Ősellenség vagy szuper tápanyag? Ez az igazság a tejtermékekről
pexels.com
Előfizetek

Ősellenség vagy szuper tápanyag? Ez az igazság a tejtermékekről

A tejtermékek kaptak hideget-meleget az utóbbi években, de vajon megéri tiltólistára tenni őket, ha semmiféle ételallergiával nem küzdesz? A válasz: NEM!

Egy ideje rengeteg cikk jelenik meg a tejtermékek negatív hatásairól, és lassan kezdjük azt érezni, hogy akkor járnánk a legjobban, ha a natúr joghurtot, a kefírt, a sajtokat és persze a tejet is örökre kiiktatnánk az étrendünkből. Pedig az igazság az, hogy ha nem vagy laktózérzékeny, és nem küzdesz ételallergiával, akkor a tejtermékek igenis nagyszerű fehérjeforrások, tele kalciummal, D-vitaminnal és jófajta zsírokkal.

Tavaly egy kutatásból már az is kiderült, hogy az eddigiekkel ellenétben a tejtermékek mégsem okoznak szívbetegséget, és biztosak vagyunk abban, hogy hamarosan a többi negatív dolgot is megcáfolják, ami ehhez az ételcsoporthoz kapcsolódik.

Szóval ha bírja a tested, akkor edd őket bátran, különösen akkor, ha sokat sportolsz - a következő pozitív hatások miatt mindenképp érdemes!

Jó tesznek az izmaidnak

Mindegy, hogy zsírszegény vagy teljes tejet választasz, egy bögre tejben 8 gramm fehérje és 12 gramm szénhidrát található. Ha futás után iszol egy bögre tejet, azzal sokat segíthetsz az izmaid állapotának a helyreállításában. Ráadásul a tejtermékek olyan elektrolit ásványokban is bővelkednek, mint a kálium, ami nagyon fontos izomgörcsök ellen, és elengedhetetlen az egészséges izomműkdéshez.

tejtermék,joghurt
forrás: pexels.com
Fontosak a tejtermékek!

Fontosak a csontok számára

A futás is azok közé a sportok közé tartozik, amik kiválóan erősítik a csontokat, viszont hogy a csontok erősek maradjanak, kalciumra van szükség. A tejtermékek nem a legeslegjobb kalciumforrások, inkább a középmezőnyben vannak, de érdemes őket fogyasztani: a napi ajánlott kalciumbevitel 1000 mg, egy pohár tejben pedig kb. 300, natúr joghurtban pedig 450 mg található.

Olvasd el ezt is!

A bennük lévő zsírok is értékesek

Méghozzá azért, mert segítenek a szervezetnek jobban hasznosítani a vitaminokat. Zsírok nélkül ugyanis a szervezet nem tudná felhasználni a zsírban oldódó A, D, E és K vitaminokat sem. A tejtermékek tartalmaznak jó zsírokat, viszont emellett kalóriát is. Érdemes megtalálni az egyensúlyt: ha zabkását készítesz, vagy joghurtot turbózol fel minden jóval, válasszd az alacsonyabb zsírtartalmú tejterméket, viszont kalória ide vagy oda, egy bögre tej, még ha nem zsírszegény is, lényegesen jobb választás, mint mondjuk egy fánk.

De van, hogy a tejtermék nem tesz jót neked...

A laktózérzékenység, az ételallergia komoly dolog, így ha ezekkel küzdesz, semmiképp se erőltesd a tejtermékeket, inkább pótold máshonnan a fontos vitaminokat. A hasmenés, hányinger, hányás, erős puffadás, a bélgázok, de akár a légzési nehézségek is lehetnek a betegség tünetei. Ezek általában a tejtermék elfogyasztása utáni 30-120 percben jelentkeznek, így érdemes figyelni a testeded, ha az a gyanúd, hogy te is ezzel küzdesz. Ha ilyesmiket tapasztalsz, mindenképp menj szakemberhez, mert sokkal könnyebb lesz az életed, ha ennek tudatában állítod össze az étrendedet!

Nézd meg a galériánkat> 6 kép
Zabtej házilag – lépésről lépésre
Tovább olvasok
Csokirajongóknak kötelező: törökmogyorós, csokoládés pite

Néha kell egy kis bűnözés! A következő mennyei, csokis édesség ugyan nem tartalmaz kevés kalóriát, viszont egészséges, alakbarát hozzávalókból készül, így néha simán megengedheted magadnak, hogy ilyesmit egyél, mondjuk reggelire!

Órákat ülsz minden nap? Ezeket a nyújtó gyakorlatokat ismerned kell

Most őszintén: te mennyi időt fordítasz a nyújtásra? A streching elemi fontosságú, ha sokat sportolsz, de akkor is nagyon kell, ha minden nap órákat ülsz a számítógép előtt. A következő gyakorlatokat érdemes lenne minél gyakrabban végezned!

Vanessa Hudgens bekeményít: erre a két diétára esküszik a világsztár

Naná, hogy a harmincéves énekesnő manapság a legtrendibb diétákkal tartja karban a testét: nemrég el is árulta, miért pont a következő két étkezési módszerre esküszik.

3 szuperétel, amiket illessz be a tavaszi étrendedbe

Tavasztól nincs kifogás: egyre több a friss idényzöldség és gyümölcs, így már közel sem olyan nehéz vitamindúsan táplálkozni, mint a téli hónapokban. Pláne, ha a következő 3 vitaminbombáról sem feledkezel meg!

A szakértők szerint tényleg kevesebb szénhidrátot kellene enned, ha lapos hasat akarsz

Szénhidrát: igen vagy nem? Ez az örök kérdés, ha szóba kerül a fogyás. Az biztos, hogy nem szabad teljesen kizárni ezt az ételcsoportot az étrendből, viszont ahhoz, hogy a hasi zsír eltűnjön, igenis kell a szigorú odafigyelés!

A szakértők szerint tényleg kevesebb szénhidrátot kellene enned, ha lapos hasat akarsz

Szénhidrát: igen vagy nem? Ez az örök kérdés, ha szóba kerül a fogyás. Az biztos, hogy nem szabad teljesen kizárni ezt az ételcsoportot az étrendből, viszont ahhoz, hogy a hasi zsír eltűnjön, igenis kell a szigorú odafigyelés!

Így készült a legújabb SHAPE címlap Mádai Viviennel

A legújabb címlapunkon Mádai Vivien látható, most pedig te is beleshetsz a kulisszák mögé!

Fogadd el a tested változásait a várandósság alatt: tippek, amikkel sikerülhet!

A terhesség ugyan egy áldott állapot, ám nem mindenkinek könnyű megbírkózni a súlygyarapodással, a fáradékonysággal, azzal, hogy nem úgy mennek a dolgok, mint korábban.

Mégsem olyan jó a koffein edzés közben, mint hittük?

Az egekbe dícsért koffeinnek van ám kevésbé áldásos hatása is, erről pedig különösen fontos tudnod akkor, ha magas intenzitású edzéseket végzel!

Egy kutatás állítja, hogy a sütievéstől tényleg lefogyhatsz

A fogyokúrázók tiltólistájának első helyén általában az édességek, a sütemények szerepelnek, nem véletlenül. Ám a legújabb hírek szerint mégiscsak érdemes sütizni a diéta alatt - jól hangzik, ugye?

Emiatt kívánod a sós nasikat a menstruációd alatt

A ciklusod bizonyos pontján biztos, hogy te is sokkal kívánósabb vagy a megszokottnál. Azonban erre tudományos magyarázat is létezik.

Kardióval vagy súlyzós edzéssel könnyebb fogyni? 2 szakértő is elmondja a választ

Szeretnéd megtalálni a lehető legoptimálisabb edzést ahhoz, hogy leadd a felesleget? Nagyon nem mindegy, milyen sportot választasz - most eláruljuk, melyikkel jársz jobban, ha a fogyás a cél!

Egy friss kutatás állítja, hogy a sütievéstől tényleg lefogyhatsz!

A fogyokúrázók tiltólistájának első helyén általában az édességek, a sütemények szerepelnek, nem véletlenül. Ám a legújabb hírek szerint mégiscsak érdemes sütizni a diéta alatt - jól hangzik, ugye?

Edd vagy ne edd: a nagy humusz-kérdés

Nem vitás, hogy a humusz az egyik legfinomabb és legnépszerűbb egészséges snack, amiből nem túl nehéz egyszerre befalni egy tetemes adagot. Egy szakértő most elárulja, tényleg ennyire egészséges -e a vegák kedvenc eledele.

Edd vagy ne edd: a nagy humusz-kérdés

Nem vitás, hogy a humusz az egyik legfinomabb és legnépszerűbb egészséges snack, amiből nem túl nehéz egyszerre befalni egy tetemes adagot. Egy szakértő most elárulja, tényleg ennyire egészséges -e a vegák kedvenc eledele.

Az egyszerű csodaszer gyomorpanaszok ellen

Felpuffadtál? Úgy érzed, hatalmas viharok dúlnak a gyomrodban? Ha nincs a közeledben probiotikum, akkor is létezik megoldás!

Egy újabb fontos ok, amiért érdemes magnéziumot szedned

Futóként a kemény fizikai megterhelés és az izzadás miatt különösen érdemes odafigyelned a vitaminok és ásványi anyagok pótlására. A magnézium kifejezetten fontos az izmok számára, ám van egy másik ok, mi miatt nem hagyhatod, hogy hiány lépjen fel belőle.


Trió a bombaformáért!

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem