Apró változtatások a mindennapjaidban, hogy észrevétlenül tudj fogyni
pexels.com
Előfizetek

Apró változtatások a mindennapjaidban, hogy észrevétlenül tudj fogyni

A cikk támogatója a Sió Light
Így is simán ledobhatsz pár kilót!

Nincs kedved véresen komolyan követni egyetlen fogyókúrás módszert sem, tele a padlás az ígéretekkel, a trükkökkel, a drasztikus, unalmas étkezésekkel? Meg tudunk érteni, viszont ha mégis úgy döntesz, hogy szeretnél pár plusz kilótól megszabadulni, akkor nincs mese: egy picit változtatnod kell az életeden!

Viszont jobb, ha hosszú távra tervezel, és nem egy hét alatt akarsz belefogyni az egy mérettel kisebb nyári ruhádba, így ugyanis biztos, hogy amit lefogytál, az vissza is kúszik pillanatok alatt.

De van ám megoldás: mindössze néhány tényleg apró, és abszolút tartható változtatást kellene bevezetned a mindennapjaidba, hogy pár hét alatt jobb formában lehess, mint valaha!

A mennyiséget figyeld!

Szeretsz enni, imádod a finom ételeket, és eszedbe sincs lemondani a kedvenc - általában hizlaló - fogásaidról? Nem akarunk rávenni, hogy szokj át a salátákra, viszont mostantól érdemes lenne figyelned a mennyiséget. Ha imádod a pörköltet nokedlivel, eheted, de csak egyszer szedj a tányérodra, és a szokottnál egy kicsit kisebb adagot. A túlevés egyébként sem tesz jót!

Alaposan rágj meg mindent!

Sokan abban hibáznak, hogy 5 percet szánnak egy-egy étkezésre, sietve bekapnak valamit, így hiába falták be hamar a vacsorát, még mindig éhesek maradnak. A trükk a következő: szánj mostantól sokkal több időt az étkezésre, minden falatot a szokottnál sokkal többször, lehetőleg harmincszor rágj meg. Így könnyebb a szervezetnek feldolgoni az ételt, plusz még javában enni fogsz, amikor a tested úgy érzi, megtelt és eleget ettél, ezzel pedig elkerülöd a túlevést is!

Nem mindegy, mit iszol!

Ha unod a vizet, jöhetnek a finom gyümölcslevek! Így nemcsak a folyadékpótlásra figyelsz oda, de vitamint is viszel be a szervezetedbe. Sőt, már kapható csökkentett cukortartalmú, vagy hozzáadott cukrot nem tartalmazó Light változat is, például a Sió is készít ilyeneket, amik nem csak isteniek, de az alakodra is jótékonyan hatnak. Az almafröccs például egy klasszikus nyári frissítő: ha összekeversz fél pohár almalevet ugyanennyi vízzel, dobsz bele 1-2 karika citromot, akkor tényleg egy szuper italt alkottál!

Fehér helyett barna

Ledobhatsz pár kilót úgy is, hogy minden reggelt a kedvenc péksütiddel kezded! Mindössze arra figyelj, hogy mostantól ne fehér lisztből készült édességet, hanem teljes kiőrlésű pékárút válassz. Ha nincs időd sütni, ma már a legtöbb pékségben kapni ilyesmiket, és lehet, hogy belefutsz 1-2 olyanban, ami nem ízlik, de hidd el, rengeteg helyen készítenek isteni, egészséges péksütiket!

A mozgás is kell!

Nem azt mondjuk, hogy mostantól a maratonra készülj vagy izzadj heti 5 órát a konditeremben, de a testnek tényleg szüksége van a mozgásra. Kezdésnek próbálkozz annyival, hogy többet gyalogolsz autózás helyett, ha csak 1-2 megállót utaznál busszal, akkor válaszd a sétát, és a liftet is tedd tiltólistára. Lehet, hogy ezek apró változtatásoknak tűnnek, viszont ezekhez sokkal jobban idomul a szervezet, mintha rögtön drasztikus dolgokba kezdenél bele.

Ha pedig lejön pár kiló, tuti, hogy motiválni fog a siker, és te magad döntesz úgy, hogy méginkább az egészséges életmód felé veszed az irányt!

Tovább olvasok
Arcápoló termékek, amik a te fürdőszobapolcodról sem hiányozhatnak

Bőröd frissességének, tisztaságának és ápoltságának megőrzése nem csak a közérzetedet javítja, de a teljes megjelenésed alapját is meghatározza.

10 tudományos módszer, hogy megszabadulj a hájacskáktól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt és alatt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Nem jó ötlet kontaktlencsében úszni - elmondjuk, miért

A medencében kevésbé biztonságos kontaktlencsét viselni, ezt biztosan te is tudod, ha ezt használod.

Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem