Fogyókúrázzon a ZEN segítségével!
Előfizetek

Fogyókúrázzon a ZEN segítségével!

A feng shui alapelvei egyszerűek. A csi, vagyis az energiatáplálékainkban szintén megtalálható. Ha "élő", azaz friss ételeketfogyasztunk, vagy olyanokat, melyek a természetben megjelenô formájukhoz hasonló állapotban vannak, életerônket akár meg is duplázhatjuk.
Vajon mi teszi a feng shui konyhát ennyire egészségessé? Először is ez az étrend az egyszerű és gyors főzésen alapul, természetesen alacsony zsírtartalmú hozzávalókból. Mivel közeleg a nyári kánikula, itt az ideje, hogy elsajátítsuk a keleti konyha mesterfogásait, hogy ne kelljen egész délelőtt a forró tűzhely előtt álldogálnunk.

A feng shui konyha az alacsony zsírtartalmú, de tápláló zöldségekre és gyümölcsökre épül. Nyárra ezért kitűnô ötlet egy kis keleti hangulatot csempészni otthonunkba. Ilyenkor a piacok telis-teli vannak frissen szedett termékekkel, így minden megtalálható, amire az egészséges táplálkozáshoz szükségünk lehet. A feng shui szakácsművészetének további hatalmas elônye, hogy egzotikus hozzávalókat használ, így igazi felüdülést jelent ízlelô bimbóink számára, és változatos tálalási lehetôségeket kínál.

Cikkünk segítségével megmutatjuk Önöknek, hogyan szabadulhatnak meg felesleges kilóiktól a megfelelő egyensúlymegteremtésével, melybe a konyha átrendezésétől a hűtő feltöltésén keresztül az ételek ízléses tálalásáig minden hozzátartozik.

Fogyás a feng shui-val

Kínában a feng shui táplálkozás rendszeres testmozgással párosítva legalább olyan gyakori, mint nálunk a gyorséttermek és a televíziózás kettőse. A kínaiak az európaiaknál 30%-kal több kalóriát visznek be szervezetükbe, mégis karcsúak és egészségesek maradnak. Háromszor annyi rostot fogyasztanak, viszont az általunk megevett zsírnak alig a felét. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy náluk kevesebb a rákos megbetegedések száma.

A keleti táplálkozás 5 alappillére

1. A húst ne fô ételként, hanem más ételek kiegészítôjeként használjuk!

A kínai étlapokon sehol sem találunk zsíros hamburgereket. Az ottani étrendnek mindössze 20%-a állati eredetű, szemben a modern nyugati táplálkozás 60-80%-ával. Az ázsiai szakácsok kis mennyiségű húst használnak, azt is inkább az ételek ízesítésére. Ezért található náluk olyan sok szója termék, mely nemcsak proteinben gazdag, hanem komplex szénhidrátokat is tartalmaz.

2. Törekedjen rostdús táplálkozásra!

A vidéki emberek Kínában háromszor annyi rostot fogyasztanak, mint a nyugati társadalmak. Ételeiket nagyrészt zöldségek alkotják, a brokkolitól a különböző babfélékig, desszertnek pedig gyümölcsöt fogyasztanak.

3. Kísérletezzünk egzotikus ízekkel!

Amíg a nyugati társadalmakban vajjal, majonézzel, és készen vett öntetekkel próbálunk ízt és harmóniát csempészni ételeinkbe, a kínaiak kalóriamentes,ízletes fűszerek és gyógynövények százait használják erre a célra. Szójaszószt, halszószt, osztrigaszószt, 'miso'-t (erjesztett babmassza) és tengeri algát használnak só helyett. Erős fűszerként pedig chilit, wasabi-t (japán tormaszósz por), 'kimchi'-t (koreai káposzta étel), curryt, fokhagymát és mogyoróhagymát. A különleges ízeket pedig a gyömbér, citromfű, bazsalikom és egyéb egzotikus fűszerek adják. Bár helyhiány miatt nem tudjuk a kínai fűszerek széles tárházának egészét bemutatni, a feng shui "kamra" című részében sok hasznos információt megtudhat róluk. Ha pedig tanácsra van szüksége, az ázsiai éttermekben, vagy az e termékekre specializálódott boltokban biztosan örömmel nyújtanak felvilágosítást.

4. Tiszteljük az ételeket!

Likvidáljuk rossz szokásainkat! A mai rohanó világban gyakran csak azért eszünk, hogy megtöltsük gyomrunkat. Sajnos nem figyelünk a lényegre, minek következtében szükségtelenül sokat eszünk és elhízunk. A figyelmes étkezés technikáját könnyen elsajátíthatjuk, ha 'yin' állapotban fogyasztjuk el étkeinket, azaz nyugodtan, elmélkedve. Ez nem egyszerű dolog mai száguldó társadalmunkban, de ha sikerül, bizonyos rossz szokásokat kiküszöbölhetünk általa. Ne étkezzünk TV nézés közben, vagy számítógép elôtt. Ne hallgassunk hangos zenét és ne műanyag edényekbôl együnk. Élvezzük az evés minden pillanatát! Teaiszogatás közben gondoljunk arra, milyen melengető, ahogy a folyadék leér gyomrunkba, és egész testünket új energiával tölti fel. Nézzük, ízleljük, kostolgassuk és értékeljük az elôttünk lévő ételt. Érezzük, amint bejut szervezetünkbe, és táplálja azt.

5. Főzzünk zsírmentesen!

Az ázsiai szakácsok szeretnek grillezni, párolni, főzni, és sűrű kavarás mellett sütni, azaz csupa olyan technikát alkalmaznak, ami kevés zsiradékot igényel. Ez az ínséges időkből megmaradt szokás (amikor nem volt elegendô tüzelô) könnyen elsajátítható modern nyugati társadalmunkban is, hiszen energiatakarékos, arról nem is beszélve, hogy sok idôt is megspórolunk vele. Próbáljuk ki a párolás keleti módját (fűszernövényekkel ízesített víz fölött), melyet egy külön erre a célra készített bambuszkosárban a legjobb elvégezni. Ez egy olyan többrétegű edény, melyben egyszerre készíthetjük el a zöldségeket, a halat és egyéb ételféléket. Ezzel nemcsak a mosogatást könnyítjük meg, de idôt is spórolunk vele: Így mindössze 10-15 perc alatt elkészül minden. A keleti szakácsok gyors sütése sem igényel különleges eszközöket, mindössze egy fakanál és egy teflon edény vagy wok szükséges hozzá. Az összetevőket vágjuk egyformán apró darabokra, majd egy-két kanál egészséges mogyoróolajon, sűrű keverés mellett, nagy lángon pirítsuk meg és percek alatt kész a vacsora.
Tovább olvasok
Arcápoló termékek, amik a te fürdőszobapolcodról sem hiányozhatnak

Bőröd frissességének, tisztaságának és ápoltságának megőrzése nem csak a közérzetedet javítja, de a teljes megjelenésed alapját is meghatározza.

10 tudományos módszer, hogy megszabadulj a hájacskáktól

Kalóriaszámlálás, zsírégetés, fogyás... Nyár előtt és alatt mi más is lehetne a legnépszerűbb téma a testünkkel kapcsolatban. Viszont divatos - ám nem feltétlenül hosszú távon is hatékony - tippek helyett mi utánajártunk, tudományosan melyek a legjobb módszerek arra, hogy örökre megszabadulj a felesleges zsírtól.

Nem jó ötlet kontaktlencsében úszni - elmondjuk, miért

A medencében kevésbé biztonságos kontaktlencsét viselni, ezt biztosan te is tudod, ha ezt használod.

Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

A legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell a napozásról

Menthetetlenül beütött a nyár, hétvégente tele vannak a strandok és naptej illat járja be a levegőt. Na de mire kell figyelni miközben sütteted a hasad?

Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás

Sokszor nem csak az edzések mennyiségét kellene növelni, és a vacsora mennyiségét csökkenteni ahhoz, hogy leadj pár kilót: a fogyásban bizony az éjszakai alvásnak is komoly szerepe van!

Fokozatosan vagy drasztikusan iktassam ki a cukrot az étrendemből?

Szabaulnál a cukorfüggőségtől, de eddig még mindig győztek az elvonási tünetek? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan leszámolni az édességekkel? Szakértői tippek következnek!

Itt a bikiniszezon – na meg az új SHAPE magazin!

Végre tombol a nyár, nekünk pedig van egy frissítő hírünk: megjelent a legújabb SHAPE magazin!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Fokozatosan, vagy egyik napról a másikra érdemes kiiktatni a cukrot az étrendből?

Végre eldöntötted, hogy búcsút intesz a cukroknak, de nem tudod, hogyan kezd bele? Mi a hatékonyabb: apró lépésekkel vagy drasztikusan megszabadulni az édességektől? Szakértői tippek követkenek!

Jó, jó, kell a pihenés nap közben, de nagyon nem mindegy, mennyi!

A mediterrán népek aztán tudják a jó teljesítmény titkát! A sziesztázás tényleg remek dolog, de nem mindegy, mikor és mennyit pihensz, mert könnyen átkapcsolhatsz zombi-üzemmódba!

Nem hizlal, mégis jóllaksz vele, mi az?

Melyik az a gyümölcs, amelyiket a tudomány szerint érdemes lenne gyakran enned, mert segít legyőzni a farkasétvágyat?

Itt van Halle Berry hasizomedzése: ettől tényleg izmos lesz a hasad!

Idén lesz 53 éves, de a testét valószínűleg a húszévesek is elfogadnák. A színésznő minden porcikáján látszik, hogy figyel magára, és imád edzeni. A hasa sem csak attól lapos és izmos, hogy okosan étkezik: kemény hasizomedzéseket nyom egy héten többször is.

Kerülöd a túlevést, de azért jól akarsz lakni? Ezt az ételt érdemes enned!

Nagyon nehéz megtalálni, melyek is azok az egészséges ételek, amik elfogyasztása után nem érzed magad még mindig farkaséhesnek. A tudomány szerint a következő gyümölcsöt érdemes lenne gyakran enni, mert segít legyőzni az állandó éhséget és a túlevést is!

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Tényleg a lenmag lenne a tartós fogyás kulcsa?

A neten időről időre felbukkannak igen érdekes és veszélyes fogyókúrás módszerek: a lenmagos víz egy ideje nagyon népszerű, draszikus módszer, és a hasi zsír eltüntetését ígéri seperc alatt. De mi az igazság valójában a lenmagról?

Veszélyes dolog kihagyni a reggelit és túl későn vacsorázni

Eddig is tudtuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, de a legfrissebb kutatások szerint komoly veszélyei vannak annak, ha nem jut időd a napindító étkezésre, mellette viszont késő este vacsorázol!

6 meggyőző ok, amiért fontos lenne felhúzásokat csinálnod

A felhúzás, vagyis a deadlift az erőemelés egyik legfontosabb gyakorlata, amit itt az ideje beiktatnod az edzéstervedbe. Persze csak akkor, ha szeretnél gyorsabban és könnyedebben feljutni az emelkedőkön.

Ezek a tiltólistás dolgok a terhesség alatt

Minden várandós nő teste más és más, ám abban az orvosok is egyetértenek, hogy a babavárás alatt vannak dolgok, amikre fokozottabban kell figyelnie egy anyukának. Lássuk, melyek ezek!

Igenis fogyaszt a jóga, csak nem mindegy, hogyan csinálod

Ha azt hiszed, hogy a jóga csak a "zömmögésről" és a nyújtásról szól, akkor nagyon tévedsz! Elég, ha csak megnézel pár képet azokról, akik tényleg sokat jógáznak, és látni fogod, mennyire izmosak, szálásak!


Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem