Ősellenség vagy szuper tápanyag? Ez az igazság a tejtermékekről
pexels.com
Előfizetek

Ősellenség vagy szuper tápanyag? Ez az igazság a tejtermékekről

A tejtermékek kaptak hideget-meleget az utóbbi években, de vajon megéri tiltólistára tenni őket, ha semmiféle ételallergiával nem küzdesz? A válasz: NEM!

Egy ideje rengeteg cikk jelenik meg a tejtermékek negatív hatásairól, és lassan kezdjük azt érezni, hogy akkor járnánk a legjobban, ha a natúr joghurtot, a kefírt, a sajtokat és persze a tejet is örökre kiiktatnánk az étrendünkből. Pedig az igazság az, hogy ha nem vagy laktózérzékeny, és nem küzdesz ételallergiával, akkor a tejtermékek igenis nagyszerű fehérjeforrások, tele kalciummal, D-vitaminnal és jófajta zsírokkal.

Tavaly egy kutatásból már az is kiderült, hogy az eddigiekkel ellenétben a tejtermékek mégsem okoznak szívbetegséget, és biztosak vagyunk abban, hogy hamarosan a többi negatív dolgot is megcáfolják, ami ehhez az ételcsoporthoz kapcsolódik.

Szóval ha bírja a tested, akkor edd őket bátran, különösen akkor, ha sokat sportolsz - a következő pozitív hatások miatt mindenképp érdemes!

Jó tesznek az izmaidnak

Mindegy, hogy zsírszegény vagy teljes tejet választasz, egy bögre tejben 8 gramm fehérje és 12 gramm szénhidrát található. Ha futás után iszol egy bögre tejet, azzal sokat segíthetsz az izmaid állapotának a helyreállításában. Ráadásul a tejtermékek olyan elektrolit ásványokban is bővelkednek, mint a kálium, ami nagyon fontos izomgörcsök ellen, és elengedhetetlen az egészséges izomműkdéshez.

tejtermék,joghurt
forrás: pexels.com
Fontosak a tejtermékek!

Fontosak a csontok számára

A futás is azok közé a sportok közé tartozik, amik kiválóan erősítik a csontokat, viszont hogy a csontok erősek maradjanak, kalciumra van szükség. A tejtermékek nem a legeslegjobb kalciumforrások, inkább a középmezőnyben vannak, de érdemes őket fogyasztani: a napi ajánlott kalciumbevitel 1000 mg, egy pohár tejben pedig kb. 300, natúr joghurtban pedig 450 mg található.

Olvasd el ezt is!

A bennük lévő zsírok is értékesek

Méghozzá azért, mert segítenek a szervezetnek jobban hasznosítani a vitaminokat. Zsírok nélkül ugyanis a szervezet nem tudná felhasználni a zsírban oldódó A, D, E és K vitaminokat sem. A tejtermékek tartalmaznak jó zsírokat, viszont emellett kalóriát is. Érdemes megtalálni az egyensúlyt: ha zabkását készítesz, vagy joghurtot turbózol fel minden jóval, válasszd az alacsonyabb zsírtartalmú tejterméket, viszont kalória ide vagy oda, egy bögre tej, még ha nem zsírszegény is, lényegesen jobb választás, mint mondjuk egy fánk.

De van, hogy a tejtermék nem tesz jót neked...

A laktózérzékenység, az ételallergia komoly dolog, így ha ezekkel küzdesz, semmiképp se erőltesd a tejtermékeket, inkább pótold máshonnan a fontos vitaminokat. A hasmenés, hányinger, hányás, erős puffadás, a bélgázok, de akár a légzési nehézségek is lehetnek a betegség tünetei. Ezek általában a tejtermék elfogyasztása utáni 30-120 percben jelentkeznek, így érdemes figyelni a testeded, ha az a gyanúd, hogy te is ezzel küzdesz. Ha ilyesmiket tapasztalsz, mindenképp menj szakemberhez, mert sokkal könnyebb lesz az életed, ha ennek tudatában állítod össze az étrendedet!

Nézd meg a galériánkat> 6 kép
Zabtej házilag – lépésről lépésre
Tovább olvasok
Pihenni kötelező: 6 tipp, hogy mostantól sokkal jobban aludj éjszaka

Nincs alvászavarod, de úgy érzed, elég sokszor csak felületesen alszol, reggel is hullafáradt vagy, és ez kihat az egész napodra? Fogadd meg a következő tanácsokat!

Nem kell elbúcsúzod a zabtejtől, de ezekre nagyon figyelj!

Azt már jó ideje tudjuk, hogy egy jó reggeli zabkása remekül feltölt energiával a futáshoz, de mi a helyzet a zabból készült zabtejjel?

Néha azt érzed, hogy tényleg betelt a pohár? Tippek lelki kimerültség esetére

A legtöbbünkkel sajnos előfordul, hogy időnként elegünk lesz a munkánkból, nem jól jönnek össze a dolgok, és magunkkal sem vagyunk kibékülve. Egy ideig persze lehet sajnálni magunkat, de ennek egyszer véget kell vetni!

Pihenni kötelező: 6 tipp, hogy mostantól sokkal jobban aludj éjszaka

Nincs alvászavarod, de úgy érzed, elég sokszor csak felületesen alszol, reggel is hullafáradt vagy, és ez kihat az egész napodra? Fogadd meg a következő tanácsokat!

Tisztítsd ki a szervezetet gyógyteákkal: ezt a hármat vesd be tavasszal!

Ha te is kipucolnád a szervezetedet tavasszal, akkor a jól felépített étrend mellett érdemes sok folyadékfogyasztással és pár gyógyteával fokozni a méregtelenítő folyamatokat!

Ideje megismerni a mikrobiom diétát!

Sokkal több erjesztett élelmiszer és kevesebb finomított szénhidrát, és máris látványosan egészségesebb lenne a test - te kipróbálnád a mikrobiom diétát?

Ez a legnagyobb kajahiba, amit izomépítéskor elkövethetsz

Ha azt gondolod, hogy elég sokkal több csirkemellett, sonkát, túrót és különféle fehérjeporokat fogyasztanod ahhoz, hogy izmosodni kezdj, akkor nagyon tévedsz!

Fitt süti kezdő konyhatündéreknek: odáig leszel érte!

Tuti recept fogyókúra alatt? Bizony van ilyen: mutatjuk is a sütit, ami az édesszájú diétázók nagy kedvence lesz!

Itt az ideje megismerni a mikrobiom diétát!

Sokkal több erjesztett élelmiszer és kevesebb finomított szénhidrát, és máris látványosan egészségesebb lenne a testünk.Te kipróbálnád a mikrobiom diétát?

Itt az ideje megismerni a mikrobiom diétát!

Sokkal több erjesztett élelmiszer és kevesebb finomított szénhidrát, és máris látványosan egészségesebb lenne a test - te kipróbálnád a mikrobiom diétát?

JLo szénhidrát és cukormentes diétája: megéri követni?

Egyre több sztár vallja be nyíltan, hogy ilyen-olyan villámdiétával készült egy fontos alkalomra. Nemrég Jennifer Lopez vállalt be egy kőkemény, 10 napos fogyókúrát, amiről a dietetikusoknak meg is van a véleményük.

Ősellenség vagy szuper alapanyag? Az igazság a tejtermékekről

A tejtermékek kaptak hideget-meleget az utóbbi években, de vajon megéri tiltólistára tenni őket, ha semmiféle ételallergiával nem küzdesz? A válasz: NEM!

Igenis gond, ha kihagysz egy étkezést!

Azt hiszed, a fogyás kulcsa a kajamegvonás? Netán százszor előfordult már veled, hogy a nagy rohanásban alig ettél egész nap, és nem is értetted, miért érzed magad estére úgy, mint akin átment egy úthenger?

Stresszmentes babavárás? Lehetséges, de ezeket érdemes betartani!

A várandósság alatt bizony sok anyukának máson sem jár az esze, csak a gyerekszobán, az elintézendő feladatokon, pedig a pihenésre is fontos időt szakítani!

Olyan jól alszol majd, mint egy kisbaba, ha megismered ezt a trükköt

Te sem az az ember vagy, aki a nap végén csak beesik az ágyba, és két perc múlva már húzza a lóbőrt? Pedig lehetsz, mindössze egy technikát kell csak hozzá megtanulnod!

Online is fontos a fair play

Ha rendszeres internetező vagy, biztos te is futottál már bele rosszmájú kommentbe. Egy elmélet szerint, ha nem akarsz ilyesmivel találkozni, egyszerűen kapcsold ki a számítógépet. Valóban ez lenne az egyetlen megoldás?

Amikor belefásulsz az edzésbe, ez legyen a következő lépés

Veled is előfordul néha, hogy ráunsz a mozgásra, és csak egy rövidebb vagy egy hosszabb pihenő után térsz vissza? Netán már ideje azt érzed, hogy edzel ugyan, de semmi kedved hozzá?

Micsoda? A rozmaring szagolgatása 75%-kal javíthat a memóriádon!

A rozmaring az egyik legősibb gyógynövény. Amellett, hogy nagyon finom, számtalan problémára kínál hatásos megoldást. Például a memóriádon is javíthat!

Ezt a 10 fehérjedús ételt mindenkinek ennie kéne!

Néha komoly fejtörést okoz, hogy olyan ételeket rakj a menüdbe, amik illeszkednek a fogyókúrádba, szívesen eszed őket, de nem dúskálnak szénhidrátban?


Hozd ki a nyárból a maximumot!

Csak 1785 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem