reggeli,étkezés
Getty Images
Előfizetek

Üres gyomorral jobb futni, mint egy ütős reggelivel? Itt a válasz

Minden szervezet más: vannak, akik képtelenek elindítani a napot egy jó kis reggeli nélkül, mások délben fogyasztják el az első falatokat. De ha edzel, mi legyen a reggelivel?

Ha futottál már valaha egy kiadós reggeli után, akkor valószínűleg egy életre megtanultad, hogy ez bizony nagyon rossz ötlet. Tuti, hogy kényelmetlenül érezted magad, nem teljesítettél túl jól, esetleg a görcsök sem kerültek el...

Joshua Scott, a Los Angeles-i Cedars-Sinai Kerlan-Jobe Intézet sportorvosa szerint az evés és a futás együtt elég nehéz dolog a sportolók számára, de az sem jó, ha teljesen üres gyomorral vágsz neki az edzésnek.

A szakember szerint a következőkre kell figyelni, különösen a futóknak, ha felmerül a reggeli-kérdés:

A reggelizés előnyei

Ha előző este vacsoráztál, akkor másnap reggel a szervezet glükózszintje - ami energiát ad az izmoknak - még elég alacsony, de egy maximum 60 perces edzéshez még talán elegendő. Ha viszont ennél többet edzel, könnyen lehet, hogy lelassultnak, fáradtnak érzed magad.

Ha viszont eszel edzés előtt, akkor feltöltöd az energiaraktárakat, a glükózszint helyreáll, viszont ha túl sokat eszel, akkor a hányingert vagy a hányást nem biztos, hogy el tudod kerülni. De még ha sikerül is, az edzésen nehezebb lesz jól teljesíteni, sokkal megterhelőbbnek érezheted a munkát.

futás,reggeli,edzés
forrás: GettyImages

Mi van, ha üres gyomorral edzek?

Természetesen ennek is van előnye: a pocakoddal biztosan nem lesz probléma, a hányinger sem valószínű, és evés helyett plusz pár percet még alhatsz - sokszor a pihenés is rengeteget számít. Viszont a hosszabb, intenzív edzéseknél nem tesz jót, ha üres gyomorral edzel, így szinte biztos, hogy rövidebb és kevésbé intenzív edzést tudsz lenyomi éhgyomorra.

Ha ugyanis üres gyomorral túlterheled magad, és elmész a végsőkig, az könnyen szédüléshez vagy rosszulléthez vezethet, sőt: a megfelelő energia nélküli edzés megnövelheti a szervezet stresszhormon szintjét, ami átmenetileg ront az immunrendszer állapotán, és sokkal könnyebben lebetegedhetsz.

És ha fogyni akarok?

Azt biztosan hallottad, hogy ha éhgyomorra edzel, az növeli a zsírból elégetett kalóriák mennyiségét, ám ettől nem lesz gyorsabb a fogyás.

Futáskor zsírt és szénhidrátokat is égetünk, de ha alacsony a szénhidrát mennyisége, a test a zsírraktárakhoz nyúl. Viszont csökken az energiaszint, így nem lesz olyan kemény és olyan hosszú a futás. Sőt, a futás utáni anyagcsere is lassabb az alacsony energiaszint miatt, tehát összességében kevesebb lesz az elégetett kalóriamennyiség

- vallja Liz Applegate, a Kalifornia Egyetem egykori sporttáplálkozási igazgatója.

Mi a legjobb megoldás?

A szakértők szerint edzhetsz üres gyomorral, ha egy rövidebb, maximum egy órás futást tervezel, és ha bírod a dolgot.

Ha nem szeretnéd kihagyni a nagyobb, tápanyagdús reggelit, akkor az edzés előtt 2 órán belül próbálj már nem enni, szóval a reggelit még ez előtt fogyaszd el. Itt érdemes komplex szénhidrátot választani fehérjével, például rántottát teljes kiőrlésű kenyérrel. A magasabb zsírtartalmú reggeliket tartogasd inkább olyan napokra, amikor reggel nem edzel, hogy ne készüljön ki a gyomrod.

És persze ehetsz pár falatot is edzés előtt, mondjuk egy banánt vagy egy kis zabpelyhet, de fontos lenne, hogy legalább 100 kalóriányi szénhirátot elfogyassz, ezt ugyanis a testnek a legkönnyebb megemészteni. Aztán edzés után jöhet a reggeli második része, a fehérje, a gyümölcs - amire csak vágysz.

Tapasztald ki, mi a te testednek a legjobb, mitől működik a leghatékonyabban - reggel!

Nézd meg a galériánkat> 7 kép
MiInden napra egy avokádós reggeli
Tovább olvasok
Csak megszokásból csináljuk, vagy tényleg van értelme a hideg zuhanynak?

Előre szólunk: bizony van! A szakértők szerint ha rendszeresen használod a hideg zuhanyt, tényleg jobb futó lehetsz! Na, meghoztuk a kedvedet a didergéshez?

Klasszikus menzai desszert reform köntösben: mákos nudli

A hagyományos mákos nudli sajnos nem fér bele a fogyókúrába, sem az egészséges életmódba, ám ha a következő verziót készíted el, bátran beiktathatod az étrendedbe - de vigyázz, komolyan rákattanhat az ember!

Bivalyerős hasizmokat akarsz? Így lesz abszolút tökéletes a plank pózod

A lapos has titka a jó genetika mellett a tudatos táplálkozás, és csak ezek után jön az edzés. A plank póz minden idők egyik legjobb hasizomgyakorlata, de csak kevesen hajtják végre abszolút tökéletesen!

Lapos has Kate Hudson-módra: tanuld meg a filmcsillag tuti gyakorlatait!

Kétség sem férhet ahhoz, hogy a Hogyan veszítsünk el egy pasit 10 nap alatt című film sztárja Hollywood egyik legsportosabb nője, aki a harmadik szülése után is seperc alatt visszatért kedvenc edzésmódszeréhez.

Az áfonya 6 csodálatos hatása, amiről talán nem is tudtál

Indul az áfonyaszezon: reméljük, hogy te is bőségesen fogyasztod a szezon egyik legegészségesebb gyümölcsét. De tudtad, hogy az ízén kívül pontosan miért is érdemes sok áfonyát enni?

Lehet, hogy te is túl sok zsírt eszel? Most megtudhatod!

A kiegyensúlyozott táplálkozásnak épp olyan fontos része a jó zsírok fogyasztása, mint a fehérjék és a szénhidrátok jelenléte. De te tudod pontosan, mennyi zsírt kellene enned?

Velük vigyázz! Ételek, amik tönkrevágják a pihentető alvásodat

Közvetlenül a lefekvés előtt enni sosem túl jó ötlet, mert nehezebben alszik el az ember, és az alvás sem lesz olyan pihentető. Ha mégis késő este vagy kénytelen enni, a következő ételeket tedd tiltólistára, ha nem akarsz egész éjszaka forgolódni!

Velük vigyázz! Ételek, amik tönkrevágják a pihentető alvásodat

Közvetlenül a lefekvés előtt enni sosem túl jó ötlet, mert nehezebben alszik el az ember, és az alvás sem lesz olyan pihentető. Ha mégis késő este vagy kénytelen enni, a következő ételeket tedd tiltólistára, ha nem akarsz egész éjszaka forgolódni!

Nehezen veszed rá magad, hogy több zöldséget egyél? Tippek, amikkel végre sikerülhet!

Biztosan ezerszer hallottad már, hogy szinte minden étkezéshez kellene valamilyen zöldséget enni, mégis úgy érzed, ez számodra kivitelezhetetlen? Pedig hidd el, könnyebb, mint gondolnád!

A jegelés mégsem a legjobb megoldás izomfájdalom esetén?

Lesérültél, az első dolgot pedig a jegelés? Tény, hogy a legtöbb embernél ez rögződött be a leginkább, ám egy szakember szerint nem ez az első dolog, amire igazán szükség van ilyenkor!

Üres gyomorral jobb futni, mint egy ütős reggelivel? Eláruljuk a választ

Minden szervezet más: vannak, akik képtelenek elindítani a napot egy jó kis reggeli nélkül, mások délben fogyasztják el az első falatokat. De ha edzel, mi legyen a reggelivel?

5 világsztár, akinek örökre elege lett az állandó diétázásból

Van, hogy azt érzed, itt a vége, mert már rémesen belefáradtál a kalóriaszámlálásba és az önkínzásba? A következő világsztárok is eljutottak már erre a pontra!

Ez a véleménye a szakértőknek az agyondícsért citromos vízről

Biztosan ezerszer hallottad már, hogy érdemes citromos vízzel indítani a napot, mert felpörgeti az anyagcserét, lúgosít és salaktalanít is. De vajon ez a módszer tényleg hatásos? Ezt gondolják róla a szakértők!

A jövő a vegánoké – 8 érv miért ez a nyerő életforma

A jövő a húsmentes életmód felé mutat – hamarosan tarthatatlanná válik majd, hogy minden áldott nap és naponta többször is húst vagy hústerméket fogyasszunk. Felemésztjük vele a környezetünket, hiszen az állattenyésztés rengeteg szennyező anyagot termel. Az állatokat pedig olyan szerekkel kezelik, amik hosszú távon ártanak az egészségünknek. Ha ennyi még nem lenne elég, van még 8 érvünk a vegán táplálkozás mellett.

Isteni vendégváró pohárdesszert, amivel biztosan nem okozol csalódást

Egészséges, gyors édességre vágysz, amivel lenyűgözöd a vendégeidet, és a plusz kalóriáktól sem kell tartanod? A következő pohárkrémet pofonegyszerű elkészíteni!

Kezdő vagy? Ezért lenne fontos, hogy szabad súlyok helyett gépeken tanulj meg edzeni

Végre belevetetted magad az edzés világába, és rászántad magad, hogy rendszeresen járj konditerembe? Ez szuper, ám azt tudod, hogy szabad súlyok helyett nagyon fontos lenne, hogy először a gépeken tanulj meg mindent?

A jegelés mégsem a legjobb megoldás izomfájdalom esetén?

Lesérültél, az első dolgot pedig a jegelés? Tény, hogy a legtöbb embernél ez rögződött be a leginkább, ám egy szakember szerint nem ez az első dolog, amire igazán szükség van ilyenkor!

Emeld a tétet és fuss egy jó ügy érdekében

Világszerte a gerincsérültekért futnak május 5-én

Lehet, hogy te is túl sok zsírt eszel? Most megtudhatod!

A kiegyensúlyozott táplálkozásnak épp olyan fontos része a jó zsírok fogyasztása, mint a fehérjék és a szénhidrátok jelenléte. De te tudod pontosan, mennyi zsírt kellene enned?


Trió a bombaformáért!

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem