fogyás,kardió,súlyzós edzés
Getty Images
Előfizetek

Kardióval vagy súlyzós edzéssel könnyebb fogyni? 2 szakértő is elmondja a választ

Szeretnéd megtalálni a lehető legoptimálisabb edzést ahhoz, hogy leadd a felesleget? Nagyon nem mindegy, milyen sportot választasz - most eláruljuk, melyikkel jársz jobban, ha a fogyás a cél!

Súlyzós edzéssel vagy kardióval könnyebb a fogyás? Úgy fest, talán sosem ér véget a téma körüli vita, annyira megoszlanak a vélemények. Ha megkérdezel 20 edzőt a dologról, valószínűleg mindannyian mást mondanak majd, és másféle edzéstervvel jönnek. Az ok elég egyszerű: a fitneszben, ha a fogyás a cél, nagyon számítanak az egyéni dolgok.

A fogyás ugyanis nagy értékben attól függ, hogy a saját tested hogyan égeti a zsírt a legoptimálisabban: van, akinél ez egy normál intenzitású kardiózásnál történik meg, másvalaki pedig magas intenzitású erősítő edzéssel képes ugyanerre.

Így nem is csoda, ha nincs, és talán nem is lesz soha egységes álláspont, viszont érdemes elolvasnod, hogy vélekedik a dologról két szakértő edző: Alex Harrison professzor és Tamara Pridgett személyi edző.

Ha erősítő edzéssel akarsz fogyni...

A British Journal of Sports Medicine is arra hivatkozik, hogy az erősítő edzés férfiaknak és nőknek is nagyon fontos, mert növeli a csontsűrűséget, ezzel csökkenti a csontritkulás esélyét, stabilabbak lesznek tőle az ízületek, javítja a testösszetételt, csökkenti a zsírtömeget, erősíti a szívet.

Ha tisztán csak a fogyás a cél, és rövid távon, vagy pár hétben, hónapban gondolkozik valaki, akkor azt mondom, mindegy, mit választ. De ha hosszú távra tervezünk, akkor a súlyzós edzés sokkal jobb megoldás, mert a megnövekedett izomtömeggel több kalóriát lehet elégetni.

- mondja dr. Harrison.
Olvasd el ezt is!

A szakértő szerint az erősítő edzéssel fokozható még az anyagcsere, hiszen a megnövekedett izomtömeg sokkal aktívabb, több energiát igényel és gyorsabban égeti a zsírt, mint a kevés izom. Nagyon is érdemes izmot építeni, és nem csak zsírvesztéssel soványra fogyni!

Harrison szerint a heti 3 erősítő edzés mellett fontos 1-2 alkalommal kardiózni, így lesz tökéletes az edzésterv, de az már csak attól függ, kinek mennyi ideje van a testmozgásra.

Fogyni kardióval is lehet

Tamara Pridgett edző szerint, aki most kezd edzeni, a heti 3 alkalom az ideális, amiből kettő legyen erősítés, és egy kardió, ha pedig valaki haladó szinten van, a heti 3 erősítés és 2 kardiózás a jó felosztás.

Úszás, kerékpározás, ugrálókötelelés 20-30 percig - én ezeket a kardiógyakorlatokat ajánlom a vendégeimnek. A kardiózás egyébként egy nagyszerű módja annak, hogy feldobjuk az erősítő edzéseinket, és a pihenőnapokon is simán lehet csinálni, illetve a zsírégetéshez is hozzájárul, pláne, ha reggel, éhgyomorra kardiózol.

- teszi hozzá Tamara.
diéta,életmód,fogyás
forrás: GettyImages

Egy időben nagyon népszerű volt korán, éhgyomorra kardiózni, mert az éjszakai éhezést követően az izmok glikogénraktárai lecsökkennek, így a szervezet előbb kezdi el üzemanyag formájában a zsírt használni, a szénhidrát ugyanis csak kis mennyiségben áll rendelkezésre. Viszont új kutatások szerint az alacsony intenzitású edzéssel is hasonló mennyiségű zsírt lehet elégetni, és kezdőként az az abszolút ideális.

De ott vannak a magas intenztású edzések is haladóknak, amik szintén kardióedzések, viszont edzés előtt érdemes enni, mert a mozgás közben a szénhidrátból merít energiát a test, edzés után pedig a felgyorsult anyagcsere miatt még jó ideig működik a zsírégetés.

A lényeg tehát az, hogy először határozd meg a célodat, a fogyás mértékét, tudd, hogy milyen szinten vagy és mennyi időt tudsz rászánni az edzésre. Fontos az is, hogy élvezd a mozgást, lásd az eredményeket, és persze ha a súlyvesztés a cél, tartsd szem előtt a következőket is:

  • a táplálkozás még fontosabb, mint az edzés, ha fogyni akarsz
  • legyen meg a megfelelő mennyiségű pihenés az életedben
  • próbáld csökkenteni a stressz szintedet!
Nézd meg a galériánkat> 11 kép
11 tényleg hasznos tanács, ha segítség nélkül akarsz fogyni
Tovább olvasok
Vanessa Hudgens bekeményít: erre a két diétára esküszik a világsztár

Naná, hogy a harmincéves énekesnő manapság a legtrendibb diétákkal tartja karban a testét: nemrég el is árulta, miért pont a következő két étkezési módszerre esküszik.

3 szuperétel, amiket illessz be a tavaszi étrendedbe

Tavasztól nincs kifogás: egyre több a friss idényzöldség és gyümölcs, így már közel sem olyan nehéz vitamindúsan táplálkozni, mint a téli hónapokban. Pláne, ha a következő 3 vitaminbombáról sem feledkezel meg!

A szakértők szerint tényleg kevesebb szénhidrátot kellene enned, ha lapos hasat akarsz

Szénhidrát: igen vagy nem? Ez az örök kérdés, ha szóba kerül a fogyás. Az biztos, hogy nem szabad teljesen kizárni ezt az ételcsoportot az étrendből, viszont ahhoz, hogy a hasi zsír eltűnjön, igenis kell a szigorú odafigyelés!

A szakértők szerint tényleg kevesebb szénhidrátot kellene enned, ha lapos hasat akarsz

Szénhidrát: igen vagy nem? Ez az örök kérdés, ha szóba kerül a fogyás. Az biztos, hogy nem szabad teljesen kizárni ezt az ételcsoportot az étrendből, viszont ahhoz, hogy a hasi zsír eltűnjön, igenis kell a szigorú odafigyelés!

Így készült a legújabb SHAPE címlap Mádai Viviennel

A legújabb címlapunkon Mádai Vivien látható, most pedig te is beleshetsz a kulisszák mögé!

Fogadd el a tested változásait a várandósság alatt: tippek, amikkel sikerülhet!

A terhesség ugyan egy áldott állapot, ám nem mindenkinek könnyű megbírkózni a súlygyarapodással, a fáradékonysággal, azzal, hogy nem úgy mennek a dolgok, mint korábban.

Mégsem olyan jó a koffein edzés közben, mint hittük?

Az egekbe dícsért koffeinnek van ám kevésbé áldásos hatása is, erről pedig különösen fontos tudnod akkor, ha magas intenzitású edzéseket végzel!

Egy kutatás állítja, hogy a sütievéstől tényleg lefogyhatsz

A fogyokúrázók tiltólistájának első helyén általában az édességek, a sütemények szerepelnek, nem véletlenül. Ám a legújabb hírek szerint mégiscsak érdemes sütizni a diéta alatt - jól hangzik, ugye?

Emiatt kívánod a sós nasikat a menstruációd alatt

A ciklusod bizonyos pontján biztos, hogy te is sokkal kívánósabb vagy a megszokottnál. Azonban erre tudományos magyarázat is létezik.

Egy friss kutatás állítja, hogy a sütievéstől tényleg lefogyhatsz!

A fogyokúrázók tiltólistájának első helyén általában az édességek, a sütemények szerepelnek, nem véletlenül. Ám a legújabb hírek szerint mégiscsak érdemes sütizni a diéta alatt - jól hangzik, ugye?

Edd vagy ne edd: a nagy humusz-kérdés

Nem vitás, hogy a humusz az egyik legfinomabb és legnépszerűbb egészséges snack, amiből nem túl nehéz egyszerre befalni egy tetemes adagot. Egy szakértő most elárulja, tényleg ennyire egészséges -e a vegák kedvenc eledele.

Edd vagy ne edd: a nagy humusz-kérdés

Nem vitás, hogy a humusz az egyik legfinomabb és legnépszerűbb egészséges snack, amiből nem túl nehéz egyszerre befalni egy tetemes adagot. Egy szakértő most elárulja, tényleg ennyire egészséges -e a vegák kedvenc eledele.

Az egyszerű csodaszer gyomorpanaszok ellen

Felpuffadtál? Úgy érzed, hatalmas viharok dúlnak a gyomrodban? Ha nincs a közeledben probiotikum, akkor is létezik megoldás!

Egy újabb fontos ok, amiért érdemes magnéziumot szedned

Futóként a kemény fizikai megterhelés és az izzadás miatt különösen érdemes odafigyelned a vitaminok és ásványi anyagok pótlására. A magnézium kifejezetten fontos az izmok számára, ám van egy másik ok, mi miatt nem hagyhatod, hogy hiány lépjen fel belőle.

Hamarosan húsvét: süss egészséges kalácsot az egész családnak!

Nyakunkon a húsvét, és te már most izgulsz azon, hogy az ünnepi eszem-iszom után beleférsz -e a nyári ruháidba? Van egy szuper hírünk: egészséges és alakbarát finomságok is szerepelhetnek a húsvéti asztalon!

Futás, és persze okos étkezés: így indíthatod be a fogyást a szülés után

Persze, hogy sok minden felborul az életedben, a testedben a szülés után, ám ha érzed, eljött az idő, akkor néhány okos tanács betartásával tényleg elbúcsúzhatsz a babavárás alatt felkúszott pluszkilóktók!

Futás, és persze okos étkezés: így indíthatod be a fogyást a szülés után

Persze, hogy sok minden felborul az életedben, a testedben a szülés után, ám ha érzed, eljött az idő, akkor néhány okos tanács betartásával tényleg elbúcsúzhatsz a babavárás alatt felkúszott pluszkilóktók!

Edzőterem otthon, költséghatékonyan: 5 dolog, amit szerezz be

Biztosan veled is előfordult már, hogy semmi kedved elhagyni a lakást, viszont a kisördög azért ott van benned, hogy nem ártana edzeni egy kicsit. Hidd el, ha megvannak a megfelelő eszközeid, otthon is egy egészen komoly edzést tudsz lenyomni!


Trió a bombaformáért!

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem