Tippek kezdő konditermezőknek
Martine Jacobsen/Unsplash
Előfizetek

Tippek kezdő konditermezőknek

Mert elsőre nagyon félelmetes helynek tűnik ám!

Halász Évi, az Anyaként is fitten blog alapítója és a SHAPE állandó szerzője most azoknak ad tanácsokat, akik kezdők és szeretnének fitneszterembe járni!

Biztos, hogy sokakban felmerültek már hasonló gondolatok, mint bennem anno, amikor először átléptem az edzőterem küszöbét. Azt éreztem, mindenki engem néz, és valahogy olyan idegennek éreztem magam abban a közegben. Természetesen ez mára megváltozott, és mosolygok magamon, hogy miért voltam ilyen félénk, amikor mindenki nagyon kedves velem mindig. A következő cikkben olyan tippeket, jó tanácsokat osztok meg, amiket az évek alatt én is megtapasztaltam.

  1. Ha elakadsz, kérj segítséget!
    Szinte minden fitneszteremben van teremedző, vagy ha nincs, akkor valószínűleg a recepciós is tud valamennyire abban segíteni, ha elakadnál már a gépek bekapcsolásánál. Soha ne érezd magad kellemetlenül, mindenki hasonlóan kezdte! Inkább kérdezz, minthogy bármilyen sérülés érjen, pont ezért vannak szakemberek az ilyen helyeken, hogy segíteni tudjanak.

  2. Vigyél magaddal egy tapasztalt barátot!
    Az első alkalommal egy barátnőmmel mentem, aki már jártas volt abban a teremben, és engem ez megnyugtatott. Ha te is hasonlóan vélekedsz, nyugodtan kérd meg az egyik gymbunny barátnőd, ismerősöd, hogy hadd mehess vele.

  3. Először válassz csoportos órákat!
    Az is lehet, hogy a gépek nem fognak annyira bejönni elsőre, és valami másra vágysz. Szerencsére sok teremben tartanak különböző csoportos órákat, pl. TRX, aerobic, spin racing. Próbáld ki őket, és valamelyik biztosan tetszeni fog!

  4. Tartsd tisztán a környezeted, és pakolj el magad után!
    Vannak olyan helyek, ahol már a recepción kiírják, de alapvető, hogy törölközőt és váltócipőt viszünk magunkkal. Senki sem örül neki, ha más izzadtságát kell törölgetni, ezért figyelj oda, hogy a termekben elhelyezett fertőtlenítő folyadékkal és utána papírtörlővel töröld át azt a gépet, amelyiken az edzést végezted. A csoportos óráknál pedig ha polifoamot használsz, előtte teríts rá egy törölközőt. Ha nem vittél magaddal akkor sincs gond, a legtöbb helyen pár záz forintért bérelni is tudsz arra a napra. Az is szintén fontos, hogy a súlyokat, valamint a sporteszközöket használat után tedd vissza a helyére, mert amúgy is rend a lelke mindennek...

  5. Ismerkedj, érezd jól magad!
    Sok kedves ismerőst köszönhetek az edzőteremnek, sőt olyan párokról is hallottam. akik ott ismerkedtek meg egymással. Bár sportolni járunk elsősorban a fitnesztermekbe, egy kellemes környezetben eltöltött egy-két óra teljesen fel fogja tölteni az embert, és nagyobb biztonság érzetet fog adni, könnyebben kérsz segítséget, és ha már tapasztaltabb vagy, te is könnyebben tudsz majd segíteni a kezdőknek.

Ha még több tippre vagy kíváncsi Évitől, kövesd őt az Instagramon!

Isteni cukormentes, sütés nélküli oreós pite

Ha egy receptet próbálsz ki a héten, ez legyen az!

Megjelent a legújabb SHAPE - a címlapon Alexa Chung!

Izgalmas tartalmak, inspiráló történetek - erről szól a legújabb SHAPE! Főszerkesztőnk, Balogh Edina ajánlója következik:

Ezekről a vitaminokról ne feledkezz meg, ha szép bőrre vágysz!

A hidratálás mellett a megfelelő vitaminbevitel is nagyon fontos!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát! - 2. rész

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre, aki személyes kedveneceit ajánlja most!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát!

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre.

5 népszerű masszázsfajta, amit muszáj kipróbálnod

Egy fárasztó nap utáni frissítő masszázsnál kevés jobb dolog van a világon. Tűzoltásképp ez remek arra, hogy elgémberedett tagjaidba új életet lehelj, de érdemes rendszeresen masszíroztatni, hogy kihozd izmaidból a maximumot.

Kattanj rá az édesburgonyára!

Ősszel is lehet vitamindúsan táplálkozni.

Cukormentes Sacher-torta, egy kis büntetlen csábítás

Ezt a tortát Halász Évi, az Anyaként is Fitten blog szerzője mutatta meg nekünk, és meg kell hagyni, mennyei!

Mag, tej és olaj: a mandula minden formáját szereted?

Finom, számtalan felhasználási módja van és még egészséges is. A mandula igazi főnyeremény?

Egyszerű tippek, amivel ráveheted a gyerekeket is a mozgásra

Halász Évi, az Anyaként is fitten blog alapítója és a SHAPE állandó szerzője most arra ad tippeket, hogyan lehet a kicsik életébe is beépíteni a sportot!

Tökéletes fitt desszert stresszes napokra: cukormentes meggyes-mascarponés tekercs

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

A pénteki hiba, amivel elintézed, hogy ne tudj lefogyni

Egész héten úgy étkezel, mint egy Victoria's secret modell, és olyan szorgalmasan jársz az edzőterembe, mintha fizetnének érte, és mégsem bírsz lefogyni?

Relaxációs tippek: így lazulj el egy zűrös nap után

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem