Észre sem vettem, de totál leromlott az életmódom – így szálltam vissza a fittvonatra!
Getty Images
Előfizetek

Észre sem vettem, de totál leromlott az életmódom – így szálltam vissza a fittvonatra!

Ha egyszer leszállsz a fittvonatról, akkor az gyorsan továbbmegy és könnyebb felpattanni az egészségtelenre… Te is jártál már így?

Éveken keresztül nagyon egészségesen táplálkoztam, és voltak ételek, amiket úgy kezeltem, mintha nem is lennének. Na, nem úgy kell erre gondolni, hogy úgy étkeztem, mint egy fitneszmodell, mert nem szeretem, ha valaki ennyire szélsőséges, és nagymamám töltött káposztájáról amúgy sem tudnék lemondani karácsonykor. De nem fogyasztottam cukros üdítőket, hozzáadott cukrot is minimálisat, a fehér lisztből készült termékeket pedig minimalizáltam. Mindig figyeltem arra, hogy sok gyümölcsöt és zöldséget fogyasszak, de nem kaptam pánikrohamot, ha elnyaltam egy „rendes” fagyit. Mindig is én voltam „az egészséges” a csapatokban, de rá kellett jönnöm, hogy az utóbbi 3 évben szépen lassan, alattomosan visszakúsztak az étrendembe azok a kaját, amiket korábban nem fogyasztottam. Továbbra is sok zöldséget eszem, otthon azóta sem tartok fehér cukrot és lisztet, de mondjuk kóla sokszor került a hűtőbe. A munkahelyi menzán (ahol nem túl jó a választék egyébként) lassan havi szinten választok rántott húst vagy halat (ez korábban évi 1-2 volt), pedig nálam az olajban sült ételek abszolút tiltólistások. Arról nem beszélve, hogy a munkahelyi közös asztalkáról mindig én eszegettem le újabban az odakerült édességeket… És idő kellett, hogy bevalljam magamnak is, hogy már egyáltalán nem vagyok olyan egészséges, mint régen (oké-oké, viszonyítás kérdése, és sokakhoz képest még így is nagyon), ráadásul ez nemcsak az alakomon (korábban kiugrottam volna a világból, ha annyi lett volna a súlyom, mint most), hanem a bőrömön is meglátszott. Oké, legalább heti 5-6 alkalommal a sport megmaradt, de az újévi fogadalmam, hogy visszatérek a régi énemhez, aki sokkal igényesebben és tudatosan táplálkozott. De hogy is vágok bele?

  1. Már idősebb és megfontoltabb vagyok, ezért nem úgy fogom csinálni, mint esetleg korábban: nem egy hét alatt akarok leadni minden felesleget, és nem fogom a legszigorúbb szabályokhoz tartani magam mindig. Egyelőre azt fogadtam meg, hogy az irodai édességes asztalt figyelmen kívül hagyom.

  2. Szerintem nagyon fontos, hogy első körben nem szabad kalóriát számlálgatni (és később sem annyira szerencsés), hanem arra kell ügyelni, hogy mit hagysz el az étrendedből. Ez így is, úgy is hoz magával néhány pozitív következményt.

  3. Feltankoltam a lakást minden olyan összetevővel, ami régebben is ott volt a konyhában, de aztán lusta voltam használni őket az utóbbi időben. Tele vagyok zöldbanán-, zab-, köles- és hasonló lisztekkel, eritrittel és magvakkal. A hűtő pedig roskadozik a zöldségektől és gyümölcsöktől.

  4. Már 5 nap után láttam a bőrömön a pozitív hatást, és ez olyan motivációt adott, ami segít kitartani, ha éppen elcsábulnék a csokikáknak. Találd meg te is azt, ami a leginkább motivál!

  5. Bevásároltam néhány, egészséges ételeket tartalmazó szakácskönyvet, s ezekben új ízekre bukkantam, ami fellelkesített, hogy újra többet tüsténkedjek a konyhában!

Mindenkinek sok sikert, aki hasonló cipőben jár!

Nézd meg a galériánkat> 10 kép
10 testpozitív újévi fogadalom
Tovább olvasok
Egy orvos szerint a menstruációs görcsök a szívroham fájdalmával vetekednek

Minden hónapban eljönnek azok a napok, amikor a görcsök még a hétköznapi teendőikben is hátráltatják a nőket.

Te is veszélyben lehetsz! Egyre több fiatal kap stroke-ot

Ijesztő adatok kerültek napvilágra többféle kutatásból, mely szerint egyre több huszonéves kap stroke-ot.

A zellerlé lenne a legújabb szuperkaja?

Szinte minden hónapban feltűnik egy-egy olyan zöldség vagy gyümölcs, amit aztán szuperkajának kiáltanak ki. Most épp a zelleren van a sor. De vajon tényleg annyira hatásos csodaszer a zellerlé?

Csupa csokis élvezet büntetlenül: ezt a Brownie-t bátran eheted!

Odáig vagy a csokis édességekért, de jól tudod, hogy ezek bizony nyomot hagynak az alakodon? Ha mértékkel fogyasztod, a következő, isteni finom Brownie-t bátran az életed részévé teheted!

Pattanásos a mellkasod? Ez állhat a háttérben!

Az arcon is elég bosszantóak a pattanások, de ha kivágottabb ruhában mennél el valahova, akkor a dekoltázsod környékén lévő piros pöttyök is biztos, hogy feldühítenek.

Újévi fitnesz fogadalmak, amiket be is tudsz tartani

Január első heteiben még általában nagyon lelkesek vagyunk és mindent az "új év, új élet" szellemiségében tervezünk. Azonban ahogy múlnak a hetek, a lelkesedésünk egyre alább hagy és a halogatás egyre nagyobb teret kap.

Akkor most reggel vagy este hatékonyabb az edzés, ha a fogyás a cél? Végre kiderült!

Szeretnéd, hogy leolvadjanak rólad a pluszkilók, így a lehető legoptimálisabban akarod összerakni az edzéseidet? Nem mindegy, hogy a nap mely szakaszában sportolsz!

Otthoni Tabata edzésprogram: zsírégetés 4 percben

A Tabata módszert nem véletlenül tartják valóságos edzés csodának. Mindössze 4 percet vesz igénybe, a gyakorlatok otthon is kivitelezhetők, ráadásul a program zsírégető hatása sokkal intenzívebb, mint egy 60 perces aerob tréningé.

Sporteszközök, amikkel sokkal élvezetesebb és hatékonyabb lesz az otthoni edzés

Te is megfogadtad, hogy idén tényleg rendszeresen sportolsz? Az otthoni edzés nagyon praktikus dolog, pláne, ha van pár extra felszerelésed!

Fogyás 2019-ben: Ne bukj el 2 hét után!

Amióta az eszedet tudod, minden évet azzal zársz, hogy a bejglitől és a karácsonyi evészettől bódult állapotban égre-földre megesküszöl, hogy januártól bizony minden másképp lesz: heti sokszor edzeni mész, nem eszel csokit, péksütiket, és pizza helyett répát rágcsálsz az esti film alatt?

Ha fogyni akarsz, megvan melyik időpontban kell edzened

Szeretnéd, hogy leolvadjanak rólad a pluszkilók, így a lehető legoptimálisabban akarod összerakni az edzéseidet? Nem mindegy, hogy a nap mely szakaszában sportolsz!

Egy könnyű, téli desszert, ami a diétádba is belefér

A bejgli és a zserbó már a múlté: ha te is leadnál pár kilót a nyárra, vagy egyszerűen csak fittebb szeretnél lenni 2019-ben, akkor próbálj ki új, egészséges édességeket!

Ezért kell a mézről is lemondani, ha IR-es vagy!

Nagyon fontos betartani ezt a szabályt!

Téli álom helyett: élvezd a sportolást & maradj fitt a hideg hónapokban is!

A hardcore futócsajoknak nem jelent problémát, ha fagyban, hóban, esőben vagy épp hőségben kell útnak indulniuk. Ám, sokan a tipikus tavasztól-őszig futás hívei, hiszen nem könnyű sötétben, hideg szélben elindulni reggelente vagy épp este. Ha te is közéjük tartozol, online vezetőszerkesztőnk, Brigi ad pár tanácsot, hogyan maradj motivált akkor is, amikor az időjárás nem valami lelkesítő.

Így manőverezz el az ünnepi stressz elől

Bár a karácsony és a szilveszter a meghitt pillanatokról, szeretetben, családi körben töltött napokról kellene, hogy szóljon, sokak számára mégis inkább a rohanással és stresszel egyenlő.

Hibák, amiket ne kövess el karácsonykor, ha meg akarod őrizni a fittséged

Nem feltétlen kell leharcolnod magad az ünnepek alatt!

5 tipp, hogy a karácsonyi bulik időszakában is fitt maradj

Még mielőtt hazamennék a családhoz, és végigennénk a karácsonyi ünnepeket, itt a céges bulik időszaka, ami szintén nem egy egészség mennyország.


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem