Lehull a lepel Jakabos Zsuzsanna sikerének titkáról
Előfizetek

Lehull a lepel Jakabos Zsuzsanna sikerének titkáról

Jakabos Zsuzsanna Európa-bajnok, sokszoros magyar bajnok úszónk pályafutását számos siker kíséri, amiért azonban keményen meg kell dolgoznia. Az elmúlt több mint 20 évben talán nem volt egyetlen olyan nap sem, amit ne hajnali keléssel és kora reggeli edzéssel töltött volna. Azon túl pedig, hogy álmai megvalósításáért, vagyis az olimpiai bajnoki cím megszerzéséért küzd, ki-kikacsintgat a modellek pezsgő világába is.

Most újabb kihívással néz szembe: a Fa nagyköveteként próbálja felhívni mindenki figyelmét az egészséges életmódra és a belső harmónia megteremtésére a mindennapokban.

Köztudott, hogy a profi úszók napja legendásan korán kezdődik. Nincs ez másként Jakabos Zsuzsanna esetében sem, aki immáron több mint két évtizede ötre állítja az ébresztőóráját. Azt mondja, nem lehet hozzászokni a korai keléshez, azonban meg kell találni ebben is a lehetőségeket. „A koránkelés legfőbb pozitívuma, hogy korábban kezdhetsz el finomakat enni, inni” – mondja, majd hozzáteszi: reggeli rutinjának szerves része az egészséges gyümölcsturmixa, ami megadja a kezdőlöketet számára az egész naphoz. Zsú napindító szeánszából a frissítő zuhany sem maradhat ki. A a váltott hideg-meleg vízsugárral kiegészülve felpezsdítik a vérkeringését, így energiával csordultig töltve tud elindulni az uszoda irányába.

A délelőtti és délutáni edzések között természetesen a pihenésé és a regenerálódásé a főszerep. Ilyenkor Zsú is megenged magának néhány kényeztető pillanatot. A fürdőszoba ideális helyszín az elvonulásra – főként, ha megvannak a fürdőzés ideális kiegészítői. Zsú-nál ez nem jelent mást, mint egy nagy bögre levendulás-mézes nyugtató teát, néhány finom méz illatú gyertyát, a fürdőzés megkoronázásaként ilyenkor kedvenc krémes-mézes Honey Creme tusfürdőjét választja, mellyel az úszó szerint a hétköznapi pillanatokba is egy kis spa-hangulatot csempészhetünk.

Emellett Zsú az alvásra és a jógára esküszik. Míg az előbbi a leghatékonyabb módszer a szervezet regenerálódására, addig az utóbbi a mentális felkészülését is segíti. „A legfontosabb, hogy az ember megtalálja azt a tevékenységet, amiben leginkább örömét leli, legyen az bármi a jógától kezdve az olvasásig” – vallja. Az úszó emellett azt is fontosnak tartja, hogy mindig újabb és újabb célokat határozzon meg maga számára, így motiváltságát folyamatosan fenn tudja tartani.

A hullámvölgyek persze egy élsportolót sem kerülnek el. „Nincs olyan ember, aki a hivatásában vagy a magánéletében ne élt volna át kudarcélményt” – hangsúlyozza. Meglátása szerint ilyenkor keresni kell valamit, amiért hálásak lehetünk, amibe kapaszkodva tovább tudunk dolgozni, hogy aztán a siker újra ránk találjon. „Nem csak várni kell arra, hogy jöjjön a szerencse, hanem aktívan tenni is kell érte a legkorábbi reggelen is” – húzza alá. A nagykövete szerint egyszerű a képlet a nehéz időszakok megkönnyítésére: énekelj a zuhany alatt, és kezdd a napod mosolyogva!

Mit eszik egy személyi edző reggelire?

Mert amit ők esznek, az számodra is hasznos lehet, már ha rendszeresen edzel, és fontos az egészséged és az alakod!

Ez sokkolni fog, ha azt hiszed, hogy a smoothie-tól lefogysz!

Az utóbbi évek egyik kedvenc reggelije/nasija a smoothie: lehet gyümölcsös, proteines, akár zabos is, de abban megegyezhetünk, hogy mindenki azt hiszi, ez szuperegészséges és diétás is. Ha te is így vagy vele, sokkolni fog az a kalóriaszám, ami egy átlagos smoothie-ban megtalálható!

Nem csak egészségtelen lehet a gyorsétel

Pillanatok alatt készülő ételekből is létaznek "tízpontosak".

2016 az innováció és a terjeszkedés éve volt az Auchannál

Tavaly online áruházat nyitott, idén szupermarketet ad át Magyarországon a többcsatornás kereskedőlánc.


Szakértőink

Simon Szimonetta

#fitnesz#edzés#zsírégetés#fogyókúra#táplálkozás
Kérdezek tőle

Válts életmódot velünk! Most fél áron fizethetsz elő a Shape-re!

Csak 999 Ft