Mondj búcsút az izomfájdalmaknak!
Előfizetek

Mondj búcsút az izomfájdalmaknak!

A nyár legtöbbünk számára a pihenésről, kikapcsolódásról szól, amikor egyre többen választanak valamilyen extra sporttevékenységet. Sokan úgy gondolják, hogy vakáció alatt ideje kipróbálni valamilyen vízi sportot vagy akár felkészülni egy nyári futóversenyre.

Ilyenkor azonban nem árt alaposan felkészülni, és tisztában lenni azokkal az alapvető információkkal, amelyekkel elkerülheted az izomfájdalmakkal járó szenvedést. Ilyen esetben soha ne feledkezz meg a bemelegítésről, amelynek minden sporttevékenységet meg kell előznie.

A bemelegítés azért fontos, mivel a hideg izmok még merevek, ezért jóval sérülékenyebbek. Ha megfelelően elvégzed a bemelegítést, akkor az izomrostjaid rugalmasabbá, izmaid pedig jobban terhelhetővé válnak. A bemelegítést segítheted természetes hatóanyagú sportkrémekkel is, melyek fokozzák a helyi vérbőséget, melegítő hatásúak és javítják a vérkeringést is. Ezek használatával máris tettél azért, hogy elkerüld a sportolás közben fellépő izomfájdalmakat.

Kép

És hogy mik azok a leggyakoribb sérülések, amelyek izomfájdalmat okozhatnak?

Futóknál gyakran jelentkeznek mikrosérülések, amelynek oka, hogy hogy a láb és a talaj folyamatos kis ütközéseinek következtében az izomszövetben apró mikroszakadások képződnek. A mikrosérülések helyén gyulladás keletkezik, ez okozza a fájdalomérzetet. Az ilyen jellegű izomfájdalmat pihentetéssel, fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő krém használatával gyógyíthatod.

Izomfájdalmat az izmok meghúzódása is okozhat.

Az izomhúzódás egy pillanat alatt megtörténhet, elég hozzá egy hirtelen mozdulat, ugrás, vagy egy nehezebb súly megemelése. Nagyon fontos, hogy ha izomhúzódást tapasztalsz, azonnal hagyd abba a testmozgást, nehogy nagyobb kárt okozott magadnak! A fájdalmat és az izmok gyógyulását a pihentetés és jegelés mellett elősegítheted hűtő hatású sportkrémekkel, valamint gyulladás- és fájdalomcsillapító krémekkel.

Ennél súlyosabb esetben izomrostszakadás következik be, amikor a sérült izmot a teljes gyógyulásig – legalább egy hétig – pihentetned kell. A pontos, orvos által felállított diagnózisig azonban van néhány azonnali tennivaló, amiről soha ne feledkezz meg, amelyek a következők: külső rögzítés, tehermentesítés, kímélet, jegelés, rugalmas pólya, felpolcolás. A gyógyulási folyamatot ebben az esetben is segítheted gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító krémekkel, vérömlenyek, zúzódások következtében kialakuló duzzanatok esetén pedig heparin tartalmú kenőcsökkel.

A fent említett sportsérülések miatt jelentkező izomfájdalom tehát – a sérülés súlyosságától függően – nem szteroid gyulladáscsökkentő tablettákkal és krémekkel orvosolható.

A Perskindol Active Classic Gél egy orvostechnikai eszköz, amely mentolt és illóolajokat tartalmaz, ezáltal hűsítő hatással bír. Ha sportolás előtt és alatt masszírozod be, akkor serkenti a vérkeringést és az izmok ellazulását, elősegítve az izomfájdalmak és görcsök kialakulásának megelőzését, míg ha sportolás után használod, hűsíti, ellazítja és pihenteti az izmaidat.

Az izomfájdalmak kezeléséről további cikkeket a https://ewopharma.hu/az-izomfajdalom-kezelese oldalon olvashatsz.

EWO/PERSKINDOL/2018/12v3

Kép
Tovább olvasok
Egy orvos szerint a menstruációs görcsök a szívroham fájdalmával vetekednek

Minden hónapban eljönnek azok a napok, amikor a görcsök még a hétköznapi teendőikben is hátráltatják a nőket.

Te is veszélyben lehetsz! Egyre több fiatal kap stroke-ot

Ijesztő adatok kerültek napvilágra többféle kutatásból, mely szerint egyre több huszonéves kap stroke-ot.

A zellerlé lenne a legújabb szuperkaja?

Szinte minden hónapban feltűnik egy-egy olyan zöldség vagy gyümölcs, amit aztán szuperkajának kiáltanak ki. Most épp a zelleren van a sor. De vajon tényleg annyira hatásos csodaszer a zellerlé?

Csupa csokis élvezet büntetlenül: ezt a Brownie-t bátran eheted!

Odáig vagy a csokis édességekért, de jól tudod, hogy ezek bizony nyomot hagynak az alakodon? Ha mértékkel fogyasztod, a következő, isteni finom Brownie-t bátran az életed részévé teheted!

Pattanásos a mellkasod? Ez állhat a háttérben!

Az arcon is elég bosszantóak a pattanások, de ha kivágottabb ruhában mennél el valahova, akkor a dekoltázsod környékén lévő piros pöttyök is biztos, hogy feldühítenek.

Újévi fitnesz fogadalmak, amiket be is tudsz tartani

Január első heteiben még általában nagyon lelkesek vagyunk és mindent az "új év, új élet" szellemiségében tervezünk. Azonban ahogy múlnak a hetek, a lelkesedésünk egyre alább hagy és a halogatás egyre nagyobb teret kap.

Akkor most reggel vagy este hatékonyabb az edzés, ha a fogyás a cél? Végre kiderült!

Szeretnéd, hogy leolvadjanak rólad a pluszkilók, így a lehető legoptimálisabban akarod összerakni az edzéseidet? Nem mindegy, hogy a nap mely szakaszában sportolsz!

Otthoni Tabata edzésprogram: zsírégetés 4 percben

A Tabata módszert nem véletlenül tartják valóságos edzés csodának. Mindössze 4 percet vesz igénybe, a gyakorlatok otthon is kivitelezhetők, ráadásul a program zsírégető hatása sokkal intenzívebb, mint egy 60 perces aerob tréningé.

Sporteszközök, amikkel sokkal élvezetesebb és hatékonyabb lesz az otthoni edzés

Te is megfogadtad, hogy idén tényleg rendszeresen sportolsz? Az otthoni edzés nagyon praktikus dolog, pláne, ha van pár extra felszerelésed!

Fogyás 2019-ben: Ne bukj el 2 hét után!

Amióta az eszedet tudod, minden évet azzal zársz, hogy a bejglitől és a karácsonyi evészettől bódult állapotban égre-földre megesküszöl, hogy januártól bizony minden másképp lesz: heti sokszor edzeni mész, nem eszel csokit, péksütiket, és pizza helyett répát rágcsálsz az esti film alatt?

Ha fogyni akarsz, megvan melyik időpontban kell edzened

Szeretnéd, hogy leolvadjanak rólad a pluszkilók, így a lehető legoptimálisabban akarod összerakni az edzéseidet? Nem mindegy, hogy a nap mely szakaszában sportolsz!

Egy könnyű, téli desszert, ami a diétádba is belefér

A bejgli és a zserbó már a múlté: ha te is leadnál pár kilót a nyárra, vagy egyszerűen csak fittebb szeretnél lenni 2019-ben, akkor próbálj ki új, egészséges édességeket!

Ezért kell a mézről is lemondani, ha IR-es vagy!

Nagyon fontos betartani ezt a szabályt!

Téli álom helyett: élvezd a sportolást & maradj fitt a hideg hónapokban is!

A hardcore futócsajoknak nem jelent problémát, ha fagyban, hóban, esőben vagy épp hőségben kell útnak indulniuk. Ám, sokan a tipikus tavasztól-őszig futás hívei, hiszen nem könnyű sötétben, hideg szélben elindulni reggelente vagy épp este. Ha te is közéjük tartozol, online vezetőszerkesztőnk, Brigi ad pár tanácsot, hogyan maradj motivált akkor is, amikor az időjárás nem valami lelkesítő.

Így manőverezz el az ünnepi stressz elől

Bár a karácsony és a szilveszter a meghitt pillanatokról, szeretetben, családi körben töltött napokról kellene, hogy szóljon, sokak számára mégis inkább a rohanással és stresszel egyenlő.

Hibák, amiket ne kövess el karácsonykor, ha meg akarod őrizni a fittséged

Nem feltétlen kell leharcolnod magad az ünnepek alatt!

5 tipp, hogy a karácsonyi bulik időszakában is fitt maradj

Még mielőtt hazamennék a családhoz, és végigennénk a karácsonyi ünnepeket, itt a céges bulik időszaka, ami szintén nem egy egészség mennyország.


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem