édesség,nassolás,sütemény,cukorka
rawpixel.com/Pexels
Előfizetek

A legegyszerűbb módszerek a nassolási vágy leküzdésére

Rengetegen panaszkodnak arra, hogy képtelenek eluralkodni a nassolási vágyukon, és ez a tél közeledtével még nehezebb lesz. Mi a megoldás?

Először is: tisztázzuk, hogy a nassolási vágy nem egyenlő az éhséggel. Ezt a brokkoli teszttel tudod a leginkább megállapítani. Ha elképzelsz egy kis főtt brokkolit, és azt nem kívánod, akkor nem éhes vagy, csak nasiznál. Hiszen éhesen igazából bármi jöhet, csak csillapítsa gyorsan!

Másik: amikor azt mondja valaki, hogy ne gondolj egy cuki kutyusra, csak arra tudsz gondolni. Ugyanígy működik a nassolási vágy is, ha tiltasz magadtól bizonyos ételeket egy esetleges diéta alatt, akkor biztos, hogy legszívesebben azokat a tiltott ételeket fogyasztanád. Ezért érdemes olyan étrendet rendszeresíteni, ami mindent enged, csak mértékkel, esetleg alternatív összetevőkkel. Így sokkal kisebb eséllyel tör rád a vágy, hogy pont azt fogyaszd!

gif
  • Több kutatás is bebizonyította, hogy rengeteget segít, ha elvonod a figyelmed. Ha például azt érzed, hogy nagyon megennél egy duplacsokis cookie-t, akkor játssz egy pár perces netes játékkal, nézz meg egy youtube-videót vagy olvass el egy cikket. Néhány perc is elég ahhoz, hogy elillanjon az érzés, és ne akarj kifosztani egy csokiautomatát.

  • Jó módszer az is, ha dekódolod, honnan jön az a bizonyos vágy. Sokszor érzelmi indíttatású az egész, unatkozol, nagy rajtad a nyomás, stresszes vagy, és hasonlók. Ha sikerül azonosítani, akkor pedig okot próbáld kezelni, mert sokkal hatásosabb, mintha el akarnád magadban nyomni az érzést. Az is előfordulhat, hogy valamilyen hiányt jelez a szervezeted: például, aki folyton sajtokat majszolna, talán kalciumhiányban szenved, ha pedig mindenáron tortát ennél, előfordulhat, hogy kevés szénhidrátot fogyasztasz, és a tested ordít érte. Ezért jó, ha egy ideig naplózod az étkezéseidet, majd átnézed, hogy minden tápanyagot bejuttatsz-e, és ha nem, akkor ezt orvosold helyes étrenddel vagy táplálék-kiegészítőkkel.

Mert igenis képes vagy rá, hogy leküzd a nassolási vágyat!

Nézd meg a galériánkat> 6 kép
6 késő esti tevékenység, ami jobb mint a nassolás
Tovább olvasok
Téli álom helyett: élvezd a sportolást & maradj fitt a hideg hónapokban is!

A hardcore futócsajoknak nem jelent problémát, ha fagyban, hóban, esőben vagy épp hőségben kell útnak indulniuk. Ám, sokan a tipikus tavasztól-őszig futás hívei, hiszen nem könnyű sötétben, hideg szélben elindulni reggelente vagy épp este. Ha te is közéjük tartozol, online vezetőszerkesztőnk, Brigi ad pár tanácsot, hogyan maradj motivált akkor is, amikor az időjárás nem valami lelkesítő.

Így manőverezz el az ünnepi stressz elől

Bár a karácsony és a szilveszter a meghitt pillanatokról, szeretetben, családi körben töltött napokról kellene, hogy szóljon, sokak számára mégis inkább a rohanással és stresszel egyenlő.

Hibák, amiket ne kövess el karácsonykor, ha meg akarod őrizni a fittséged

Nem feltétlen kell leharcolnod magad az ünnepek alatt!

5 tipp, hogy a karácsonyi bulik időszakában is fitt maradj

Még mielőtt hazamennék a családhoz, és végigennénk a karácsonyi ünnepeket, itt a céges bulik időszaka, ami szintén nem egy egészség mennyország.

Készülődj az ünnepekre diétás süteménnyel

Mert karácsonykor is lehet tudatosan étkezni!

7 dolog, amit tegyél meg magadért az adventi időszakban

Az adventi időszaknak a meghitt pillanatokról kellene szólnia, mégis általában az ajándékok utáni kajtatás és rohanás van terítéken. Épp ezért, összeszedtünk néhány dolgot, amit ha megteszel magadért, sokkal kiegyensúlyozottabb és nyugodtabb lehetsz!

Ettől öregszünk gyorsabban

A jó hír, hogy már tudják az okát, te pedig tehetsz ellene.

9 élelmiszer, amelyek bár egészségesnek tűnnek, durva gyomorpanaszokat okozhatnak

Érezted már úgy, hogy egy adag popcorn, egy tál saláta vagy fokhagymás pirítós teljesen kiütött? Hogy hirtelen úgy felpuffadtál, mint egy lufi, görcsölt és feszített a hasad vagy égett a gyomrod? Ha eddig nem gondoltad, hogy egyes ételek pillanatok alatt így megboríthatják az emésztésed, jó ha tudod mik lehetnek a bűnösök!

Egy új vakcina megoldás lehet a gluténérzékenységre

Hamarosan a cöliákiában szenvedőknek sem kell lemondaniuk a gluténtartalmú ételekről.

Készítsd el a tejszelet házi, cukormentes változatát - recept

Büntetlenül fogyasztható tejszelet: igen, létezik!

Tippek kezdő konditermezőknek

Mert elsőre nagyon félelmetes helynek tűnik ám!

Isteni cukormentes, sütés nélküli oreós pite

Ha egy receptet próbálsz ki a héten, ez legyen az!

Megjelent a legújabb SHAPE - a címlapon Alexa Chung!

Izgalmas tartalmak, inspiráló történetek - erről szól a legújabb SHAPE! Főszerkesztőnk, Balogh Edina ajánlója következik:

Ezekről a vitaminokról ne feledkezz meg, ha szép bőrre vágysz!

A hidratálás mellett a megfelelő vitaminbevitel is nagyon fontos!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát! - 2. rész

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre, aki személyes kedveneceit ajánlja most!


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem