edzés,munka
Getty Images
Előfizetek

Fél óra edzés meló előtt, és minden megváltozik!

Kelj fel a szokottnál korábban, iktasd be a munka előtti edzést, ami lehet akár 30 perc is - a hatás tutira nem marad el!

Ha eddig csak lustaságból - mert nem szeretnél korábban kelni -, vagy kényelemből - mert nincs kedved az edzőteremben sminkelni és zuhanyozni - nem akartál meló előtt edzeni, akkor lehet, hogy elérkezett az idő újragondolni az ötletet. A legújabb kutatások szerint ugyanis minden gyógyszernél jobban csökkenti a vérnyomás, ha a munka előtt legalább fél órát sportolsz!

Ausztrál kutatók végeztek el egy kísérletet, amiben bizonyították, hogy egy 30 perces, normál tempójú futópados séta is elég ahhoz, hogy kiváltsd a magas vérnyomás elleni gyógyszert. A Brit Szív Alapítvány örömmel fogadta a kutatási eredményeket, már csak azért is, mert az Egyesült Királyságban minden harmadik ember magas vérnyomással küzd.

Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt is! Végre fusd le a túlsúlyod!

Az edzés azért is nagyon lényeges mindenki számára, mert a szív erősítésével csökken a vérnyomás: minél könnyebben szivattyúzza a vért, annál annál kevesebb munka marad az artériákra, így pedig csökken a vérnyomás.

Az ausztrál kutatás a perth-i Western Australia egyetemen készítették: a kísérletben 55-80 év közötti emberek vettek részt. A 35 nő és a 32 férfi mindennapjait háromféleképp osztották be a kutatók. Az első verzióban zavartalanul kellett ülniük 8 órán keresztül - mintha dolgoznának. A másodikban egy óra ülés után 30 percet sétálhattak a résztvevők a futópadon, majd 6 és fél órát ülniük kellett. A harmadikban mindenki 1 órát ülhetett, majd jött a 30 perces futpados séta, ám az ez utáni 6 és fél órás ücsörgést minden 30 percben 3 perc sétával "színesítették" a kutatók.

edzés,munka,testmozgás
forrás: pexels.com
Kezd a napot testmozgással!

A kísérlet során a részt vevők ugyanazokat az ételeket ették, még este is. Közben folyamatosan mérték a vérnyomást, a pulzust és vértszteket csináltak, hogy tisztában legyenek az emberek adrenalin szintjével is.

Az eredmények persze cseppet sem lettek meglepőek: azoknál, akik sportoltak, alacsonyabb lett a vérnyomás, különösen a szisztolés vérnyomás. Michael Wheeler, a tanulmány vezetője kifejtette, hogy

a férfiaknál és a nőknél is láthatóan csökkent a szisztolás vérnyomás mértéke a testmozgás miatt, illetve azért, mert időnként felállították őket a folyamatos ülésből. Nagyjából ez várható el a vérnyomáscsökkentő szerektől is, ám a mozgás is képes erre: csökkenti a szívbetegségek, a stroke kockázatát.

Érdekesség még, hogy a csökkenés mértéke a nőknél látványosabb volt.

Most tehát egy újabb kutatás támasztja alá, mennyire fontos a mozgás, különösen akkor, ha vérnyomásproblémákkal küzdesz. Persze ha gyógyszert szedsz, mindenképp konzultálj az orvosoddal, de a mozgás és az egészséges életmód bizony kimutathatóan sokat tesznek azért, hogy optimális legyen a vérnyomásod!

Nézd meg a galériánkat> 10 kép
Ezekkel az ételekkel előzhetők meg a szív- és érrendszeri megbetegedések
Tovább olvasok
Győzd le a lustaságot! Bevált tippek henyélés ellen

Néha már te is érzed, hogy kicsit többet pihensz a kelleténél, és elbíbelődsz olyan, cseppet sem fontos dolgokkal, amikhez kedved van, miközben a feladataid csak úgy sorakoznak? Fogadd meg a következő tippeket!

5 dolog, amit nem tudtál az omega-3 zsírsavakról

Ha egészségesen szeretnénk élni és meg akarjuk előzni a kardiovaszkuláris megbetegedéseket, fontos, hogy fogyasszuk. Ez mindenkiben rögzült az elmúlt években, de mit lehet még tudni az omega-3 zsírsavakról?

Ez az egyszerű szokás segít abban, hogy egészségesebben táplálkozz

Nem is gondolod, hogy milyen szoros összefüggés van a két dolog között!

Ez az 5 legegészségesebb magféle, amikből minden nap enned kéne

Napi egy marék magféleséggel csodát tehetsz az egészségeddel - most mutatjuk is, melyik közülük az az 5, ami a legtöbb fontos vitamint tartalmazza!

Fantasztikus eredmény! A gomba segíthet a mentális betegségek távoltartásában!

Ha eddig nem szeretted a gombát, ideje valahogy rászoknod, ugyanis egy érdekes kutatás kiderítette, hogy pozitív hatással van a mentális egészségre.

A személyi edző kitálalt: így hozta csúcsformába Brie Larsont, azaz Marvel Kapitányt!

Nem vitás, hogy a színésznő fantasztikusan fest a vásznon szuperhősként, de nem adták ingyen a szupertestet! Az edzője nemrég elárulta, hogyan készítette fel a világsztárt erre a fontos szerepre.

Fantasztikus eredmény! A gomba segíthet a mentális betegségek távoltartásában!

Ha eddig nem szeretted a gombát, ideje valahogy rászoknod, ugyanis egy érdekes kutatás kiderítette, hogy pozitív hatással van a mentális egészségre.

Kezdők! Ekkortól lesz végre könnyebb a futás!

Itt a tavasz, így végre eldöntötted, hogy futással szeretnél kicsit formába lendülni a bikiniszezonra, és leadni a télen felszaladt pluszkilókat? Viszont már előre rettegsz a futóedzésektől?

Téged is kikészít, ha puffadsz futás közben? 10 tipp, amivel örökre megszabadulhatsz tőle!

Ha van idegesítő dolog edzés közben, az a puffadás: nem csak kényelmetlet, de úgy érzi tőle magát az ember, mint egy Michelin baba. Persze nem kell megtanulnod ezzel együtt élni, mert van rá megoldás, nem is egy!

Kezdők, figyelem! Ekkortól lesz végre könnyebb a futás!

Itt a tavasz, így végre eldöntötted, hogy futással szeretnél kicsit formába lendülni a bikiniszezonra, és leadni a télen felszaladt pluszkilókat? Viszont már előre rettegsz a futóedzésektől?

Fogyókúrázol? Ebből az isteni, egészséges túrós rétesből így is bátran ehetsz!

Imádod az olyan klasszikus édességeket, mint a rétes, de úgy gondolod, ezek aztán végképp nem férnek bele a diétádba? Tévedsz: a következő receptet meg kell ismerned!

Váltani nem feltétlenül drága! Költséghatékony tippek, ha áttérnél az egészséges életmódra

Az egyik fő ok a pénz, amiért még mindig nem tértél át az egészséges életmódra? Jó, ha tudod, hogy lehet ezt okosan is csinálni! Ha a következő tippeket megfogadod, nem folynak majd ki csilliárdok a kezedből az étkezésre, viszont nagyon is rendben lesz az egészséged!

A módszer, amivel elérheted, hogy ne barnuljon meg olyan gyorsdan a banánod

Nincs baj azzal sem, ha megbarnul a banánod, azonban a következő trükkök segíthetnek abban, hogy tovább friss maradjon.

Most megtudhatod, melyik vitamint mikor kellene bevenned

Minden nap szépen, gondosan összerakod a szokásos vitaminjaidat, és ugyanakkor veszed be őket, netán csak bekapsz belőlük párat, amikor épp eszedbe jut? Pedig nem mindegy, hogy a nap melyik részére időzíted a vitaminszedést!

3 mód, ahogy a barátnőid jót tesznek az egészségednek

A barátok nagyon fontosak az egészség szempontjából, azonban a nők még többet profitálhatnak abból, ha szoros kapcsolatot ápolnak a barátnőikkel.

Betegségszezon lefújva

Mindenki kidőlhet mellőled, neked azonban nem kell megadnod magad a betegségnek. A következő tudományosan megalapozott tippek és módszerek segíthetnek erősnek és egészségesnek maradni a náthás, influenzás szezonban.

5 tipp, amivel megújulhatsz tavaszra

Melegszik a levegő, csicseregnek a madarak, itt az idő egy kis változásra!

A babavárás alatt is lehetsz igazi energiabomba - ezekre figyelj oda!

Azt gondolod, a babavárással együtt jár az állandó fáradtság, és 9 hónapra gyakorlatilag parkolópályára teszed magad? Lehet ezt másként is csinálni: ha a következőket betartod, fitt és egészséges kismama leszel!

10 illusztráció, amin azonnal magadra ismersz, ha most kezdtél neki a sportolásnak

Most vágtál bele az edzésbe, hogy nyárra bombaformába kerülj, de azért gyakran elcsábulsz még a nasizás terén? Akkor az alábbi képregényt imádni fogod!

Fehérjepótlás böjt idején

Ha a következő hetekben te is böjtölsz, és kihagyod az étrendedből a húsféléket, vagy egyszerűen csak mostanában nem kivánod ezeket az ételeket, akkor is nagyon sok lehetőséged van fehérjékkel feltölteni szervezetedet!


Hozd ki a nyárból a maximumot!

Csak 1785 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem