zöldség,gyümölcs,vitamin
Getty Images
Előfizetek

Nehezen veszed rá magad, hogy több zöldséget egyél? Tippek, amikkel végre sikerülhet!

Biztosan ezerszer hallottad már, hogy szinte minden étkezéshez kellene valamilyen zöldséget enni, mégis úgy érzed, ez számodra kivitelezhetetlen? Pedig hidd el, könnyebb, mint gondolnád!

Lehet, hogy csak egy kis kreativitásra van szükséged ahhoz, hogy több zöldséget csempéssz az étrendedbe? Az Anyaként is Fitten bloggere, Farkas-Halész Évi tippjeit érdemes megfogadnod!

,,Már sok-sok kutatás bebizonyította, hogy mennyire kedvező hatással vannak a zöldségek és a gyümölcsök a szervezetünkre: ideális esetben napi 5 étkezéshez kellene fogyasztanunk őket. Nemcsak tele vannak jótékony vitaminokkal, ásványi anyagokkal, vízzel, de az emésztésben és az anyagcserében is hatalmas szerepük van.

Eddig, akikkel erről beszélgettem, mindig azt mondták, hogy a gyümölcsöket jobban szeretik édes ízük miatt, a zöldek fogyasztásával viszont hadilábon állnak. Pár tippet szeretnék megosztani veletek, hogyan tudjátok beiktatni, és rendszeressé tenni az étkezéseitekben!"

zöldség,étkezés
forrás: GettyImages

1.Reggelire zöldturmix

Az egyik legjobb energiabomba, amivel biztosan jól indul a napod. A zöldségek kesernyésebb ízét el tudja nyomni, ha pl. pár szem áfonyát vagy más bogyós gyümölcsöt vagy akár banánt adsz a turmixhoz. Bármilyen zöldséggel készítheted, a legnépszerűbb most a spenótlevelekből, zellerszárból, vízből és banánból készült ital. Próbáld ki!

2. Készíts zöldségchipset!

Sokkal finomabbat és olcsóbban tudsz készíteni otthon, csak pár zöldség kell hozzá, egy éles reszelő és egy sütő. Vékony szeletekre vághatod a tetszőleges alapanyagot és egy sütőpapírral bélelt tepsiben roppanásig süsd őket. Esti meccs-, vagy filmnézéshez zseniális és főként egészséges nassolnivaló.

Olvasd el ezt is!

3. Próbálj ki új konyhai technikákat!

Lehet, hogy pont az a probléma, hogy csak a megszokott ízvilág ugrik be a zöldségekről, pedig megfelelő fűszerezéssel, vagy akár más elkészítési móddal talán azonnal megszeretnéd őket. A paradicsomhoz nagyon jól illenek a szárított zöldfűszerek, úgy mint a kakukkfű, bazsalikom, oregánó. Sütőben sütve egy kis fokhagymával és olívaolajjal igazán isteni köretelem!

4. Bulira zöldség? Igen!

Átjönnek a barátok este? Ne ropival kínáld őket, mutass egy egészségesebb alternatívát! Vágj vékony csíkokra répát, kígyóuborkát és zellerszárat, majd készíts hozzá zsírszegény tejfölből vagy joghurtból mártogatóst! Bármilyen fűszerrel meghintheted, ez tényleg csak ízlés kérdèse. Akár sajtszósszal is kínálhatod a zöldeket, de figyelj oda, hogy abból is a zsírszegény verziót válaszd, így biztosan nem kell aggódnod majd a pluszkilók miatt sem!

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
Hasznos vitaminok és tápanyagok a zöldségekben
Tovább olvasok
Csak megszokásból csináljuk, vagy tényleg van értelme a hideg zuhanynak?

Előre szólunk: bizony van! A szakértők szerint ha rendszeresen használod a hideg zuhanyt, tényleg jobb futó lehetsz! Na, meghoztuk a kedvedet a didergéshez?

Klasszikus menzai desszert reform köntösben: mákos nudli

A hagyományos mákos nudli sajnos nem fér bele a fogyókúrába, sem az egészséges életmódba, ám ha a következő verziót készíted el, bátran beiktathatod az étrendedbe - de vigyázz, komolyan rákattanhat az ember!

Bivalyerős hasizmokat akarsz? Így lesz abszolút tökéletes a plank pózod

A lapos has titka a jó genetika mellett a tudatos táplálkozás, és csak ezek után jön az edzés. A plank póz minden idők egyik legjobb hasizomgyakorlata, de csak kevesen hajtják végre abszolút tökéletesen!

Lapos has Kate Hudson-módra: tanuld meg a filmcsillag tuti gyakorlatait!

Kétség sem férhet ahhoz, hogy a Hogyan veszítsünk el egy pasit 10 nap alatt című film sztárja Hollywood egyik legsportosabb nője, aki a harmadik szülése után is seperc alatt visszatért kedvenc edzésmódszeréhez.

Az áfonya 6 csodálatos hatása, amiről talán nem is tudtál

Indul az áfonyaszezon: reméljük, hogy te is bőségesen fogyasztod a szezon egyik legegészségesebb gyümölcsét. De tudtad, hogy az ízén kívül pontosan miért is érdemes sok áfonyát enni?

Lehet, hogy te is túl sok zsírt eszel? Most megtudhatod!

A kiegyensúlyozott táplálkozásnak épp olyan fontos része a jó zsírok fogyasztása, mint a fehérjék és a szénhidrátok jelenléte. De te tudod pontosan, mennyi zsírt kellene enned?

Velük vigyázz! Ételek, amik tönkrevágják a pihentető alvásodat

Közvetlenül a lefekvés előtt enni sosem túl jó ötlet, mert nehezebben alszik el az ember, és az alvás sem lesz olyan pihentető. Ha mégis késő este vagy kénytelen enni, a következő ételeket tedd tiltólistára, ha nem akarsz egész éjszaka forgolódni!

Velük vigyázz! Ételek, amik tönkrevágják a pihentető alvásodat

Közvetlenül a lefekvés előtt enni sosem túl jó ötlet, mert nehezebben alszik el az ember, és az alvás sem lesz olyan pihentető. Ha mégis késő este vagy kénytelen enni, a következő ételeket tedd tiltólistára, ha nem akarsz egész éjszaka forgolódni!

A jegelés mégsem a legjobb megoldás izomfájdalom esetén?

Lesérültél, az első dolgot pedig a jegelés? Tény, hogy a legtöbb embernél ez rögződött be a leginkább, ám egy szakember szerint nem ez az első dolog, amire igazán szükség van ilyenkor!

Üres gyomorral jobb futni, mint egy ütős reggelivel? Eláruljuk a választ

Minden szervezet más: vannak, akik képtelenek elindítani a napot egy jó kis reggeli nélkül, mások délben fogyasztják el az első falatokat. De ha edzel, mi legyen a reggelivel?

5 világsztár, akinek örökre elege lett az állandó diétázásból

Van, hogy azt érzed, itt a vége, mert már rémesen belefáradtál a kalóriaszámlálásba és az önkínzásba? A következő világsztárok is eljutottak már erre a pontra!

Üres gyomorral jobb futni, mint egy ütős reggelivel? Itt a válasz

Minden szervezet más: vannak, akik képtelenek elindítani a napot egy jó kis reggeli nélkül, mások délben fogyasztják el az első falatokat. De ha edzel, mi legyen a reggelivel?

Ez a véleménye a szakértőknek az agyondícsért citromos vízről

Biztosan ezerszer hallottad már, hogy érdemes citromos vízzel indítani a napot, mert felpörgeti az anyagcserét, lúgosít és salaktalanít is. De vajon ez a módszer tényleg hatásos? Ezt gondolják róla a szakértők!

A jövő a vegánoké – 8 érv miért ez a nyerő életforma

A jövő a húsmentes életmód felé mutat – hamarosan tarthatatlanná válik majd, hogy minden áldott nap és naponta többször is húst vagy hústerméket fogyasszunk. Felemésztjük vele a környezetünket, hiszen az állattenyésztés rengeteg szennyező anyagot termel. Az állatokat pedig olyan szerekkel kezelik, amik hosszú távon ártanak az egészségünknek. Ha ennyi még nem lenne elég, van még 8 érvünk a vegán táplálkozás mellett.

Isteni vendégváró pohárdesszert, amivel biztosan nem okozol csalódást

Egészséges, gyors édességre vágysz, amivel lenyűgözöd a vendégeidet, és a plusz kalóriáktól sem kell tartanod? A következő pohárkrémet pofonegyszerű elkészíteni!

Kezdő vagy? Ezért lenne fontos, hogy szabad súlyok helyett gépeken tanulj meg edzeni

Végre belevetetted magad az edzés világába, és rászántad magad, hogy rendszeresen járj konditerembe? Ez szuper, ám azt tudod, hogy szabad súlyok helyett nagyon fontos lenne, hogy először a gépeken tanulj meg mindent?

A jegelés mégsem a legjobb megoldás izomfájdalom esetén?

Lesérültél, az első dolgot pedig a jegelés? Tény, hogy a legtöbb embernél ez rögződött be a leginkább, ám egy szakember szerint nem ez az első dolog, amire igazán szükség van ilyenkor!

Emeld a tétet és fuss egy jó ügy érdekében

Világszerte a gerincsérültekért futnak május 5-én

Lehet, hogy te is túl sok zsírt eszel? Most megtudhatod!

A kiegyensúlyozott táplálkozásnak épp olyan fontos része a jó zsírok fogyasztása, mint a fehérjék és a szénhidrátok jelenléte. De te tudod pontosan, mennyi zsírt kellene enned?


Trió a bombaformáért!

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem