zsírforrás,avokádó
Getty Images
Előfizetek

Te eszel elég jó zsírt? Szuper zsírforrások az avokádón túl

Jó ideje tudjuk már, hogy a kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozásba a zsírok egy igen fontos helyen szerepelnek. De miből is érdemes őket bevinni?

Sok diétázó vagy egészséget életmódot folytató annyira koncentrál arra, hogy optimális mennyiségben fogyasszon szénhidrátot és fehérjét, hogy a zsírokról bizony megfeledkezik: pedig a bevitt tápanyag 30 százaléka zsírokból kellene, hogy álljon. Az, hogy ez pontosan mennyi, függ az életkortól, az aktivitástól, de általánosságban a szakértők kiegyeznek a napi 50-60 gramm zsírbevitelben.

A telítetlen zsírsavak kellenek

Miből vidd be ezt a zsírmennyiséget?

Érdemes lenne olyan ételeket fogyasztani, amik lehetőleg többszörösen telítetlen zsírsavakban, Omega 3-ban és Omega 6-ban gazdagok. Azt biztosan ezerszer hallottad már, hogy a halak dúskálnak ezekben, a gyümölcsök közül pedig általában az avokádót emlegetik, mint remek zsírforrást, de ezeken kívül is van ám jópár élelmiszer, amikkel érdemes lenne színesíteni az étrendedet!

Olvasd el ezt is!

Pisztácia

Természetesen ebből is érdemes a sózatlan, natúr pisztáciát választanod, és egy maréknál többet egyszerre nem befalni. Nehéz lesz, de érdemes, a pisztácia ugyanis dúskál a jó zsírokban, és kevesebb kalóriát tartalmaz a mogyorónál. A szívvédő ételek között tartják számon, a fárfiaknak pedig kifejezetten ajánlott a prosztatarák megelőzése miatt.

Repceolaj

A hidegen sajtolt olajok eleve remek zsírforrások, de a repceolaj ezek között is kiemelkedő: egy korábbi brit kutatásból például az derült ki, hogy a hasi zsír eltüntetésében is szerepet játszik. De csökkenti még a szívbetegségek kialakulását, a magas várnyomást és a koleszterinszintet is, és a bőr öregedését is lassítja. Tegyél bátran 1-2 evőkanálnyi olajat a salátádra, de magában meg is ihatod!

Tojás

Méghozzá nem csak a sárgája vagy a fehérje, hanem az egész tojás. Korábban volt, hogy a tojást is közellenségnek kiáltották ki a koleszterinszint miatt, de ma már bizonyított, hogy semmi gond a mértékletes fogyasztásával, pláne, ha a sárgáját is megeszed. Olyan egészséges zsírokban dúskál ugyanis, ami javítja az agyműködést, lassítja az öregedést, és az izmoknak, ízületeknek is jót tesz.

Chia mag

Bizony, a zabkásánk egyik kedvenc összetevőjének és Meghan Markle imádott édességének nagyon magas az Omega 3 és Omega 6 tartalma, sok kálciumot, vasat, foszfort, káliumot és nátriumot tartalmaz. Ne hagyd ki az étrendedből!

Dió és dióolaj

Természetesen a mogyoró, a lenmag, a kesudió és a mandula is remek választás, de ezek közül a dióhoz a legegyszerűbb hozzájutni. A dió az Omega 3 tartalma miatt védi a szívet és az érrendszert, a benne lévő antioxidánsoknak köszönhetően immunerősítő hatású, a csontokat erősíti, a stressz szintet pedig csökkenti. A belőle készült dióolaj is kiváló salátákra, vagy a reggeli tumixodba!

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
Szuper immunerősítő ételek
Tovább olvasok
Csak megszokásból csináljuk, vagy tényleg van értelme a hideg zuhanynak?

Előre szólunk: bizony van! A szakértők szerint ha rendszeresen használod a hideg zuhanyt, tényleg jobb futó lehetsz! Na, meghoztuk a kedvedet a didergéshez?

Klasszikus menzai desszert reform köntösben: mákos nudli

A hagyományos mákos nudli sajnos nem fér bele a fogyókúrába, sem az egészséges életmódba, ám ha a következő verziót készíted el, bátran beiktathatod az étrendedbe - de vigyázz, komolyan rákattanhat az ember!

Bivalyerős hasizmokat akarsz? Így lesz abszolút tökéletes a plank pózod

A lapos has titka a jó genetika mellett a tudatos táplálkozás, és csak ezek után jön az edzés. A plank póz minden idők egyik legjobb hasizomgyakorlata, de csak kevesen hajtják végre abszolút tökéletesen!

Lapos has Kate Hudson-módra: tanuld meg a filmcsillag tuti gyakorlatait!

Kétség sem férhet ahhoz, hogy a Hogyan veszítsünk el egy pasit 10 nap alatt című film sztárja Hollywood egyik legsportosabb nője, aki a harmadik szülése után is seperc alatt visszatért kedvenc edzésmódszeréhez.

Az áfonya 6 csodálatos hatása, amiről talán nem is tudtál

Indul az áfonyaszezon: reméljük, hogy te is bőségesen fogyasztod a szezon egyik legegészségesebb gyümölcsét. De tudtad, hogy az ízén kívül pontosan miért is érdemes sok áfonyát enni?

Lehet, hogy te is túl sok zsírt eszel? Most megtudhatod!

A kiegyensúlyozott táplálkozásnak épp olyan fontos része a jó zsírok fogyasztása, mint a fehérjék és a szénhidrátok jelenléte. De te tudod pontosan, mennyi zsírt kellene enned?

Velük vigyázz! Ételek, amik tönkrevágják a pihentető alvásodat

Közvetlenül a lefekvés előtt enni sosem túl jó ötlet, mert nehezebben alszik el az ember, és az alvás sem lesz olyan pihentető. Ha mégis késő este vagy kénytelen enni, a következő ételeket tedd tiltólistára, ha nem akarsz egész éjszaka forgolódni!

Velük vigyázz! Ételek, amik tönkrevágják a pihentető alvásodat

Közvetlenül a lefekvés előtt enni sosem túl jó ötlet, mert nehezebben alszik el az ember, és az alvás sem lesz olyan pihentető. Ha mégis késő este vagy kénytelen enni, a következő ételeket tedd tiltólistára, ha nem akarsz egész éjszaka forgolódni!

Nehezen veszed rá magad, hogy több zöldséget egyél? Tippek, amikkel végre sikerülhet!

Biztosan ezerszer hallottad már, hogy szinte minden étkezéshez kellene valamilyen zöldséget enni, mégis úgy érzed, ez számodra kivitelezhetetlen? Pedig hidd el, könnyebb, mint gondolnád!

A jegelés mégsem a legjobb megoldás izomfájdalom esetén?

Lesérültél, az első dolgot pedig a jegelés? Tény, hogy a legtöbb embernél ez rögződött be a leginkább, ám egy szakember szerint nem ez az első dolog, amire igazán szükség van ilyenkor!

Üres gyomorral jobb futni, mint egy ütős reggelivel? Eláruljuk a választ

Minden szervezet más: vannak, akik képtelenek elindítani a napot egy jó kis reggeli nélkül, mások délben fogyasztják el az első falatokat. De ha edzel, mi legyen a reggelivel?

5 világsztár, akinek örökre elege lett az állandó diétázásból

Van, hogy azt érzed, itt a vége, mert már rémesen belefáradtál a kalóriaszámlálásba és az önkínzásba? A következő világsztárok is eljutottak már erre a pontra!

Üres gyomorral jobb futni, mint egy ütős reggelivel? Itt a válasz

Minden szervezet más: vannak, akik képtelenek elindítani a napot egy jó kis reggeli nélkül, mások délben fogyasztják el az első falatokat. De ha edzel, mi legyen a reggelivel?

Ez a véleménye a szakértőknek az agyondícsért citromos vízről

Biztosan ezerszer hallottad már, hogy érdemes citromos vízzel indítani a napot, mert felpörgeti az anyagcserét, lúgosít és salaktalanít is. De vajon ez a módszer tényleg hatásos? Ezt gondolják róla a szakértők!

A jövő a vegánoké – 8 érv miért ez a nyerő életforma

A jövő a húsmentes életmód felé mutat – hamarosan tarthatatlanná válik majd, hogy minden áldott nap és naponta többször is húst vagy hústerméket fogyasszunk. Felemésztjük vele a környezetünket, hiszen az állattenyésztés rengeteg szennyező anyagot termel. Az állatokat pedig olyan szerekkel kezelik, amik hosszú távon ártanak az egészségünknek. Ha ennyi még nem lenne elég, van még 8 érvünk a vegán táplálkozás mellett.

Isteni vendégváró pohárdesszert, amivel biztosan nem okozol csalódást

Egészséges, gyors édességre vágysz, amivel lenyűgözöd a vendégeidet, és a plusz kalóriáktól sem kell tartanod? A következő pohárkrémet pofonegyszerű elkészíteni!

Kezdő vagy? Ezért lenne fontos, hogy szabad súlyok helyett gépeken tanulj meg edzeni

Végre belevetetted magad az edzés világába, és rászántad magad, hogy rendszeresen járj konditerembe? Ez szuper, ám azt tudod, hogy szabad súlyok helyett nagyon fontos lenne, hogy először a gépeken tanulj meg mindent?

A jegelés mégsem a legjobb megoldás izomfájdalom esetén?

Lesérültél, az első dolgot pedig a jegelés? Tény, hogy a legtöbb embernél ez rögződött be a leginkább, ám egy szakember szerint nem ez az első dolog, amire igazán szükség van ilyenkor!

Emeld a tétet és fuss egy jó ügy érdekében

Világszerte a gerincsérültekért futnak május 5-én


Trió a bombaformáért!

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem