Egy tényleg apró változtatás, és máris sokkal egészségesebb lesz a reggeli tükörtojásod: íme a trükk!
Getty Images
Előfizetek

Egy tényleg apró változtatás, és máris sokkal egészségesebb lesz a reggeli tükörtojásod: íme a trükk!

Ha eddig nem tetted, akkor mostantól érdemes inkább így elkészítened!
Olvasd el ezt is!

Te is imádod a tükörtojást, pláne, ha van mellé egy kis rozskenyér, paradicsom, esetleg némi avokádókrém? Ráadásul tojással indítani a napot egészséges is: zsírt és fehérjét is tartalmaz, no persze azért túlzásba sem szabad vinni a tojásevést...

De hogyan hozhatod ki a legtöbbet a reggeli tükörtojásból úgy, hogy finom maradjon, de közben egészségesebb legyen?

A trükk pofonegyszerű!

Ugye te is úgy kezded készíteni, hogy csöppentesz pár csepp olajat - netán zsírt? - a serpenyőbe, és amikor forró lesz, akkor ütöd bele a tojásokat? Persze, hiszen ez a bevett módszer, de milyen zsiradékot használsz?

Kép
forrás: GettyImages

A legfrissebb tanulmányok szerint nem a napraforgó vagy a különféle növényi olajok az igazán jók, mert ezekből a melegítés hatására káros dolgok szabadulnak fel. A tökéletes választás nem más, mint az olívaolaj, ami ugyan szintén növényi olaj, mégis gyorsabban melegszik fel a többinél, így kevésbé ártalmas az egészségünkre, ha felforrósodik. Ráadásul általa ropogósabbá válik a fehérje rész, míg a sárgája szépen megmarad...

Így süss olívaolajjal!


A tévhitekkel ellentétben az extra szűz olívaolaj is használható sütéshez, de fontos tudni, hogy melegítés hatására intenzívebb lesz az olaj íze. Viszont túl magas hőfokra nem szabad hevíteni, mert azzal a tápanyagok is kárba vesznek. Az extra szűz olajat használd inkább salátákba, vagy olyan ételekbe, ahová csak kis ideig kell melegíteni, vagy elég alacsony hőfokon sütni. Például a burgonyát, a halakat 150 fokon is lehet sütőben sütni, ehhez nyugodtan alkalmazhatod ezt az olajat. Ha azonban sokáig vagy nagyon magas hőfokon kell sütni, érdemes másfajta zsiradékkal dolgoznod.

Persze vannak, akiket zavar az olívaolaj enyhe mellékíze, a szakemberek azonban épp azt mondják, hogy míg a vaj egy krémes, sós ízt hagy maga után, az olívaolaj épp hogy kihozza az ételek ízét, és ha nagy reggelit tervezünk, az egészségünkkel is sokkal jobbat teszünk, ha ezt a megoldást választjuk.

Szóval nincs mese: mostantól így készül a tökéletesen egészséges tükörtojás!

Nézd meg a galériánkat> 12 kép
Valaki képes volt magas művészetet csinálni a tükörtojásból

Daily Mail

Tovább olvasok
Téli álom helyett: élvezd a sportolást & maradj fitt a hideg hónapokban is!

A hardcore futócsajoknak nem jelent problémát, ha fagyban, hóban, esőben vagy épp hőségben kell útnak indulniuk. Ám, sokan a tipikus tavasztól-őszig futás hívei, hiszen nem könnyű sötétben, hideg szélben elindulni reggelente vagy épp este. Ha te is közéjük tartozol, online vezetőszerkesztőnk, Brigi ad pár tanácsot, hogyan maradj motivált akkor is, amikor az időjárás nem valami lelkesítő.

Így manőverezz el az ünnepi stressz elől

Bár a karácsony és a szilveszter a meghitt pillanatokról, szeretetben, családi körben töltött napokról kellene, hogy szóljon, sokak számára mégis inkább a rohanással és stresszel egyenlő.

Hibák, amiket ne kövess el karácsonykor, ha meg akarod őrizni a fittséged

Nem feltétlen kell leharcolnod magad az ünnepek alatt!

5 tipp, hogy a karácsonyi bulik időszakában is fitt maradj

Még mielőtt hazamennék a családhoz, és végigennénk a karácsonyi ünnepeket, itt a céges bulik időszaka, ami szintén nem egy egészség mennyország.

Készülődj az ünnepekre diétás süteménnyel

Mert karácsonykor is lehet tudatosan étkezni!

7 dolog, amit tegyél meg magadért az adventi időszakban

Az adventi időszaknak a meghitt pillanatokról kellene szólnia, mégis általában az ajándékok utáni kajtatás és rohanás van terítéken. Épp ezért, összeszedtünk néhány dolgot, amit ha megteszel magadért, sokkal kiegyensúlyozottabb és nyugodtabb lehetsz!

Ettől öregszünk gyorsabban

A jó hír, hogy már tudják az okát, te pedig tehetsz ellene.

9 élelmiszer, amelyek bár egészségesnek tűnnek, durva gyomorpanaszokat okozhatnak

Érezted már úgy, hogy egy adag popcorn, egy tál saláta vagy fokhagymás pirítós teljesen kiütött? Hogy hirtelen úgy felpuffadtál, mint egy lufi, görcsölt és feszített a hasad vagy égett a gyomrod? Ha eddig nem gondoltad, hogy egyes ételek pillanatok alatt így megboríthatják az emésztésed, jó ha tudod mik lehetnek a bűnösök!

Egy új vakcina megoldás lehet a gluténérzékenységre

Hamarosan a cöliákiában szenvedőknek sem kell lemondaniuk a gluténtartalmú ételekről.

A legegyszerűbb módszerek a nassolási vágy leküzdésére

Rengetegen panaszkodnak arra, hogy képtelenek eluralkodni a nassolási vágyukon, és ez a tél közeledtével még nehezebb lesz. Mi a megoldás?

Készítsd el a tejszelet házi, cukormentes változatát - recept

Büntetlenül fogyasztható tejszelet: igen, létezik!

Tippek kezdő konditermezőknek

Mert elsőre nagyon félelmetes helynek tűnik ám!

Isteni cukormentes, sütés nélküli oreós pite

Ha egy receptet próbálsz ki a héten, ez legyen az!

Megjelent a legújabb SHAPE - a címlapon Alexa Chung!

Izgalmas tartalmak, inspiráló történetek - erről szól a legújabb SHAPE! Főszerkesztőnk, Balogh Edina ajánlója következik:

Ezekről a vitaminokról ne feledkezz meg, ha szép bőrre vágysz!

A hidratálás mellett a megfelelő vitaminbevitel is nagyon fontos!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát! - 2. rész

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre, aki személyes kedveneceit ajánlja most!


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem