Otthoni Tabata edzésprogram: zsírégetés 4 percben
Előfizetek

Otthoni Tabata edzésprogram: zsírégetés 4 percben

A Tabata módszert nem véletlenül tartják valóságos edzés csodának. Mindössze 4 percet vesz igénybe, a gyakorlatok otthon is kivitelezhetők, ráadásul a program zsírégető hatása sokkal intenzívebb, mint egy 60 perces aerob tréningé.

Bár a feladatok nem bonyolultak, mégis jó kondícióban kell lenned az edzéshez, melyben 20 másodperc teljes erőbedobás és 10 másodperc pihenő/könnyebb mozgás váltakozik.

Intenzív terhelésre számíts, a szakemberek például nagy túlsúllyal küzdőknek, szív-, és érrendszeri betegeknek egyáltalán nem javasolják ezt az edzésformát.

Olvasd el ezt is!

Mivel a gyakorlatok minden testrészedet megdolgoztatják, rendkívül fontos az alapos bemelegítés! Végezz néhány percen keresztül pár bemelegítő gyakorlatot, például kitörést, guggolást, karkörzést.

A feladatokat 20 másodpercig extra intenzitással kell kivitelezned, minél precízebben, majd 10 másodperc pihenőidő következik. Ismételj 7-szer, vagy többször!

Különböző módon keverheted a gyakorlatok végrehajtását:

1. Egy választott gyakorlatot ismételj a fenti időintervallumok szerint, a teljes, 4 perces Tabata edzés alatt.

2. Válassz a kiválasztott gyakorlat mellé egy másikat is, és 2-szer ismételd mindkettőt egymás után az edzésidő végéig.

3. Minden gyakorlatból egy sorozatot csinálj, a teljes kört ismételd kétszer!

Miután befejezted az edzést, adj időt magadnak, míg helyreáll a légzésed és semmiképp ne hagyd ki a nyújtást!

Olvasd el ezt is!

A GYAKORLATOK:

1. Helyezkedj fekvőtámasz pozícióba, és 20 másodpercen keresztül, felváltva húzd a térded a mellkasodhoz, amilyen gyorsan csak tudod! Próbáld extra intenzitással elvégezni a gyakorlatot úgy, hogy teljesen kimerülj a 20 másodperc végére. Pihenj 10 másodpercet!

fekvőtámasz,tabata,edzés
forrás: GettyImages
Térdhúzás fekvőtámaszban

2. Guggolásból felugrás - épp úgy, ahogyan hangzik: menj le guggolásba, ugorj fel, emeld mindkét karodat a fejed fölé, majd térj vissza guggolásba. Ismételd a gyakorlatot 20 másodpercig, amilyen gyorsan csak tudod, maximális erőkifejtéssel!

guggolás,tabata edzés,fogyás
forrás: GettyImages
Jöhet a guggolás!

3. Helyezkedj csípőszéles guggoló pozícióba, tedd a kezed a padlóra. Ebből a helyzetből ugorj hátra fekvőtámasz helyzetbe, majd vissza guggolásba, végül ugorj fel és emeld a karodat a fejed fölé.

Extra kihívás: beiktathatsz egy fekvőtámaszt is a sorozatba! Itt is ügyelj rá, hogy minél gyorsabban hajtsd végre egymás után a feladatot!

guggolás,fekvőtámasz,edzés
forrás: GettyImages
A karok mehetnek a fej fölé!

4. Zárd össze a lábaidat, és ugrálj intenzíven és gyorsan egyik oldalról a másikra 20 másodpercen keresztül!

Na, indulhat az edzés?

Nézd meg a galériánkat> 4 kép
A kardió tényleg mítosz? Lelepleztük, mennyit segít a fogyásban ez a 4 edzésforma
Tovább olvasok
Nem kell elbúcsúzod a zabtejtől, de ezekre nagyon figyelj!

Azt már jó ideje tudjuk, hogy egy jó reggeli zabkása remekül feltölt energiával a futáshoz, de mi a helyzet a zabból készült zabtejjel?

Néha azt érzed, hogy tényleg betelt a pohár? Tippek lelki kimerültség esetére

A legtöbbünkkel sajnos előfordul, hogy időnként elegünk lesz a munkánkból, nem jól jönnek össze a dolgok, és magunkkal sem vagyunk kibékülve. Egy ideig persze lehet sajnálni magunkat, de ennek egyszer véget kell vetni!

Pihenni kötelező: 6 tipp, hogy mostantól sokkal jobban aludj éjszaka

Nincs alvászavarod, de úgy érzed, elég sokszor csak felületesen alszol, reggel is hullafáradt vagy, és ez kihat az egész napodra? Fogadd meg a következő tanácsokat!

Tisztítsd ki a szervezetet gyógyteákkal: ezt a hármat vesd be tavasszal!

Ha te is kipucolnád a szervezetedet tavasszal, akkor a jól felépített étrend mellett érdemes sok folyadékfogyasztással és pár gyógyteával fokozni a méregtelenítő folyamatokat!

Ideje megismerni a mikrobiom diétát!

Sokkal több erjesztett élelmiszer és kevesebb finomított szénhidrát, és máris látványosan egészségesebb lenne a test - te kipróbálnád a mikrobiom diétát?

Ez a legnagyobb kajahiba, amit izomépítéskor elkövethetsz

Ha azt gondolod, hogy elég sokkal több csirkemellett, sonkát, túrót és különféle fehérjeporokat fogyasztanod ahhoz, hogy izmosodni kezdj, akkor nagyon tévedsz!

Fitt süti kezdő konyhatündéreknek: odáig leszel érte!

Tuti recept fogyókúra alatt? Bizony van ilyen: mutatjuk is a sütit, ami az édesszájú diétázók nagy kedvence lesz!

Itt az ideje megismerni a mikrobiom diétát!

Sokkal több erjesztett élelmiszer és kevesebb finomított szénhidrát, és máris látványosan egészségesebb lenne a testünk.Te kipróbálnád a mikrobiom diétát?

Itt az ideje megismerni a mikrobiom diétát!

Sokkal több erjesztett élelmiszer és kevesebb finomított szénhidrát, és máris látványosan egészségesebb lenne a test - te kipróbálnád a mikrobiom diétát?

JLo szénhidrát és cukormentes diétája: megéri követni?

Egyre több sztár vallja be nyíltan, hogy ilyen-olyan villámdiétával készült egy fontos alkalomra. Nemrég Jennifer Lopez vállalt be egy kőkemény, 10 napos fogyókúrát, amiről a dietetikusoknak meg is van a véleményük.

Ősellenség vagy szuper alapanyag? Az igazság a tejtermékekről

A tejtermékek kaptak hideget-meleget az utóbbi években, de vajon megéri tiltólistára tenni őket, ha semmiféle ételallergiával nem küzdesz? A válasz: NEM!

Ősellenség vagy szuper tápanyag? Ez az igazság a tejtermékekről

A tejtermékek kaptak hideget-meleget az utóbbi években, de vajon megéri tiltólistára tenni őket, ha semmiféle ételallergiával nem küzdesz? A válasz: NEM!

Igenis gond, ha kihagysz egy étkezést!

Azt hiszed, a fogyás kulcsa a kajamegvonás? Netán százszor előfordult már veled, hogy a nagy rohanásban alig ettél egész nap, és nem is értetted, miért érzed magad estére úgy, mint akin átment egy úthenger?

Stresszmentes babavárás? Lehetséges, de ezeket érdemes betartani!

A várandósság alatt bizony sok anyukának máson sem jár az esze, csak a gyerekszobán, az elintézendő feladatokon, pedig a pihenésre is fontos időt szakítani!

Olyan jól alszol majd, mint egy kisbaba, ha megismered ezt a trükköt

Te sem az az ember vagy, aki a nap végén csak beesik az ágyba, és két perc múlva már húzza a lóbőrt? Pedig lehetsz, mindössze egy technikát kell csak hozzá megtanulnod!

Online is fontos a fair play

Ha rendszeres internetező vagy, biztos te is futottál már bele rosszmájú kommentbe. Egy elmélet szerint, ha nem akarsz ilyesmivel találkozni, egyszerűen kapcsold ki a számítógépet. Valóban ez lenne az egyetlen megoldás?

Amikor belefásulsz az edzésbe, ez legyen a következő lépés

Veled is előfordul néha, hogy ráunsz a mozgásra, és csak egy rövidebb vagy egy hosszabb pihenő után térsz vissza? Netán már ideje azt érzed, hogy edzel ugyan, de semmi kedved hozzá?

Micsoda? A rozmaring szagolgatása 75%-kal javíthat a memóriádon!

A rozmaring az egyik legősibb gyógynövény. Amellett, hogy nagyon finom, számtalan problémára kínál hatásos megoldást. Például a memóriádon is javíthat!

Ezt a 10 fehérjedús ételt mindenkinek ennie kéne!

Néha komoly fejtörést okoz, hogy olyan ételeket rakj a menüdbe, amik illeszkednek a fogyókúrádba, szívesen eszed őket, de nem dúskálnak szénhidrátban?


Hozd ki a nyárból a maximumot!

Csak 1785 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem