edzés,futás,fitnesz
The Lazy Artist Gallery/Pexels
Előfizetek

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát! - 2. rész

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre, aki személyes kedveneceit ajánlja most!

Az első részben Halász Évi már bemutatott néhány mozgásformát, amik nagyon népszerűek, és amiket ő is kifejezetten szeret, ezekről itt olvashatsz bővebben:

Olvasd el ezt is!

Itt pedig az újabb eresztés:

Ahogy a múltkori bejegyzésemben is említettem, nagyon szeretem a sportokat, és örülök mindig, ha valamilyen újdonságot próbálhatok ki. A következőkben talán még annyira nem ismert sportformákat szeretnék megmutatni nektek, hátha kedvet kaptok hozzájuk.

Gymstick

Ezzel a sporteszközzel kb. két éve ismerkedtem meg, testvérem ajánlására próbáltam ki, aki már régóta ennek a sportnak hódolt. Egy olyan kellékről van szó, ami úgy néz ki, mint egy súlyzórúd aminek mindkét végéhez gumikötél tartozik. Ezzel a bottal végezhető a gyakorlatok többsége, a rudat a kézben tartva, a gumikötél pedig a lábra erősítve. Nagy előnye, hogy míg a súlyzós edzéseknél sérülésveszély áll fenn, addig gymsticknél ettől abszolút nem kell félni. Az összes izomcsoportot megdolgoztatja, és már pár alkalom után látványos változás érhető el vele. Feszesebb lesz tőle a test, garantált izomláz az első edzés után, legalábbis nálam így volt, rendesen megdolgoztatott. Javítja a koordinációt, a figyelmet, segít a hát-és derékproblémákkal küzdőkön.

Flexi-bar

Hasonlóan a Gymstickhez, itt is egy sporteszközről van szó, amit közel húsz éve fejlesztett ki egy német fizikotherapeuta. Ez az eszköz a mélyizmokat készteti mozgásra, használatát minden korosztálynak ajánlják prevenciós és rehabilitációs céllal is. Nagyon hasznos szülés után az anyukáknak is, ugyanis segíti a terhesség utáni gyors regenerációt, valamint erősíti a kötőszöveteket. Kismamák is alkalmazhatják, de a hetedik hónap után már viszont kerüljék a használatát, mert akár a szülés is beindulhat tőle. Amikor a Flexi-bar mozgásba kerül, (ennek a kulcsa a folyamatos rezonancia) elsősorban a has- és hátizmokat hozzuk működésbe, de végeredményben a core izomzat az ami erősebbé válik a használatával. Nagyon sok helyzetben használhatjuk úgy, mint állva, egyensúlyozva, térdelve, de otthoni sportolásra is tökéletes.

Lovaglás

Számomra a lovaglás nem is igazán az edzésről szól, hanem inkább terápiás tevékenység, viszont nem elhanyagolható a sportértéke sem. Egy óra intenzív lovaglással akár 500 kalóriát is elégethetünk, de nyilván ez sok mindentől függhet. A lovaglás nagyszerűen fejleszti az egyensúlyérzéket, a koncentrációs képességet és bár azt gondolhatjuk, hogy a comb és a fenék izomzat dolgozik a leginkább, amit a legjobban megdolgoztatunk az a hasizmunk. Ha hetente többször végzel ilyen mozgást, és természetesen odafigyelsz az étkezésedre, látható eredményeket fogsz elérni általa, nem beszélve arról, hogy a friss levegőn vagy, ami egy plusz nyugtató, stresszoldó faktor. Lovaglás alatt kitisztul az elme, jó hatással van a közérzetre is. Sok helyen tudsz az országban már lovagolni, ha van lehetőséged mindenképp próbáld ki, de a testi épséged érdekében fontos a jó felszerelés mielőtt belekezdesz.

Ha szeretnél még több tippet Évitől, kövesd az Instagramon!

Tippek kezdő konditermezőknek

Mert elsőre nagyon félelmetes helynek tűnik ám!

Isteni cukormentes, sütés nélküli oreós pite

Ha egy receptet próbálsz ki a héten, ez legyen az!

Megjelent a legújabb SHAPE - a címlapon Alexa Chung!

Izgalmas tartalmak, inspiráló történetek - erről szól a legújabb SHAPE! Főszerkesztőnk, Balogh Edina ajánlója következik:

Ezekről a vitaminokról ne feledkezz meg, ha szép bőrre vágysz!

A hidratálás mellett a megfelelő vitaminbevitel is nagyon fontos!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát!

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre.

5 népszerű masszázsfajta, amit muszáj kipróbálnod

Egy fárasztó nap utáni frissítő masszázsnál kevés jobb dolog van a világon. Tűzoltásképp ez remek arra, hogy elgémberedett tagjaidba új életet lehelj, de érdemes rendszeresen masszíroztatni, hogy kihozd izmaidból a maximumot.

Kattanj rá az édesburgonyára!

Ősszel is lehet vitamindúsan táplálkozni.

Cukormentes Sacher-torta, egy kis büntetlen csábítás

Ezt a tortát Halász Évi, az Anyaként is Fitten blog szerzője mutatta meg nekünk, és meg kell hagyni, mennyei!

Mag, tej és olaj: a mandula minden formáját szereted?

Finom, számtalan felhasználási módja van és még egészséges is. A mandula igazi főnyeremény?

Egyszerű tippek, amivel ráveheted a gyerekeket is a mozgásra

Halász Évi, az Anyaként is fitten blog alapítója és a SHAPE állandó szerzője most arra ad tippeket, hogyan lehet a kicsik életébe is beépíteni a sportot!

Tökéletes fitt desszert stresszes napokra: cukormentes meggyes-mascarponés tekercs

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

A pénteki hiba, amivel elintézed, hogy ne tudj lefogyni

Egész héten úgy étkezel, mint egy Victoria's secret modell, és olyan szorgalmasan jársz az edzőterembe, mintha fizetnének érte, és mégsem bírsz lefogyni?

Relaxációs tippek: így lazulj el egy zűrös nap után

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem