Tippek kezdő konditermezőknek
Martine Jacobsen/Unsplash
Előfizetek

Tippek kezdő konditermezőknek

Mert elsőre nagyon félelmetes helynek tűnik ám!

Halász Évi, az Anyaként is fitten blog alapítója és a SHAPE állandó szerzője most azoknak ad tanácsokat, akik kezdők és szeretnének fitneszterembe járni!

Biztos, hogy sokakban felmerültek már hasonló gondolatok, mint bennem anno, amikor először átléptem az edzőterem küszöbét. Azt éreztem, mindenki engem néz, és valahogy olyan idegennek éreztem magam abban a közegben. Természetesen ez mára megváltozott, és mosolygok magamon, hogy miért voltam ilyen félénk, amikor mindenki nagyon kedves velem mindig. A következő cikkben olyan tippeket, jó tanácsokat osztok meg, amiket az évek alatt én is megtapasztaltam.

  1. Ha elakadsz, kérj segítséget!
    Szinte minden fitneszteremben van teremedző, vagy ha nincs, akkor valószínűleg a recepciós is tud valamennyire abban segíteni, ha elakadnál már a gépek bekapcsolásánál. Soha ne érezd magad kellemetlenül, mindenki hasonlóan kezdte! Inkább kérdezz, minthogy bármilyen sérülés érjen, pont ezért vannak szakemberek az ilyen helyeken, hogy segíteni tudjanak.

  2. Vigyél magaddal egy tapasztalt barátot!
    Az első alkalommal egy barátnőmmel mentem, aki már jártas volt abban a teremben, és engem ez megnyugtatott. Ha te is hasonlóan vélekedsz, nyugodtan kérd meg az egyik gymbunny barátnőd, ismerősöd, hogy hadd mehess vele.

  3. Először válassz csoportos órákat!
    Az is lehet, hogy a gépek nem fognak annyira bejönni elsőre, és valami másra vágysz. Szerencsére sok teremben tartanak különböző csoportos órákat, pl. TRX, aerobic, spin racing. Próbáld ki őket, és valamelyik biztosan tetszeni fog!

  4. Tartsd tisztán a környezeted, és pakolj el magad után!
    Vannak olyan helyek, ahol már a recepción kiírják, de alapvető, hogy törölközőt és váltócipőt viszünk magunkkal. Senki sem örül neki, ha más izzadtságát kell törölgetni, ezért figyelj oda, hogy a termekben elhelyezett fertőtlenítő folyadékkal és utána papírtörlővel töröld át azt a gépet, amelyiken az edzést végezted. A csoportos óráknál pedig ha polifoamot használsz, előtte teríts rá egy törölközőt. Ha nem vittél magaddal akkor sincs gond, a legtöbb helyen pár záz forintért bérelni is tudsz arra a napra. Az is szintén fontos, hogy a súlyokat, valamint a sporteszközöket használat után tedd vissza a helyére, mert amúgy is rend a lelke mindennek...

  5. Ismerkedj, érezd jól magad!
    Sok kedves ismerőst köszönhetek az edzőteremnek, sőt olyan párokról is hallottam. akik ott ismerkedtek meg egymással. Bár sportolni járunk elsősorban a fitnesztermekbe, egy kellemes környezetben eltöltött egy-két óra teljesen fel fogja tölteni az embert, és nagyobb biztonság érzetet fog adni, könnyebben kérsz segítséget, és ha már tapasztaltabb vagy, te is könnyebben tudsz majd segíteni a kezdőknek.

Ha még több tippre vagy kíváncsi Évitől, kövesd őt az Instagramon!

Tovább olvasok
Egy orvos szerint a menstruációs görcsök a szívroham fájdalmával vetekednek

Minden hónapban eljönnek azok a napok, amikor a görcsök még a hétköznapi teendőikben is hátráltatják a nőket.

Te is veszélyben lehetsz! Egyre több fiatal kap stroke-ot

Ijesztő adatok kerültek napvilágra többféle kutatásból, mely szerint egyre több huszonéves kap stroke-ot.

A zellerlé lenne a legújabb szuperkaja?

Szinte minden hónapban feltűnik egy-egy olyan zöldség vagy gyümölcs, amit aztán szuperkajának kiáltanak ki. Most épp a zelleren van a sor. De vajon tényleg annyira hatásos csodaszer a zellerlé?

Csupa csokis élvezet büntetlenül: ezt a Brownie-t bátran eheted!

Odáig vagy a csokis édességekért, de jól tudod, hogy ezek bizony nyomot hagynak az alakodon? Ha mértékkel fogyasztod, a következő, isteni finom Brownie-t bátran az életed részévé teheted!

Pattanásos a mellkasod? Ez állhat a háttérben!

Az arcon is elég bosszantóak a pattanások, de ha kivágottabb ruhában mennél el valahova, akkor a dekoltázsod környékén lévő piros pöttyök is biztos, hogy feldühítenek.

Újévi fitnesz fogadalmak, amiket be is tudsz tartani

Január első heteiben még általában nagyon lelkesek vagyunk és mindent az "új év, új élet" szellemiségében tervezünk. Azonban ahogy múlnak a hetek, a lelkesedésünk egyre alább hagy és a halogatás egyre nagyobb teret kap.

Akkor most reggel vagy este hatékonyabb az edzés, ha a fogyás a cél? Végre kiderült!

Szeretnéd, hogy leolvadjanak rólad a pluszkilók, így a lehető legoptimálisabban akarod összerakni az edzéseidet? Nem mindegy, hogy a nap mely szakaszában sportolsz!

Otthoni Tabata edzésprogram: zsírégetés 4 percben

A Tabata módszert nem véletlenül tartják valóságos edzés csodának. Mindössze 4 percet vesz igénybe, a gyakorlatok otthon is kivitelezhetők, ráadásul a program zsírégető hatása sokkal intenzívebb, mint egy 60 perces aerob tréningé.

Sporteszközök, amikkel sokkal élvezetesebb és hatékonyabb lesz az otthoni edzés

Te is megfogadtad, hogy idén tényleg rendszeresen sportolsz? Az otthoni edzés nagyon praktikus dolog, pláne, ha van pár extra felszerelésed!

Fogyás 2019-ben: Ne bukj el 2 hét után!

Amióta az eszedet tudod, minden évet azzal zársz, hogy a bejglitől és a karácsonyi evészettől bódult állapotban égre-földre megesküszöl, hogy januártól bizony minden másképp lesz: heti sokszor edzeni mész, nem eszel csokit, péksütiket, és pizza helyett répát rágcsálsz az esti film alatt?

Ha fogyni akarsz, megvan melyik időpontban kell edzened

Szeretnéd, hogy leolvadjanak rólad a pluszkilók, így a lehető legoptimálisabban akarod összerakni az edzéseidet? Nem mindegy, hogy a nap mely szakaszában sportolsz!

Egy könnyű, téli desszert, ami a diétádba is belefér

A bejgli és a zserbó már a múlté: ha te is leadnál pár kilót a nyárra, vagy egyszerűen csak fittebb szeretnél lenni 2019-ben, akkor próbálj ki új, egészséges édességeket!

Ezért kell a mézről is lemondani, ha IR-es vagy!

Nagyon fontos betartani ezt a szabályt!

Téli álom helyett: élvezd a sportolást & maradj fitt a hideg hónapokban is!

A hardcore futócsajoknak nem jelent problémát, ha fagyban, hóban, esőben vagy épp hőségben kell útnak indulniuk. Ám, sokan a tipikus tavasztól-őszig futás hívei, hiszen nem könnyű sötétben, hideg szélben elindulni reggelente vagy épp este. Ha te is közéjük tartozol, online vezetőszerkesztőnk, Brigi ad pár tanácsot, hogyan maradj motivált akkor is, amikor az időjárás nem valami lelkesítő.

Így manőverezz el az ünnepi stressz elől

Bár a karácsony és a szilveszter a meghitt pillanatokról, szeretetben, családi körben töltött napokról kellene, hogy szóljon, sokak számára mégis inkább a rohanással és stresszel egyenlő.

Hibák, amiket ne kövess el karácsonykor, ha meg akarod őrizni a fittséged

Nem feltétlen kell leharcolnod magad az ünnepek alatt!

5 tipp, hogy a karácsonyi bulik időszakában is fitt maradj

Még mielőtt hazamennék a családhoz, és végigennénk a karácsonyi ünnepeket, itt a céges bulik időszaka, ami szintén nem egy egészség mennyország.


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem