terhesség,babavárás,terhességi rosszullét
pexels.com
Előfizetek

Van megoldás! Természetes módszerek a terhességi rosszullét ellen

A várandósság egy áldott állapot, ám sokaknak a babavárás első időszakát bizony megnehezíti a hányinger, a fáradtság és a rosszullétek. Ha megszüntetni nem is, de enyhíteni azért lehet a dolgot - a következő természetes módszereket érdemes bevetned!

A terhességi rosszullétek bizony megnehezítik a várandós nők életét - most Farkas-Halász Évi, az Anyaként is Fitten bloggere ad szuper tippeket.

Nagyon sok várandós - köztük én is - szenved a babavárás elején a reggeli vagy akár az egész napos rosszullétektől. A mai napig nincs pontos, bizonyított magyarázat az okokra, inkább csak elméleteket lehet olvasni a témában. Nem könnyű túllendülni ezen az időszakon, de pár apró trükkel enyhíthettek a tüneteken.

Ezek egytől-egyig nekem is beváltak!

1. Víz, víz, víz!

Mindhárom terhességem alatt a leggyakrabban fogyasztott folyadék a víz volt, csakis hidegen kortyolgatva. Sok kismama elfelejt, vagy nem figyel oda a megfelelő mennyiségű folyadék fogyasztására, pedig dehidratáltságnál nagyobb az émelygés, hányás esélye!

2. Kávé helyett zöld tea

Az első trimeszterben rá sem bírok nézni a kávéra. Nagyon sok ismerősömtől hallom, hogy ugyanígy éreztek. Már az illatától is a rosszullét kerülget, pedig kávérajongó vagyok, szeretem az élékítő hatását is. Ha te is így vagy ezzel, megoldás lehet a zöld tea. Mivel sokféle vitamint tartalmaz, nagyon hasznos a szervezetünkre, ugyanis erősíti az immunrendszert és élénkítő hatása is van. Természetesen mértékkel fogyaszd, egy, maximum két csésze tea az ideális ilyenkor.

zöld tea,terhesség,koffein
forrás: pexels.com
A zöld tea szuper választás!

3. Kis adagokban étkezz!

Ez bármelyik napi étkezésre igaz. A nagyobb adagok megterhelhetik a gyomrod, és könnyebben ér el a rosszullét. Mindig legyen nálad keksz, egészséges ropogtatnivaló, és alkalomszerűen falatozgass. Figyeld a tested jelzéseit, és tényleg csak azt fogyaszd, ami igazán jólesik.

4. Joghurt és gyümölcs

Mindhárom babámnál, ami a legkedvesebb reggelim volt, és amitől soha nem voltam rosszul, az a natúr joghurt gyümölcsökkel. Egész nap tudtam volna enni, egyszerűen nem untam meg. A gyümölcs az egyik legfontosabb vitaminforrásunk, valamint a natúr, minél természetesebb joghurt is hasznos a szervezet számára a remek kalcium és folsav forrása miatt, sőt, székrekedés ellen is alkalmazhatják a kismamák. Arra viszont figyelj, hogy bármilyen tejtermék, amit fogyasztasz, pasztőrözött, és magas hőmérsékleten sterilizált illetve kezelt tejtermék legyen.

5. Pihenj, amennyit jólesik!

A megfelelő mennyiségű és minőségű pihentető alvás segíthet a rosszullétek legyőzésében, csak arra figyelj, hogy ébredés után lassan és óvatosan mozogj és kelj ki az ágyból, mert hamarabb megszédülhetsz és a vérnyomásod is leeshet.

Pihenés után mindig szellőztess a szobában, és a gyakori séta és a mozgás is hasznos ebben az időszakban!

Nézd meg a galériánkat> 6 kép
6 dolog, ami tilos és nagyon tud hiányozni veszélyeztetett terhesség alatt
Tovább olvasok
Csokirajongóknak kötelező: törökmogyorós, csokoládés pite

Néha kell egy kis bűnözés! A következő mennyei, csokis édesség ugyan nem tartalmaz kevés kalóriát, viszont egészséges, alakbarát hozzávalókból készül, így néha simán megengedheted magadnak, hogy ilyesmit egyél, mondjuk reggelire!

Órákat ülsz minden nap? Ezeket a nyújtó gyakorlatokat ismerned kell

Most őszintén: te mennyi időt fordítasz a nyújtásra? A streching elemi fontosságú, ha sokat sportolsz, de akkor is nagyon kell, ha minden nap órákat ülsz a számítógép előtt. A következő gyakorlatokat érdemes lenne minél gyakrabban végezned!

Vanessa Hudgens bekeményít: erre a két diétára esküszik a világsztár

Naná, hogy a harmincéves énekesnő manapság a legtrendibb diétákkal tartja karban a testét: nemrég el is árulta, miért pont a következő két étkezési módszerre esküszik.

3 szuperétel, amiket illessz be a tavaszi étrendedbe

Tavasztól nincs kifogás: egyre több a friss idényzöldség és gyümölcs, így már közel sem olyan nehéz vitamindúsan táplálkozni, mint a téli hónapokban. Pláne, ha a következő 3 vitaminbombáról sem feledkezel meg!

A szakértők szerint tényleg kevesebb szénhidrátot kellene enned, ha lapos hasat akarsz

Szénhidrát: igen vagy nem? Ez az örök kérdés, ha szóba kerül a fogyás. Az biztos, hogy nem szabad teljesen kizárni ezt az ételcsoportot az étrendből, viszont ahhoz, hogy a hasi zsír eltűnjön, igenis kell a szigorú odafigyelés!

A szakértők szerint tényleg kevesebb szénhidrátot kellene enned, ha lapos hasat akarsz

Szénhidrát: igen vagy nem? Ez az örök kérdés, ha szóba kerül a fogyás. Az biztos, hogy nem szabad teljesen kizárni ezt az ételcsoportot az étrendből, viszont ahhoz, hogy a hasi zsír eltűnjön, igenis kell a szigorú odafigyelés!

Így készült a legújabb SHAPE címlap Mádai Viviennel

A legújabb címlapunkon Mádai Vivien látható, most pedig te is beleshetsz a kulisszák mögé!

Fogadd el a tested változásait a várandósság alatt: tippek, amikkel sikerülhet!

A terhesség ugyan egy áldott állapot, ám nem mindenkinek könnyű megbírkózni a súlygyarapodással, a fáradékonysággal, azzal, hogy nem úgy mennek a dolgok, mint korábban.

Mégsem olyan jó a koffein edzés közben, mint hittük?

Az egekbe dícsért koffeinnek van ám kevésbé áldásos hatása is, erről pedig különösen fontos tudnod akkor, ha magas intenzitású edzéseket végzel!

Egy kutatás állítja, hogy a sütievéstől tényleg lefogyhatsz

A fogyokúrázók tiltólistájának első helyén általában az édességek, a sütemények szerepelnek, nem véletlenül. Ám a legújabb hírek szerint mégiscsak érdemes sütizni a diéta alatt - jól hangzik, ugye?

Emiatt kívánod a sós nasikat a menstruációd alatt

A ciklusod bizonyos pontján biztos, hogy te is sokkal kívánósabb vagy a megszokottnál. Azonban erre tudományos magyarázat is létezik.

Kardióval vagy súlyzós edzéssel könnyebb fogyni? 2 szakértő is elmondja a választ

Szeretnéd megtalálni a lehető legoptimálisabb edzést ahhoz, hogy leadd a felesleget? Nagyon nem mindegy, milyen sportot választasz - most eláruljuk, melyikkel jársz jobban, ha a fogyás a cél!

Egy friss kutatás állítja, hogy a sütievéstől tényleg lefogyhatsz!

A fogyokúrázók tiltólistájának első helyén általában az édességek, a sütemények szerepelnek, nem véletlenül. Ám a legújabb hírek szerint mégiscsak érdemes sütizni a diéta alatt - jól hangzik, ugye?

Edd vagy ne edd: a nagy humusz-kérdés

Nem vitás, hogy a humusz az egyik legfinomabb és legnépszerűbb egészséges snack, amiből nem túl nehéz egyszerre befalni egy tetemes adagot. Egy szakértő most elárulja, tényleg ennyire egészséges -e a vegák kedvenc eledele.

Edd vagy ne edd: a nagy humusz-kérdés

Nem vitás, hogy a humusz az egyik legfinomabb és legnépszerűbb egészséges snack, amiből nem túl nehéz egyszerre befalni egy tetemes adagot. Egy szakértő most elárulja, tényleg ennyire egészséges -e a vegák kedvenc eledele.

Az egyszerű csodaszer gyomorpanaszok ellen

Felpuffadtál? Úgy érzed, hatalmas viharok dúlnak a gyomrodban? Ha nincs a közeledben probiotikum, akkor is létezik megoldás!

Egy újabb fontos ok, amiért érdemes magnéziumot szedned

Futóként a kemény fizikai megterhelés és az izzadás miatt különösen érdemes odafigyelned a vitaminok és ásványi anyagok pótlására. A magnézium kifejezetten fontos az izmok számára, ám van egy másik ok, mi miatt nem hagyhatod, hogy hiány lépjen fel belőle.


Trió a bombaformáért!

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem