vacsora,karácsonyi vacsora
bruce mars/Pexels.com
Előfizetek

5 tipp, hogy a karácsonyi bulik időszakában is fitt maradj

Még mielőtt hazamennék a családhoz, és végigennénk a karácsonyi ünnepeket, itt a céges bulik időszaka, ami szintén nem egy egészség mennyország.

Ha szeretnéd valamelyest fitten tartani magad, hogy ne pluszkilókkal vágj neki az ünnepeknek, akkor itt egy kis útmutató, mire érdemes odafigyelned!

  1. Soha ne menj buliba éhesen! Mindig egyél előtte valami egészséges és tápláló fogást, és akkor kisebb eséllyel falod fel a svédasztalt. Fontos, hogy a buli előtti étkezésed tartalmazzon fehérjét és lassan felszívódó szénhdirátot, hogy a vércukorszinted stabil maradjon, és így ne törjön rád a farkaséhség.

  2. Légy hidratált! Ezeken a napokon még fontosabb a megfelelő folyadékbevitel, mert egyrészt kevésbé vagy éhes, ha hidratált a szervezeted, másrészt a másnaposság elkerülése miatt is fontos. Arról nem is beszélve, hogy hamarabb szabadul meg a szervezeted a méreganyagoktól, ha fogyaszasz elegendő vizet.

  3. Mindig tudatosan étkezz. A karácsonyi vacsoránál alaposan válogasd meg, hogy miből mennyit eszel, amit pedig elfogyasztasz, nagyon élvezd ki, ízleld meg az ízeit. Ja, és nehogy bűntudatot érezz miatta!

  4. Ne ebben az időszakban akarj lefogyni, csak a súlyodat próbáld tartani. Ha tudod, hogy nagy céges vacsi lesz, akkor aznap és másnap fogyassz több zöldséget, kevesebb szénhidrátot, kompenzáld picit a kalóriabevitelt.

  5. Élvezd ki ezeket a bulikat! Annak semmi értelme sincs, ha folyton a pluszkilókon izgulsz, és nem élvezed ezeket az eseményeket. Egy kis szünet amúgyis jár, nem ezen fog múlni az alakod, de arra azért ügyelj, hogy ne ereszd el teljesen a gyeplőt, mert ha elkap a gépszíj, nagyon nehéz kiszállni!

+1: Ha a nagyobb étkezések előtt van lehetőséged beiktatni egy mindössze 8 perces magas intenzitású intervall tréninget, azzal úgy felpöregeted az anyagcserédet, hogy utána kevesebb energiát raktároz el a szervezeted!

Nézd meg a galériánkat> 8 kép
8 gondolat, ami minden diétázó fejében megfordul
Tovább olvasok
Téli álom helyett: élvezd a sportolást & maradj fitt a hideg hónapokban is!

A hardcore futócsajoknak nem jelent problémát, ha fagyban, hóban, esőben vagy épp hőségben kell útnak indulniuk. Ám, sokan a tipikus tavasztól-őszig futás hívei, hiszen nem könnyű sötétben, hideg szélben elindulni reggelente vagy épp este. Ha te is közéjük tartozol, online vezetőszerkesztőnk, Brigi ad pár tanácsot, hogyan maradj motivált akkor is, amikor az időjárás nem valami lelkesítő.

Így manőverezz el az ünnepi stressz elől

Bár a karácsony és a szilveszter a meghitt pillanatokról, szeretetben, családi körben töltött napokról kellene, hogy szóljon, sokak számára mégis inkább a rohanással és stresszel egyenlő.

Hibák, amiket ne kövess el karácsonykor, ha meg akarod őrizni a fittséged

Nem feltétlen kell leharcolnod magad az ünnepek alatt!

Készülődj az ünnepekre diétás süteménnyel

Mert karácsonykor is lehet tudatosan étkezni!

7 dolog, amit tegyél meg magadért az adventi időszakban

Az adventi időszaknak a meghitt pillanatokról kellene szólnia, mégis általában az ajándékok utáni kajtatás és rohanás van terítéken. Épp ezért, összeszedtünk néhány dolgot, amit ha megteszel magadért, sokkal kiegyensúlyozottabb és nyugodtabb lehetsz!

Ettől öregszünk gyorsabban

A jó hír, hogy már tudják az okát, te pedig tehetsz ellene.

9 élelmiszer, amelyek bár egészségesnek tűnnek, durva gyomorpanaszokat okozhatnak

Érezted már úgy, hogy egy adag popcorn, egy tál saláta vagy fokhagymás pirítós teljesen kiütött? Hogy hirtelen úgy felpuffadtál, mint egy lufi, görcsölt és feszített a hasad vagy égett a gyomrod? Ha eddig nem gondoltad, hogy egyes ételek pillanatok alatt így megboríthatják az emésztésed, jó ha tudod mik lehetnek a bűnösök!

Egy új vakcina megoldás lehet a gluténérzékenységre

Hamarosan a cöliákiában szenvedőknek sem kell lemondaniuk a gluténtartalmú ételekről.

A legegyszerűbb módszerek a nassolási vágy leküzdésére

Rengetegen panaszkodnak arra, hogy képtelenek eluralkodni a nassolási vágyukon, és ez a tél közeledtével még nehezebb lesz. Mi a megoldás?

Készítsd el a tejszelet házi, cukormentes változatát - recept

Büntetlenül fogyasztható tejszelet: igen, létezik!

Tippek kezdő konditermezőknek

Mert elsőre nagyon félelmetes helynek tűnik ám!

Isteni cukormentes, sütés nélküli oreós pite

Ha egy receptet próbálsz ki a héten, ez legyen az!

Megjelent a legújabb SHAPE - a címlapon Alexa Chung!

Izgalmas tartalmak, inspiráló történetek - erről szól a legújabb SHAPE! Főszerkesztőnk, Balogh Edina ajánlója következik:

Ezekről a vitaminokról ne feledkezz meg, ha szép bőrre vágysz!

A hidratálás mellett a megfelelő vitaminbevitel is nagyon fontos!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát! - 2. rész

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre, aki személyes kedveneceit ajánlja most!


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem