edzés,futás,fitnesz
The Lazy Artist Gallery/Pexels
Előfizetek

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát! - 2. rész

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre, aki személyes kedveneceit ajánlja most!

Az első részben Halász Évi már bemutatott néhány mozgásformát, amik nagyon népszerűek, és amiket ő is kifejezetten szeret, ezekről itt olvashatsz bővebben:

Olvasd el ezt is!

Itt pedig az újabb eresztés:

Ahogy a múltkori bejegyzésemben is említettem, nagyon szeretem a sportokat, és örülök mindig, ha valamilyen újdonságot próbálhatok ki. A következőkben talán még annyira nem ismert sportformákat szeretnék megmutatni nektek, hátha kedvet kaptok hozzájuk.

Gymstick

Ezzel a sporteszközzel kb. két éve ismerkedtem meg, testvérem ajánlására próbáltam ki, aki már régóta ennek a sportnak hódolt. Egy olyan kellékről van szó, ami úgy néz ki, mint egy súlyzórúd aminek mindkét végéhez gumikötél tartozik. Ezzel a bottal végezhető a gyakorlatok többsége, a rudat a kézben tartva, a gumikötél pedig a lábra erősítve. Nagy előnye, hogy míg a súlyzós edzéseknél sérülésveszély áll fenn, addig gymsticknél ettől abszolút nem kell félni. Az összes izomcsoportot megdolgoztatja, és már pár alkalom után látványos változás érhető el vele. Feszesebb lesz tőle a test, garantált izomláz az első edzés után, legalábbis nálam így volt, rendesen megdolgoztatott. Javítja a koordinációt, a figyelmet, segít a hát-és derékproblémákkal küzdőkön.

Flexi-bar

Hasonlóan a Gymstickhez, itt is egy sporteszközről van szó, amit közel húsz éve fejlesztett ki egy német fizikotherapeuta. Ez az eszköz a mélyizmokat készteti mozgásra, használatát minden korosztálynak ajánlják prevenciós és rehabilitációs céllal is. Nagyon hasznos szülés után az anyukáknak is, ugyanis segíti a terhesség utáni gyors regenerációt, valamint erősíti a kötőszöveteket. Kismamák is alkalmazhatják, de a hetedik hónap után már viszont kerüljék a használatát, mert akár a szülés is beindulhat tőle. Amikor a Flexi-bar mozgásba kerül, (ennek a kulcsa a folyamatos rezonancia) elsősorban a has- és hátizmokat hozzuk működésbe, de végeredményben a core izomzat az ami erősebbé válik a használatával. Nagyon sok helyzetben használhatjuk úgy, mint állva, egyensúlyozva, térdelve, de otthoni sportolásra is tökéletes.

Lovaglás

Számomra a lovaglás nem is igazán az edzésről szól, hanem inkább terápiás tevékenység, viszont nem elhanyagolható a sportértéke sem. Egy óra intenzív lovaglással akár 500 kalóriát is elégethetünk, de nyilván ez sok mindentől függhet. A lovaglás nagyszerűen fejleszti az egyensúlyérzéket, a koncentrációs képességet és bár azt gondolhatjuk, hogy a comb és a fenék izomzat dolgozik a leginkább, amit a legjobban megdolgoztatunk az a hasizmunk. Ha hetente többször végzel ilyen mozgást, és természetesen odafigyelsz az étkezésedre, látható eredményeket fogsz elérni általa, nem beszélve arról, hogy a friss levegőn vagy, ami egy plusz nyugtató, stresszoldó faktor. Lovaglás alatt kitisztul az elme, jó hatással van a közérzetre is. Sok helyen tudsz az országban már lovagolni, ha van lehetőséged mindenképp próbáld ki, de a testi épséged érdekében fontos a jó felszerelés mielőtt belekezdesz.

Ha szeretnél még több tippet Évitől, kövesd az Instagramon!

Tovább olvasok
Egy orvos szerint a menstruációs görcsök a szívroham fájdalmával vetekednek

Minden hónapban eljönnek azok a napok, amikor a görcsök még a hétköznapi teendőikben is hátráltatják a nőket.

Te is veszélyben lehetsz! Egyre több fiatal kap stroke-ot

Ijesztő adatok kerültek napvilágra többféle kutatásból, mely szerint egyre több huszonéves kap stroke-ot.

A zellerlé lenne a legújabb szuperkaja?

Szinte minden hónapban feltűnik egy-egy olyan zöldség vagy gyümölcs, amit aztán szuperkajának kiáltanak ki. Most épp a zelleren van a sor. De vajon tényleg annyira hatásos csodaszer a zellerlé?

Csupa csokis élvezet büntetlenül: ezt a Brownie-t bátran eheted!

Odáig vagy a csokis édességekért, de jól tudod, hogy ezek bizony nyomot hagynak az alakodon? Ha mértékkel fogyasztod, a következő, isteni finom Brownie-t bátran az életed részévé teheted!

Pattanásos a mellkasod? Ez állhat a háttérben!

Az arcon is elég bosszantóak a pattanások, de ha kivágottabb ruhában mennél el valahova, akkor a dekoltázsod környékén lévő piros pöttyök is biztos, hogy feldühítenek.

Újévi fitnesz fogadalmak, amiket be is tudsz tartani

Január első heteiben még általában nagyon lelkesek vagyunk és mindent az "új év, új élet" szellemiségében tervezünk. Azonban ahogy múlnak a hetek, a lelkesedésünk egyre alább hagy és a halogatás egyre nagyobb teret kap.

Akkor most reggel vagy este hatékonyabb az edzés, ha a fogyás a cél? Végre kiderült!

Szeretnéd, hogy leolvadjanak rólad a pluszkilók, így a lehető legoptimálisabban akarod összerakni az edzéseidet? Nem mindegy, hogy a nap mely szakaszában sportolsz!

Otthoni Tabata edzésprogram: zsírégetés 4 percben

A Tabata módszert nem véletlenül tartják valóságos edzés csodának. Mindössze 4 percet vesz igénybe, a gyakorlatok otthon is kivitelezhetők, ráadásul a program zsírégető hatása sokkal intenzívebb, mint egy 60 perces aerob tréningé.

Sporteszközök, amikkel sokkal élvezetesebb és hatékonyabb lesz az otthoni edzés

Te is megfogadtad, hogy idén tényleg rendszeresen sportolsz? Az otthoni edzés nagyon praktikus dolog, pláne, ha van pár extra felszerelésed!

Fogyás 2019-ben: Ne bukj el 2 hét után!

Amióta az eszedet tudod, minden évet azzal zársz, hogy a bejglitől és a karácsonyi evészettől bódult állapotban égre-földre megesküszöl, hogy januártól bizony minden másképp lesz: heti sokszor edzeni mész, nem eszel csokit, péksütiket, és pizza helyett répát rágcsálsz az esti film alatt?

Ha fogyni akarsz, megvan melyik időpontban kell edzened

Szeretnéd, hogy leolvadjanak rólad a pluszkilók, így a lehető legoptimálisabban akarod összerakni az edzéseidet? Nem mindegy, hogy a nap mely szakaszában sportolsz!

Egy könnyű, téli desszert, ami a diétádba is belefér

A bejgli és a zserbó már a múlté: ha te is leadnál pár kilót a nyárra, vagy egyszerűen csak fittebb szeretnél lenni 2019-ben, akkor próbálj ki új, egészséges édességeket!

Ezért kell a mézről is lemondani, ha IR-es vagy!

Nagyon fontos betartani ezt a szabályt!

Téli álom helyett: élvezd a sportolást & maradj fitt a hideg hónapokban is!

A hardcore futócsajoknak nem jelent problémát, ha fagyban, hóban, esőben vagy épp hőségben kell útnak indulniuk. Ám, sokan a tipikus tavasztól-őszig futás hívei, hiszen nem könnyű sötétben, hideg szélben elindulni reggelente vagy épp este. Ha te is közéjük tartozol, online vezetőszerkesztőnk, Brigi ad pár tanácsot, hogyan maradj motivált akkor is, amikor az időjárás nem valami lelkesítő.

Így manőverezz el az ünnepi stressz elől

Bár a karácsony és a szilveszter a meghitt pillanatokról, szeretetben, családi körben töltött napokról kellene, hogy szóljon, sokak számára mégis inkább a rohanással és stresszel egyenlő.

Hibák, amiket ne kövess el karácsonykor, ha meg akarod őrizni a fittséged

Nem feltétlen kell leharcolnod magad az ünnepek alatt!

5 tipp, hogy a karácsonyi bulik időszakában is fitt maradj

Még mielőtt hazamennék a családhoz, és végigennénk a karácsonyi ünnepeket, itt a céges bulik időszaka, ami szintén nem egy egészség mennyország.


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem