várandósság,terhesség
Getty Images
Előfizetek

A babavárás alatt is lehetsz igazi energiabomba - ezekre figyelj oda!

Azt gondolod, a babavárással együtt jár az állandó fáradtság, és 9 hónapra gyakorlatilag parkolópályára teszed magad? Lehet ezt másként is csinálni: ha a következőket betartod, fitt és egészséges kismama leszel!

Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere minden várandóssága alatt majd kicsattant az egészségtől: most elárulja, mik azok a dolgok, amikre érdemes figyelni ebben a különleges időszakban.

,,Bár én még csak a második trimeszterben járok, a pocakom sem túlzottan nagy, de azért sajnos párszor előfordul, ha nem figyelek eléggé magamra, hogy "lemerülnek az elemeim". Ilyenkor mindig összekapom magam, és próbálok odafigyelni azokra a dolgokra, amiket most veled is szeretnék megosztani. Fontos tudnod, hogy minden test más és más, ha valami újdonságot próbálnál ki, mindenképp kérd ki az orvosod vagy a védőnőd tanácsát!"

1. Nyomás az ágyba!

Amikor úgy érzem, végképp elfogyott minden erőm, először is próbálom kialudni magam, és minden időt megragadok arra, hogy pihenjek. Ne félj segítséget kérni! A házimunka megvár, és ha vannak olyanok körülötted, akire rá tudod bízni a nagyobb gyereket/gyerekeket, akkor mindenképp kérd meg őket erre! Ne nyomkodd a telefonod, ne filmezz, aludd ki magad, senkinek sincs szüksége egy zombi kismamára!

2. Töltsd fel a vitaminraktáraidat!

Én mindhárom terhességem alatt szedtem terhesvitamint. Úgy érzem, sokat segítettek, kiegészítésként pedig magnéziumot is szedtem mellé. A gyümölcsök, zöldségek csodákra képesek: főleg reggel fogyasztom őket, fantasztikusan tudják indítani a napot. Smoothie, turmixok, reggeli zabkása sok-sok gyümölccsel, hidd el, nem fogod megbánni!

zabkása,energia
forrás: pexels.com
Olvasd el ezt is!

3. Figyelj a fogaidra!

A várandósság alatt sok nő küzd fogérzékenységgel, fogínyvérzéssel. A védőnők meg is kérdezik a szokásos havi találkozók alkalmával, hogy mikor voltál utoljára fogorvosnál. Ha te is ilyen gondokkal küzdesz, mindenképp keress fel egy szakembert, de ha nem, akkor is érdemes meglátogatni, hogy megnézzék, minden rendben van-e a fogaiddal.

4. Ügyelj arra, hogy mit eszel!

Ebben az áldott állapotban minden megváltozik a szervezetünkben. Nagyon oda kell figyelnünk arra, hogy mit, mennyit és milyen minőségben eszünk: ha nem foglalkozol vele kellően, komolyabb baj is lehet. Mosd meg mindig a gyümölcsöket, zöldségeket, került a nyers tojásból és nyers húsból készült ételeket, valamint a penészes sajtokat. Ha elmentek valahova enni, körültekintően válaszd ki az éttermet, mindenképp győződj meg róla, hogy friss alapanyagokból készítik az ételeket.

Ha ezeket az egyszerű szabályokat betartod, nem lesz semmi probléma!

Nézd meg a galériánkat> 6 kép
6 dolog, ami tilos és nagyon tud hiányozni veszélyeztetett terhesség alatt
Tovább olvasok
Győzd le a lustaságot! Bevált tippek henyélés ellen

Néha már te is érzed, hogy kicsit többet pihensz a kelleténél, és elbíbelődsz olyan, cseppet sem fontos dolgokkal, amikhez kedved van, miközben a feladataid csak úgy sorakoznak? Fogadd meg a következő tippeket!

5 dolog, amit nem tudtál az omega-3 zsírsavakról

Ha egészségesen szeretnénk élni és meg akarjuk előzni a kardiovaszkuláris megbetegedéseket, fontos, hogy fogyasszuk. Ez mindenkiben rögzült az elmúlt években, de mit lehet még tudni az omega-3 zsírsavakról?

Ez az egyszerű szokás segít abban, hogy egészségesebben táplálkozz

Nem is gondolod, hogy milyen szoros összefüggés van a két dolog között!

Ez az 5 legegészségesebb magféle, amikből minden nap enned kéne

Napi egy marék magféleséggel csodát tehetsz az egészségeddel - most mutatjuk is, melyik közülük az az 5, ami a legtöbb fontos vitamint tartalmazza!

Fantasztikus eredmény! A gomba segíthet a mentális betegségek távoltartásában!

Ha eddig nem szeretted a gombát, ideje valahogy rászoknod, ugyanis egy érdekes kutatás kiderítette, hogy pozitív hatással van a mentális egészségre.

A személyi edző kitálalt: így hozta csúcsformába Brie Larsont, azaz Marvel Kapitányt!

Nem vitás, hogy a színésznő fantasztikusan fest a vásznon szuperhősként, de nem adták ingyen a szupertestet! Az edzője nemrég elárulta, hogyan készítette fel a világsztárt erre a fontos szerepre.

Fantasztikus eredmény! A gomba segíthet a mentális betegségek távoltartásában!

Ha eddig nem szeretted a gombát, ideje valahogy rászoknod, ugyanis egy érdekes kutatás kiderítette, hogy pozitív hatással van a mentális egészségre.

Kezdők! Ekkortól lesz végre könnyebb a futás!

Itt a tavasz, így végre eldöntötted, hogy futással szeretnél kicsit formába lendülni a bikiniszezonra, és leadni a télen felszaladt pluszkilókat? Viszont már előre rettegsz a futóedzésektől?

Téged is kikészít, ha puffadsz futás közben? 10 tipp, amivel örökre megszabadulhatsz tőle!

Ha van idegesítő dolog edzés közben, az a puffadás: nem csak kényelmetlet, de úgy érzi tőle magát az ember, mint egy Michelin baba. Persze nem kell megtanulnod ezzel együtt élni, mert van rá megoldás, nem is egy!

Kezdők, figyelem! Ekkortól lesz végre könnyebb a futás!

Itt a tavasz, így végre eldöntötted, hogy futással szeretnél kicsit formába lendülni a bikiniszezonra, és leadni a télen felszaladt pluszkilókat? Viszont már előre rettegsz a futóedzésektől?

Fogyókúrázol? Ebből az isteni, egészséges túrós rétesből így is bátran ehetsz!

Imádod az olyan klasszikus édességeket, mint a rétes, de úgy gondolod, ezek aztán végképp nem férnek bele a diétádba? Tévedsz: a következő receptet meg kell ismerned!

Váltani nem feltétlenül drága! Költséghatékony tippek, ha áttérnél az egészséges életmódra

Az egyik fő ok a pénz, amiért még mindig nem tértél át az egészséges életmódra? Jó, ha tudod, hogy lehet ezt okosan is csinálni! Ha a következő tippeket megfogadod, nem folynak majd ki csilliárdok a kezedből az étkezésre, viszont nagyon is rendben lesz az egészséged!

A módszer, amivel elérheted, hogy ne barnuljon meg olyan gyorsdan a banánod

Nincs baj azzal sem, ha megbarnul a banánod, azonban a következő trükkök segíthetnek abban, hogy tovább friss maradjon.

Most megtudhatod, melyik vitamint mikor kellene bevenned

Minden nap szépen, gondosan összerakod a szokásos vitaminjaidat, és ugyanakkor veszed be őket, netán csak bekapsz belőlük párat, amikor épp eszedbe jut? Pedig nem mindegy, hogy a nap melyik részére időzíted a vitaminszedést!

3 mód, ahogy a barátnőid jót tesznek az egészségednek

A barátok nagyon fontosak az egészség szempontjából, azonban a nők még többet profitálhatnak abból, ha szoros kapcsolatot ápolnak a barátnőikkel.

Betegségszezon lefújva

Mindenki kidőlhet mellőled, neked azonban nem kell megadnod magad a betegségnek. A következő tudományosan megalapozott tippek és módszerek segíthetnek erősnek és egészségesnek maradni a náthás, influenzás szezonban.

Fél óra edzés meló előtt, és minden megváltozik!

Kelj fel a szokottnál korábban, iktasd be a munka előtti edzést, ami lehet akár 30 perc is - a hatás tutira nem marad el!

5 tipp, amivel megújulhatsz tavaszra

Melegszik a levegő, csicseregnek a madarak, itt az idő egy kis változásra!

10 illusztráció, amin azonnal magadra ismersz, ha most kezdtél neki a sportolásnak

Most vágtál bele az edzésbe, hogy nyárra bombaformába kerülj, de azért gyakran elcsábulsz még a nasizás terén? Akkor az alábbi képregényt imádni fogod!

Fehérjepótlás böjt idején

Ha a következő hetekben te is böjtölsz, és kihagyod az étrendedből a húsféléket, vagy egyszerűen csak mostanában nem kivánod ezeket az ételeket, akkor is nagyon sok lehetőséged van fehérjékkel feltölteni szervezetedet!


Hozd ki a nyárból a maximumot!

Csak 1785 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem