, te vagy, aki látod magad a tükörben, és te vagy, aki érzed, hogy igenis van még mit tenni az ügy érdekében.

Nálam is épp ez a helyzet: a szülések után már csak 6 kiló maradt rajtam, de ez a súly igen jól érzi magát a testemen. Viszont engem igenis zavarnak, és nem azért, mert érdekel, amit a mérleg mutat, egyszerűen csak tudom, mi számomra az optimális testsúly: amihez ha jön egy utazás, egy ünnep, nem gond, ha felszedek 1-2 kilót, amihez a ruháimat igazítottam, és egyáltalán, amivel magabiztosnak érzem magam.

Olvasd el ezt is!

Eszem ágában sincs viszont porokat vagy tablettákat szedni, netán többnapos léböjtbe kezdeni, hogy gyors sikert érjek el, mert ezerszer láttam már barátokon, hogy a könnyen jött siker semmit sem ér.

Januárban én is megfogadtam, hogy 6 hónap alatt leadom ezt a 6 kilót, ha törik, ha szakad, de diétával nem sokkolom a szervezetemet: a következő 3 dolgot változtatom meg az életemben az év elején. Azért csak hármat, mert épp elég munka ennyihez is hozzászoktatni a szervezetet. És azért nem a mozgással kezdem, mert azzal elég jól állok.

Februárban pedig beszámolok a sikerekről és a következő tervekről!

1. Nulla édes nasi

Igen, 0. Ebben az egy dologban nálam nem válik be a mértékletesség, mert ha van otthon egy tábla csoki, egy kósza télapó vagy bármilyen káros édesség, a tudat is zavar, ha ott van a szekrényben, így azon jár az eszem, mikor és milyen indokkal pusztíthatnám el gyorsan. Ha viszont nincs, akkor nem vásárolok, azt meg tudom állni. Januártól teljesen kiiktattam az édességeket, a csokit, a kekszeket, és a családi banzájokban sem csábulok el. Mert ha egyszer elvérzek, akkor tudom, mindig lesz indokom a csalásra. Piszok nehéz a dolog, de ha nagyon kívánok valami édeset, akkor almát eszek, illetve joghurtos-gyümölcsös édességeket készítek cukor és minden egyéb édesítőszer nélkül.

cukor,fogyás,zsír,hízás
forrás: pexels.com
Számolj le a cukrokkal!

2. Nem éheztetem magam

Két gyerekkel nem könnyű a rendszeres érkezésre is figyelni, így korábban sokszor belecsúsztam abba, hogy délután kettőig csak egy banánt ettem, és amikor a kicsik elaludtak, elkezdtem kienni a hűtő tartalmát. Nem zsíros, hizlaló dolgokat, de egyszerre sokat, összevissza. Most viszont nagyon figyelek arra, hogy magamnak is megtervezzem az étrendemet: ha kell, este, ha kell, alvásidőben, de előre készítek olyan nasikat, gyors fogásokat, amiket vészhelyzetben tudok enni:

  • én állítom össze a magkeverékemet dióból, mandulából, lenmagból, mert ebből egy kis marék megfelel a tízórainak vagy az uzsonnának.
  • hetente készítek magamnak 2-3 krémet, amik napokig elállnak a hűtőben, és ha gyorsan kell ennem, ezeket tudom bekapni répával, zellerrel, teljes kiőrlésű kenyérrel. Az avokádókrém mellett készítek túrókrémet natúr joghurttal, tojáskrémet vagy fetakrémet.
  • Mindig teszek fűszeres olajos pácba pár darab csirkemellet, hogy ha nincs ötletem ebédre, ez nekem és a családnak is jó.
  • Minden este áztatok be másnap reggelre zabkását, így azt reggel már csak feldobom egy kis gyümölccsel, kókuszreszelékkel.

3. Figyelek a köretekre

Alapvetően nem eszem a húsok mellé krumplit, és különféle mirelit dolgokat, de néha én is elcsábultam valami felesleges kalóriát tartalmazó köretekre. Most viszont ennek vége: csakis olyan rostdús ételeket eszek a hús és a hal mellé, mint a hajdina, a köles, a bulgur, a quinoa és a barnarizs. Jobban is érzem magam tőlük!

Nézd meg a galériánkat> 11 kép
11 tényleg hasznos tanács, ha segítség nélkül akarsz fogyni
Tovább olvasok
Arcápoló termékek, amik a te fürdőszobapolcodról sem hiányozhatnak

Bőröd frissességének, tisztaságának és ápoltságának megőrzése nem csak a közérzetedet javítja, de a teljes megjelenésed alapját is meghatározza.

10 tudományos módszer, hogy megszabadulj a hájacskáktól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt és alatt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Nem jó ötlet kontaktlencsében úszni - elmondjuk, miért

A medencében kevésbé biztonságos kontaktlencsét viselni, ezt biztosan te is tudod, ha ezt használod.

Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem