Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát!
Bruce Mars/Pexels
Előfizetek

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát!

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre.

Elhatároztad, hogy életmódot váltasz? Mozognál valamit, de nem tudsz választani az edzésfajták között? Szeretném megosztani veletek a tapasztalataim, hogy nekem mik azok a sportok amik beváltak, és hogy miért szeretem őket. Világ életemben szerettem mozogni, kiskoromtól kezdve meghatározó része az életemnek. Szeretek kísérletezgetni, új dolgokat kipróbálni és ez igaz a testmozgásra. A következő sportokat mind egytől-egyig kipróbáltam, és szívből ajánlom mindenkinek.

Olvasd el ezt is!

Jóga
Az egyetemen ismerkedtem meg ezzel az indiai származású mozgásformával. Nem csak a testre van pozitív hatása, hanem a lélekre is. Bevallom őszintén, először nem gondoltam volna, hogy ez egy olyan mozgás, amiben meg lehet izzadni, de nekem az első jógaórám felüdülés volt! Kellemesen elfáradtam, kipihenve, megnyugodva, pozitív energiákkal telve hagytam el a tornatermet, és izomlázam is volt másnap. Azóta is gyakorlom az ott megtanult gyakorlatokat, és azóta sokkal hajlékonyabb lettem, szebb a testtartásom, és nagyobb a fizikai és pszichikai teherbírásom. Nagyon ajánlom egy nehéz nap után, amikor úgy érzed összecsaptak a fejed felett a hullámok, hidd el, egy jógaóra után máshogy látod majd a világot!

Pilates
A Pilates-szel szintén az egyetemi éveim alatt találkoztam, azonnal megkedveltem. Véleményem szerint egy nagyon nőies sport, valamint az egyik legfontosabb előnye, hogy hát-és gerincpanaszok, és különböző izületi betegségek esetén is nagy segítséget nyújt. Nem elhanyagolható, hogy feszes, és tónusos lesz tőle a testünk, bármely életkorban és túlsúllyal is lehet végezni a gyakorlatokat. Hasonló pozitívumokat tapasztaltam ezzel a mozgásformával kapcsolatban, mint a jógánál, de mégis különböző a kettő. Ebben a labdákat, súlyokat és szalagokat is használhatsz, de van egy válfaja aminél gépeket is igénybe vesznek. Úgy is nevezik, hogy a "nyugati ember jógája", átmenetet képez a keleti és a nyugati mozgáskultúra között. Ha felkeltette az érdeklődésed, rengetek pilates stúdiót találsz már az országban.

Step aerobic
Talán ez az az edzésforma amit a legrégebb óta űzök, valamit amire a leggyakrabban eljárok. Hasonló az aerobichoz, mert ugyanazokat az izomcsoportokat mozgatja meg, csak nagyobb intenzítású, zsírégető hatású. Ha fogyni, súlyt leadni szeretnél, neked találták ki! Én is ezzel fogytam a legtöbbet. (Nem elhanyagolható mellé az egészséges étkezés sem természetesen!) Step padon vagy step lépcsőn történik a mozgás, a másnapi izomláz garantált! Szeretem, mert formálja a feneket, a combokat, koreográfiát tanulunk közben, és kellemesen elfáradok a végére. Fejleszti a koordinációt, és a kondíciót. A zene jó hatással van a lélekre is, egy ilyen óra után felfrissülsz, vidámabb leszel.

Ha szeretnél még több tippet Évitől, kövesd őt az Instagramon!

Tovább olvasok
Egy orvos szerint a menstruációs görcsök a szívroham fájdalmával vetekednek

Minden hónapban eljönnek azok a napok, amikor a görcsök még a hétköznapi teendőikben is hátráltatják a nőket.

Te is veszélyben lehetsz! Egyre több fiatal kap stroke-ot

Ijesztő adatok kerültek napvilágra többféle kutatásból, mely szerint egyre több huszonéves kap stroke-ot.

A zellerlé lenne a legújabb szuperkaja?

Szinte minden hónapban feltűnik egy-egy olyan zöldség vagy gyümölcs, amit aztán szuperkajának kiáltanak ki. Most épp a zelleren van a sor. De vajon tényleg annyira hatásos csodaszer a zellerlé?

Csupa csokis élvezet büntetlenül: ezt a Brownie-t bátran eheted!

Odáig vagy a csokis édességekért, de jól tudod, hogy ezek bizony nyomot hagynak az alakodon? Ha mértékkel fogyasztod, a következő, isteni finom Brownie-t bátran az életed részévé teheted!

Pattanásos a mellkasod? Ez állhat a háttérben!

Az arcon is elég bosszantóak a pattanások, de ha kivágottabb ruhában mennél el valahova, akkor a dekoltázsod környékén lévő piros pöttyök is biztos, hogy feldühítenek.

Újévi fitnesz fogadalmak, amiket be is tudsz tartani

Január első heteiben még általában nagyon lelkesek vagyunk és mindent az "új év, új élet" szellemiségében tervezünk. Azonban ahogy múlnak a hetek, a lelkesedésünk egyre alább hagy és a halogatás egyre nagyobb teret kap.

Akkor most reggel vagy este hatékonyabb az edzés, ha a fogyás a cél? Végre kiderült!

Szeretnéd, hogy leolvadjanak rólad a pluszkilók, így a lehető legoptimálisabban akarod összerakni az edzéseidet? Nem mindegy, hogy a nap mely szakaszában sportolsz!

Otthoni Tabata edzésprogram: zsírégetés 4 percben

A Tabata módszert nem véletlenül tartják valóságos edzés csodának. Mindössze 4 percet vesz igénybe, a gyakorlatok otthon is kivitelezhetők, ráadásul a program zsírégető hatása sokkal intenzívebb, mint egy 60 perces aerob tréningé.

Sporteszközök, amikkel sokkal élvezetesebb és hatékonyabb lesz az otthoni edzés

Te is megfogadtad, hogy idén tényleg rendszeresen sportolsz? Az otthoni edzés nagyon praktikus dolog, pláne, ha van pár extra felszerelésed!

Fogyás 2019-ben: Ne bukj el 2 hét után!

Amióta az eszedet tudod, minden évet azzal zársz, hogy a bejglitől és a karácsonyi evészettől bódult állapotban égre-földre megesküszöl, hogy januártól bizony minden másképp lesz: heti sokszor edzeni mész, nem eszel csokit, péksütiket, és pizza helyett répát rágcsálsz az esti film alatt?

Ha fogyni akarsz, megvan melyik időpontban kell edzened

Szeretnéd, hogy leolvadjanak rólad a pluszkilók, így a lehető legoptimálisabban akarod összerakni az edzéseidet? Nem mindegy, hogy a nap mely szakaszában sportolsz!

Egy könnyű, téli desszert, ami a diétádba is belefér

A bejgli és a zserbó már a múlté: ha te is leadnál pár kilót a nyárra, vagy egyszerűen csak fittebb szeretnél lenni 2019-ben, akkor próbálj ki új, egészséges édességeket!

Ezért kell a mézről is lemondani, ha IR-es vagy!

Nagyon fontos betartani ezt a szabályt!

Téli álom helyett: élvezd a sportolást & maradj fitt a hideg hónapokban is!

A hardcore futócsajoknak nem jelent problémát, ha fagyban, hóban, esőben vagy épp hőségben kell útnak indulniuk. Ám, sokan a tipikus tavasztól-őszig futás hívei, hiszen nem könnyű sötétben, hideg szélben elindulni reggelente vagy épp este. Ha te is közéjük tartozol, online vezetőszerkesztőnk, Brigi ad pár tanácsot, hogyan maradj motivált akkor is, amikor az időjárás nem valami lelkesítő.

Így manőverezz el az ünnepi stressz elől

Bár a karácsony és a szilveszter a meghitt pillanatokról, szeretetben, családi körben töltött napokról kellene, hogy szóljon, sokak számára mégis inkább a rohanással és stresszel egyenlő.

Hibák, amiket ne kövess el karácsonykor, ha meg akarod őrizni a fittséged

Nem feltétlen kell leharcolnod magad az ünnepek alatt!

5 tipp, hogy a karácsonyi bulik időszakában is fitt maradj

Még mielőtt hazamennék a családhoz, és végigennénk a karácsonyi ünnepeket, itt a céges bulik időszaka, ami szintén nem egy egészség mennyország.


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem