Majd belepusztulsz AZOKBA a napokba? 5 gyógyszermentes ötlet, amit mostantól érdemes bevetned – nekünk bevált!
Getty Images
Előfizetek

Majd belepusztulsz AZOKBA a napokba? 5 gyógyszermentes ötlet, amit mostantól érdemes bevetned – nekünk bevált!

Téged is kikészítenek a nehéz napok? Ennek mostantól vége! Mert bizony a gyógyszereken kívül is léteznek olyan megoldások, amelyekkel jelentősen csökkentheted a hasfájást, a görcsöket és minden rosszat, amit utálsz abban a néhány napban!

Jógázz!

A jóga nemcsak az alakodra van jótékony hatással, hanem nagyon jót tesz a női szerveknek, a vérkeringésnek, és akármennyire is kivagy, érdemes a menstruáció alatt is átmozgatni a testedet! Sőt, mutatunk néhány jógapózt, ami kifejezetten fontos ezekben a napokban:

A menstuációs időszakban nem ajánlottak a fordított testhelyzetű jógagyakorlatok, a hónap többi napján viszont érdemes az ászanák királynőjét, a gyertyaállást végezned: ez a női szervek számára az egyik legjobb ászana, és ha rendszeresen végzed, hidd el, a nehéz napokon kevésbé teszik tönkre a programjaidat a görcsök és a hasfájás!

Egyél okosan!

Még ha eszedbe sincs fogyókúrázni, ebben a pár napban érdemes kicsit jobban megválogatni, mit viszel be a szervezetedbe! Biztosan te is észrevetted már, hogy a menstruáció előtti napokban ölni tudnál a csokoládéért, az édességért! Ennek az alacsony szerotoninszint lehet az oka, így jobban jársz, ha ebben az időszakban gyakrabban eszel keveset. Már csak azért is, mert sokan ilyenkor hajlamosak kissé felpuffadni, amire nincs igazán jó hatással a túlevés. Egyél sokszor keveset, próbálj rostban és tápanyagban gazdag ételeket fogyasztani! Ehetsz édességet, de sokkal jobban jársz, ha cukros sütik helyett teljes kiőrlésű lisztből és gyümölcsből készült finomságokat választasz. Sőt, a zabkása ilyenkor csodákra képes!

A sófogyasztást, a kávézást és az alkholt se vidd túlzásba, pláne, ha hajlamos vagy a vizesedésre, és a vörös húsok helyett halat és csirkét vásárolj!

Nézd meg a galériánkat> 4 kép
Az alkohol hatása a menstruációra

Teázz!

Ezekben a napokban 1-2 csésze tea is csökkentheti a kínzó görcsöket. A cickafarkfű tea a legjobb választás ilyenkor: már a menzesz előtt 2 nappal is elkezdheted inni! A cickafarkfű egy természetes görcsoldót, úgynevezett kamazulént tartalmaz, és nyugtatja az emésztő rendszert is. Készülj fel, hogy az íze kicsit kesernyés, így lehet, hogy nem ez a tea lesz a kedvenced, de a hatását imádni fogod! Egy dologra azonban figyelj: ha hajlamod van a cisztásodásra, akkor inkább kerüld a cickafarkfüvet!

A kamillatea is remek görcsoldó hatású, de érdemes palástfű teát is beszerzned. Ez utóbbi ugyanis a görcsök mellett kifejezetten jó akkor, ha folyásod van, de a változókor tüneteit is enyhíti.

Kép
forrás: GettyImages

Töltsd fel a szervezetedet vitaminokkal, ásványi anyagokkal!

A jól összerakott étrend mellett van pár vitamin, amire különösen szüksége van a szervezetnek a nehéz napkon. A B6 vitamin remekül csökkenti a PMS tüneteit, a magnézium kiváló görcsoldó, és enyhe nyugtató hatása miatt segít ellazulni is. Ha pedig ilyenkor több, cinkben gazdag ételt fogyasztasz, mint a rizs, a kagyló, a káposzta és a hagyma, akkor az ezekben a napokban kialakuló pattanások számát is csökkentheted!

Pihenj!

Igen, a mozgás sokat segít, ám fontos, hogy a pihenés se maradjon el! Ilyenkor picit próbálj visszavenni a tempóból, és legalább munka után szánj a szokottnál több időt a lazulásra.

Nézz meg egy jó filmet, kuckózz be egy pohár vörösborral, pár kocka finom étcsokival, és hódolj a semmittevés oltárán – mert néha ezt is kell ám csinálni!

Kép
forrás: GettyImages
Tovább olvasok
Arcápoló termékek, amik a te fürdőszobapolcodról sem hiányozhatnak

Bőröd frissességének, tisztaságának és ápoltságának megőrzése nem csak a közérzetedet javítja, de a teljes megjelenésed alapját is meghatározza.

10 tudományos módszer, hogy megszabadulj a hájacskáktól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt és alatt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Nem jó ötlet kontaktlencsében úszni - elmondjuk, miért

A medencében kevésbé biztonságos kontaktlencsét viselni, ezt biztosan te is tudod, ha ezt használod.

Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem