várandósság,terhesség,babavárás
Getty Images
Előfizetek

Stresszmentes babavárás? Lehetséges, de ezeket érdemes betartani!

A várandósság alatt bizony sok anyukának máson sem jár az esze, csak a gyerekszobán, az elintézendő feladatokon, pedig a pihenésre is fontos időt szakítani!

Szeretnél kicsit többször kikapcsolni a babavárás alatt? Fogadd meg Farkas-Halász Évi, az Anyaként is Fitten bloggerének tippjeit!

Nem egyszerű feladat egy várandós anyukának, hogy néha egy kicsit ki tudja kapcsolni az agyát és ellazuljon, hiszen megannyi gondolat kavarog ilyenkor a nők fejében, ami teljesen természetes. Aki az első babáját várja, főként nagyobb stresszben éli a mindennapjait, hiszen hiába olvas könyveket, vagy akár tanfolyamon is részt vesz, nem igazán tudja, hogy mi vár rá pontosan. Mivel nekem ez már a harmadik várandósságom, az évek alatt kitapasztaltam, hogy mik azok a dolgok, amik segítenek egy kicsit kizökkenteni magamat a mindennapi rutinból. Remélem, ezzel Neked is tudok segíteni!

1. Nem kell, hogy mindig minden ragyogjon!

A háztartás sokak számára nagy teher: vannak akik nagyon nehezen engedik el, hogy ne ténykedjenek valamit. Bevallom, sokszor én is ilyen vagyok. Mára viszont megtanultam, hogy nem kell mindig mindennek tökéletes állapotban lennie a házon belül. Ha úgy érzem, hogy inkább le kellene pihennem egy kis időre, gond nélkül megteszem. A takarítás megvár, de a testünk jelzéseit mindenképp figyeljük. Nem véletlen, hogy az orvosok is ajánlják a kismamáknak a napközbeni kisebb pihenéseket!

2. Fordíts figyelmet magadra!

Ép testben ép lélek, ez kismamaként is örök érvényű igazság! A mozgás az egyik legjobb stresszűző módszer, és szerencsére manapság várandósan is rengeteg mozgásfajta közül választhatunk. Természetesen előtte mindenképp kérd ki orvosod és védőnőd véleményét, és olyan edzőhöz, szakemberhez fordulj, aki 100 százalékosan tud rád figyelni az órán. Szívből ajánlom mindenkinek a kismama jógát is, ami meditációnak és edzésnek is kiváló!

kismama,terhesség,kismamajóga
forrás: GettyImages
Kell a mozgás pocakosan is!

3. Nem kettő helyett eszel, hanem kettőtökért!

Szerintem ezt minden terhes kismamának be kellene látnia. Sokszor ez okoz stresszt egy nőnek, hogy a kilencedik hónap vége fele már nem tudja kontrollálni a súlyát és már örömében és bánatában is habzsol. Kiegyensúlyozottan, vitamindúsan étkezzünk, ne vonjunk meg a szervezetünktől semmi hasznos tápanyagot, fogadjuk el a védőnőnk, orvosunk tanácsát, mert sok hasznos információval tudnak szolgálni.

4. Tégy olyan dolgokat amik boldoggá tesznek!

Szakértők szerint, ha az édesanya boldog, a kisbaba is megérzi ezt az anyaméhben, sőt, a vérmérséklete is ebben az időben fejlődik ki. Nem mindegy tehát, hogy hogyan éljük meg a terhességet. Persze vannak rajtunk kívülálló okok is, amik megnehezíthetik ezt az időszakot, de normál esetben tudunk tenni azért, hogy vidámak, kiegyensúlyozottak legyünk. Nyugtató tevékenység például a babanapló vezetése, vagy az, ha megnézel egy vígjátékot, meghallgatod a kedvenc zenédet, vagy csak sétálsz egy nagyot a közeli parkban. Bármi, ami boldoggá tehet, azt csináld!

Hidd el, a babád is meg fogja hálálni Neked!

Nézd meg a galériánkat> 6 kép
6 dolog, ami tilos és nagyon tud hiányozni veszélyeztetett terhesség alatt
Tovább olvasok
Pihenni kötelező: 6 tipp, hogy mostantól sokkal jobban aludj éjszaka

Nincs alvászavarod, de úgy érzed, elég sokszor csak felületesen alszol, reggel is hullafáradt vagy, és ez kihat az egész napodra? Fogadd meg a következő tanácsokat!

Nem kell elbúcsúzod a zabtejtől, de ezekre nagyon figyelj!

Azt már jó ideje tudjuk, hogy egy jó reggeli zabkása remekül feltölt energiával a futáshoz, de mi a helyzet a zabból készült zabtejjel?

Néha azt érzed, hogy tényleg betelt a pohár? Tippek lelki kimerültség esetére

A legtöbbünkkel sajnos előfordul, hogy időnként elegünk lesz a munkánkból, nem jól jönnek össze a dolgok, és magunkkal sem vagyunk kibékülve. Egy ideig persze lehet sajnálni magunkat, de ennek egyszer véget kell vetni!

Pihenni kötelező: 6 tipp, hogy mostantól sokkal jobban aludj éjszaka

Nincs alvászavarod, de úgy érzed, elég sokszor csak felületesen alszol, reggel is hullafáradt vagy, és ez kihat az egész napodra? Fogadd meg a következő tanácsokat!

Tisztítsd ki a szervezetet gyógyteákkal: ezt a hármat vesd be tavasszal!

Ha te is kipucolnád a szervezetedet tavasszal, akkor a jól felépített étrend mellett érdemes sok folyadékfogyasztással és pár gyógyteával fokozni a méregtelenítő folyamatokat!

Ideje megismerni a mikrobiom diétát!

Sokkal több erjesztett élelmiszer és kevesebb finomított szénhidrát, és máris látványosan egészségesebb lenne a test - te kipróbálnád a mikrobiom diétát?

Ez a legnagyobb kajahiba, amit izomépítéskor elkövethetsz

Ha azt gondolod, hogy elég sokkal több csirkemellett, sonkát, túrót és különféle fehérjeporokat fogyasztanod ahhoz, hogy izmosodni kezdj, akkor nagyon tévedsz!

Fitt süti kezdő konyhatündéreknek: odáig leszel érte!

Tuti recept fogyókúra alatt? Bizony van ilyen: mutatjuk is a sütit, ami az édesszájú diétázók nagy kedvence lesz!

Itt az ideje megismerni a mikrobiom diétát!

Sokkal több erjesztett élelmiszer és kevesebb finomított szénhidrát, és máris látványosan egészségesebb lenne a testünk.Te kipróbálnád a mikrobiom diétát?

Itt az ideje megismerni a mikrobiom diétát!

Sokkal több erjesztett élelmiszer és kevesebb finomított szénhidrát, és máris látványosan egészségesebb lenne a test - te kipróbálnád a mikrobiom diétát?

JLo szénhidrát és cukormentes diétája: megéri követni?

Egyre több sztár vallja be nyíltan, hogy ilyen-olyan villámdiétával készült egy fontos alkalomra. Nemrég Jennifer Lopez vállalt be egy kőkemény, 10 napos fogyókúrát, amiről a dietetikusoknak meg is van a véleményük.

Ősellenség vagy szuper alapanyag? Az igazság a tejtermékekről

A tejtermékek kaptak hideget-meleget az utóbbi években, de vajon megéri tiltólistára tenni őket, ha semmiféle ételallergiával nem küzdesz? A válasz: NEM!

Ősellenség vagy szuper tápanyag? Ez az igazság a tejtermékekről

A tejtermékek kaptak hideget-meleget az utóbbi években, de vajon megéri tiltólistára tenni őket, ha semmiféle ételallergiával nem küzdesz? A válasz: NEM!

Igenis gond, ha kihagysz egy étkezést!

Azt hiszed, a fogyás kulcsa a kajamegvonás? Netán százszor előfordult már veled, hogy a nagy rohanásban alig ettél egész nap, és nem is értetted, miért érzed magad estére úgy, mint akin átment egy úthenger?

Olyan jól alszol majd, mint egy kisbaba, ha megismered ezt a trükköt

Te sem az az ember vagy, aki a nap végén csak beesik az ágyba, és két perc múlva már húzza a lóbőrt? Pedig lehetsz, mindössze egy technikát kell csak hozzá megtanulnod!

Online is fontos a fair play

Ha rendszeres internetező vagy, biztos te is futottál már bele rosszmájú kommentbe. Egy elmélet szerint, ha nem akarsz ilyesmivel találkozni, egyszerűen kapcsold ki a számítógépet. Valóban ez lenne az egyetlen megoldás?

Amikor belefásulsz az edzésbe, ez legyen a következő lépés

Veled is előfordul néha, hogy ráunsz a mozgásra, és csak egy rövidebb vagy egy hosszabb pihenő után térsz vissza? Netán már ideje azt érzed, hogy edzel ugyan, de semmi kedved hozzá?

Micsoda? A rozmaring szagolgatása 75%-kal javíthat a memóriádon!

A rozmaring az egyik legősibb gyógynövény. Amellett, hogy nagyon finom, számtalan problémára kínál hatásos megoldást. Például a memóriádon is javíthat!

Ezt a 10 fehérjedús ételt mindenkinek ennie kéne!

Néha komoly fejtörést okoz, hogy olyan ételeket rakj a menüdbe, amik illeszkednek a fogyókúrádba, szívesen eszed őket, de nem dúskálnak szénhidrátban?


Hozd ki a nyárból a maximumot!

Csak 1785 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem