zsírforrás,avokádó
Getty Images
Előfizetek

Te eszel elég jó zsírt? Szuper zsírforrások az avokádón túl

Jó ideje tudjuk már, hogy a kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozásba a zsírok egy igen fontos helyen szerepelnek. De miből is érdemes őket bevinni?

Sok diétázó vagy egészséget életmódot folytató annyira koncentrál arra, hogy optimális mennyiségben fogyasszon szénhidrátot és fehérjét, hogy a zsírokról bizony megfeledkezik: pedig a bevitt tápanyag 30 százaléka zsírokból kellene, hogy álljon. Az, hogy ez pontosan mennyi, függ az életkortól, az aktivitástól, de általánosságban a szakértők kiegyeznek a napi 50-60 gramm zsírbevitelben.

A telítetlen zsírsavak kellenek

Miből vidd be ezt a zsírmennyiséget?

Érdemes lenne olyan ételeket fogyasztani, amik lehetőleg többszörösen telítetlen zsírsavakban, Omega 3-ban és Omega 6-ban gazdagok. Azt biztosan ezerszer hallottad már, hogy a halak dúskálnak ezekben, a gyümölcsök közül pedig általában az avokádót emlegetik, mint remek zsírforrást, de ezeken kívül is van ám jópár élelmiszer, amikkel érdemes lenne színesíteni az étrendedet!

Olvasd el ezt is!

Pisztácia

Természetesen ebből is érdemes a sózatlan, natúr pisztáciát választanod, és egy maréknál többet egyszerre nem befalni. Nehéz lesz, de érdemes, a pisztácia ugyanis dúskál a jó zsírokban, és kevesebb kalóriát tartalmaz a mogyorónál. A szívvédő ételek között tartják számon, a fárfiaknak pedig kifejezetten ajánlott a prosztatarák megelőzése miatt.

Repceolaj

A hidegen sajtolt olajok eleve remek zsírforrások, de a repceolaj ezek között is kiemelkedő: egy korábbi brit kutatásból például az derült ki, hogy a hasi zsír eltüntetésében is szerepet játszik. De csökkenti még a szívbetegségek kialakulását, a magas várnyomást és a koleszterinszintet is, és a bőr öregedését is lassítja. Tegyél bátran 1-2 evőkanálnyi olajat a salátádra, de magában meg is ihatod!

Tojás

Méghozzá nem csak a sárgája vagy a fehérje, hanem az egész tojás. Korábban volt, hogy a tojást is közellenségnek kiáltották ki a koleszterinszint miatt, de ma már bizonyított, hogy semmi gond a mértékletes fogyasztásával, pláne, ha a sárgáját is megeszed. Olyan egészséges zsírokban dúskál ugyanis, ami javítja az agyműködést, lassítja az öregedést, és az izmoknak, ízületeknek is jót tesz.

Chia mag

Bizony, a zabkásánk egyik kedvenc összetevőjének és Meghan Markle imádott édességének nagyon magas az Omega 3 és Omega 6 tartalma, sok kálciumot, vasat, foszfort, káliumot és nátriumot tartalmaz. Ne hagyd ki az étrendedből!

Dió és dióolaj

Természetesen a mogyoró, a lenmag, a kesudió és a mandula is remek választás, de ezek közül a dióhoz a legegyszerűbb hozzájutni. A dió az Omega 3 tartalma miatt védi a szívet és az érrendszert, a benne lévő antioxidánsoknak köszönhetően immunerősítő hatású, a csontokat erősíti, a stressz szintet pedig csökkenti. A belőle készült dióolaj is kiváló salátákra, vagy a reggeli tumixodba!

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
Szuper immunerősítő ételek
Tovább olvasok
Győzd le a lustaságot! Bevált tippek henyélés ellen

Néha már te is érzed, hogy kicsit többet pihensz a kelleténél, és elbíbelődsz olyan, cseppet sem fontos dolgokkal, amikhez kedved van, miközben a feladataid csak úgy sorakoznak? Fogadd meg a következő tippeket!

5 dolog, amit nem tudtál az omega-3 zsírsavakról

Ha egészségesen szeretnénk élni és meg akarjuk előzni a kardiovaszkuláris megbetegedéseket, fontos, hogy fogyasszuk. Ez mindenkiben rögzült az elmúlt években, de mit lehet még tudni az omega-3 zsírsavakról?

Ez az egyszerű szokás segít abban, hogy egészségesebben táplálkozz

Nem is gondolod, hogy milyen szoros összefüggés van a két dolog között!

Ez az 5 legegészségesebb magféle, amikből minden nap enned kéne

Napi egy marék magféleséggel csodát tehetsz az egészségeddel - most mutatjuk is, melyik közülük az az 5, ami a legtöbb fontos vitamint tartalmazza!

Fantasztikus eredmény! A gomba segíthet a mentális betegségek távoltartásában!

Ha eddig nem szeretted a gombát, ideje valahogy rászoknod, ugyanis egy érdekes kutatás kiderítette, hogy pozitív hatással van a mentális egészségre.

A személyi edző kitálalt: így hozta csúcsformába Brie Larsont, azaz Marvel Kapitányt!

Nem vitás, hogy a színésznő fantasztikusan fest a vásznon szuperhősként, de nem adták ingyen a szupertestet! Az edzője nemrég elárulta, hogyan készítette fel a világsztárt erre a fontos szerepre.

Fantasztikus eredmény! A gomba segíthet a mentális betegségek távoltartásában!

Ha eddig nem szeretted a gombát, ideje valahogy rászoknod, ugyanis egy érdekes kutatás kiderítette, hogy pozitív hatással van a mentális egészségre.

Kezdők! Ekkortól lesz végre könnyebb a futás!

Itt a tavasz, így végre eldöntötted, hogy futással szeretnél kicsit formába lendülni a bikiniszezonra, és leadni a télen felszaladt pluszkilókat? Viszont már előre rettegsz a futóedzésektől?

Téged is kikészít, ha puffadsz futás közben? 10 tipp, amivel örökre megszabadulhatsz tőle!

Ha van idegesítő dolog edzés közben, az a puffadás: nem csak kényelmetlet, de úgy érzi tőle magát az ember, mint egy Michelin baba. Persze nem kell megtanulnod ezzel együtt élni, mert van rá megoldás, nem is egy!

Kezdők, figyelem! Ekkortól lesz végre könnyebb a futás!

Itt a tavasz, így végre eldöntötted, hogy futással szeretnél kicsit formába lendülni a bikiniszezonra, és leadni a télen felszaladt pluszkilókat? Viszont már előre rettegsz a futóedzésektől?

Fogyókúrázol? Ebből az isteni, egészséges túrós rétesből így is bátran ehetsz!

Imádod az olyan klasszikus édességeket, mint a rétes, de úgy gondolod, ezek aztán végképp nem férnek bele a diétádba? Tévedsz: a következő receptet meg kell ismerned!

Váltani nem feltétlenül drága! Költséghatékony tippek, ha áttérnél az egészséges életmódra

Az egyik fő ok a pénz, amiért még mindig nem tértél át az egészséges életmódra? Jó, ha tudod, hogy lehet ezt okosan is csinálni! Ha a következő tippeket megfogadod, nem folynak majd ki csilliárdok a kezedből az étkezésre, viszont nagyon is rendben lesz az egészséged!

A módszer, amivel elérheted, hogy ne barnuljon meg olyan gyorsdan a banánod

Nincs baj azzal sem, ha megbarnul a banánod, azonban a következő trükkök segíthetnek abban, hogy tovább friss maradjon.

Most megtudhatod, melyik vitamint mikor kellene bevenned

Minden nap szépen, gondosan összerakod a szokásos vitaminjaidat, és ugyanakkor veszed be őket, netán csak bekapsz belőlük párat, amikor épp eszedbe jut? Pedig nem mindegy, hogy a nap melyik részére időzíted a vitaminszedést!

3 mód, ahogy a barátnőid jót tesznek az egészségednek

A barátok nagyon fontosak az egészség szempontjából, azonban a nők még többet profitálhatnak abból, ha szoros kapcsolatot ápolnak a barátnőikkel.

Betegségszezon lefújva

Mindenki kidőlhet mellőled, neked azonban nem kell megadnod magad a betegségnek. A következő tudományosan megalapozott tippek és módszerek segíthetnek erősnek és egészségesnek maradni a náthás, influenzás szezonban.

Fél óra edzés meló előtt, és minden megváltozik!

Kelj fel a szokottnál korábban, iktasd be a munka előtti edzést, ami lehet akár 30 perc is - a hatás tutira nem marad el!

5 tipp, amivel megújulhatsz tavaszra

Melegszik a levegő, csicseregnek a madarak, itt az idő egy kis változásra!

A babavárás alatt is lehetsz igazi energiabomba - ezekre figyelj oda!

Azt gondolod, a babavárással együtt jár az állandó fáradtság, és 9 hónapra gyakorlatilag parkolópályára teszed magad? Lehet ezt másként is csinálni: ha a következőket betartod, fitt és egészséges kismama leszel!

10 illusztráció, amin azonnal magadra ismersz, ha most kezdtél neki a sportolásnak

Most vágtál bele az edzésbe, hogy nyárra bombaformába kerülj, de azért gyakran elcsábulsz még a nasizás terén? Akkor az alábbi képregényt imádni fogod!


Hozd ki a nyárból a maximumot!

Csak 1785 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem