Vacsora este 6 után: igen vagy nem? A dietetikus végre megadja a választ
Getty Images
Előfizetek

Vacsora este 6 után: igen vagy nem? A dietetikus végre megadja a választ

Erre az étkezésre érdemes nagyon odafigyelni!

Ha fogyózol, netán csak próbálod tartani a súlyodat, akkor biztosan tisztában vagy azzal, hogy a vacsorával nagyon óvatosan kell bánni. Könnyű ugyanis meghízni, ha este nagy adag, hizlaló ételt fogyasztunk el, de az esti filmnézés közbeni nassolás is komoly pluszkilókat eredményezhet.

Sokan azt mondják, ők képtelenek lemondani a vacsoráról, mert akkor tud együtt enni a család, vagy mert a nap folyamán csak akkor tudnak meleg ételt enni. A mérleget azonban nem érdeklik a kifogások, és bizony ha rosszkor vagy rosszat eszel este, annak hamar meglesz a következménye. De nem azt mondjuk, hogy farkaséhesen feküdj le: megkérdeztük Ihász Katalin dietetikust, mi a helyzet azzal a sokak szerint "szentírással", hogy este 6 után már tilos a vacsora!

A vacsora időpontja mindig terítéken lévő kérdés. Általánosan elterjedt tény, hogy ha nem akarunk meghízni, akkor este 6 után már ne fogyasszunk semmit, ez azonban egyáltalán nem ilyen egyértelmű!

Katalin szerint két dolgot érdemes figyelembe venni a vacsoránál, ezek pedig a következők:

  1. A lefekvés időpontja: itt az a fontos, hogy legalább 2 órát pihenjen az emésztőrendszer alvás előtt. Ha ezt figyelembe vesszük, akkor viszont az este 6-os vacsora máris értelmét veszti, mert a lefekvés időpontja is mindenkinél változó. Ha valaki éjfélig fent van, akkor nincs értelme este 6 után már éhezni, de persze a túl késői vacsora sem jó: akkor érdemes 8 óra fele étkezni. De ha valaki este 10-kor már ágyban van, akkor este 7-8 után már nem kellene vacsoráznia.
  2. Nem mindegy, mi a menü: fontos, hogy könnyen emészthető, mégis tápláló ételt válasszunk. Ilyen lehet 2 szelet teljes kiőrlésű rozskenyér egy kis túróval, natúr joghurttal vagy tonhallal, de egy kis saláta egy nagyobb szelet grillezett hússal is tökéletes.
Kép
forrás: GettyImages

A dietetikus szerint még egy dolog nagyon fontos a vacsorával kapcsolatban, ez pedig a gyümölcsfogyasztás. Sokan ugyanis azt mondják, ilyet már nem kellene este enni, ám Katalin szerint ezt nem teljesen igaz.

Tévhit, hogy lefekvés előtt nem lehet gyümölcsöt enni. Természetesen egyfajta erjedő folyamat zajlik a szervezetben, de ha 2 órával lefekvés előtt eszel gyümölcsöt, ez nem okoz panaszt alváskor azoknál, akik amúgy szoktak gyümölcsöt enni, és eddig ezzel nem volt semmiféle problémájuk.

Nézd meg a galériánkat> 3 kép
3 szuperjó regeneráló vacsora
Tippek kezdő konditermezőknek

Mert elsőre nagyon félelmetes helynek tűnik ám!

Isteni cukormentes, sütés nélküli oreós pite

Ha egy receptet próbálsz ki a héten, ez legyen az!

Megjelent a legújabb SHAPE - a címlapon Alexa Chung!

Izgalmas tartalmak, inspiráló történetek - erről szól a legújabb SHAPE! Főszerkesztőnk, Balogh Edina ajánlója következik:

Ezekről a vitaminokról ne feledkezz meg, ha szép bőrre vágysz!

A hidratálás mellett a megfelelő vitaminbevitel is nagyon fontos!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát! - 2. rész

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre, aki személyes kedveneceit ajánlja most!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát!

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre.

5 népszerű masszázsfajta, amit muszáj kipróbálnod

Egy fárasztó nap utáni frissítő masszázsnál kevés jobb dolog van a világon. Tűzoltásképp ez remek arra, hogy elgémberedett tagjaidba új életet lehelj, de érdemes rendszeresen masszíroztatni, hogy kihozd izmaidból a maximumot.

Kattanj rá az édesburgonyára!

Ősszel is lehet vitamindúsan táplálkozni.

Cukormentes Sacher-torta, egy kis büntetlen csábítás

Ezt a tortát Halász Évi, az Anyaként is Fitten blog szerzője mutatta meg nekünk, és meg kell hagyni, mennyei!

Mag, tej és olaj: a mandula minden formáját szereted?

Finom, számtalan felhasználási módja van és még egészséges is. A mandula igazi főnyeremény?

Egyszerű tippek, amivel ráveheted a gyerekeket is a mozgásra

Halász Évi, az Anyaként is fitten blog alapítója és a SHAPE állandó szerzője most arra ad tippeket, hogyan lehet a kicsik életébe is beépíteni a sportot!

Tökéletes fitt desszert stresszes napokra: cukormentes meggyes-mascarponés tekercs

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

A pénteki hiba, amivel elintézed, hogy ne tudj lefogyni

Egész héten úgy étkezel, mint egy Victoria's secret modell, és olyan szorgalmasan jársz az edzőterembe, mintha fizetnének érte, és mégsem bírsz lefogyni?

Relaxációs tippek: így lazulj el egy zűrös nap után

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem