A dietetikusok szerint így kellene étkezned 2018-ban, ha a fogyás a célod!
Getty Images
Előfizetek

A dietetikusok szerint így kellene étkezned 2018-ban, ha a fogyás a célod!

Fogadjunk, hogy te is szívesen leadnál pár kilót az idén!

Az újévi fogadalmak legtöbbje a diétáról, a gyakoribb mozgásról, az egészségesebb étkezésről szól, esetleg arról, hogy szeretnénk sokkal izmosabbak és szálkásabbak lenni. Eltervezzük, mit teszünk a cél érdekében, ám a legtöbben sajnos elég hamar feladják a dolgot. Ilyenkor azonban nem árt szakember segítségét kérni: egy edző nagyon motiváló lehet, és egy dietetikus is tud olyan személyre szabott diétát készíteni számodra, ami az eddigieknél sokkal jobban alkalmazkodik az életviteledhez.

És ha már a diétáknál tartunk: készítettünk egy összeállítást arról, hogy a neves dietetikusok szerint melyek azok a dolgok, amelyek tényleg segítenek abban, hogy 2018-ban leolvadjon rólad az a pár kiló, amitől oly régóta szeretnél már megszabadulni.

Fogadd meg a tanácsaikat!

Fogyassz gyulladáscsökkentő élelmiszereket!

Nagyon fontos, hogy idén minél több, kémiai összetevőtől mentes természetes élelmiszert vásárolj. Magas keményítőtartalmú és feldolgozott áruk helyett részesítsd előnyben a jó minőségű, teljes kiőrlésű gabonából készült élelmiszereket, de ezek mellett rengeteg zöldséget, halat és gyümölcsöt kellene enned. Az igazán jó gyulladscsökkentő ételek és hozzávalók pedig a következők: gyömbér, kurkuma, brokkoli, lazac, fokhagyma, fekete csoki, dió és a spenót – ezeket építsd be a napi étrendedbe!

Kép
forrás: GettyImages

Jöhetnek a rostdús élelmiszerek

Szakértők szerint a napi 30 gramm rost lenne mindenkinek az ideális, ezzel szemben egy átlagember csak 10-12 grammot fogyaszt. A sok rost ugyanis eltelít, később érzel éhséget, de emellett az anyagcserét is serkeni – ezért is nevezik a fogyás kulcsának. Ha pedig túl kevés rostot eszel, gyakrabban fogsz puffadni, és lassul az emésztés is. A zöldségek és a gyümölcsök rostban nagyon gazdagok, ezért is lenne fontos, hogy az eddigieknél egy nap sokkal több alkalommal egyél salátát, articsókát, babot, zabpelyhet, lencsét vagy kortyolj zöld turmixot.

Válassz magnéziumban gazdag fogásokat!

A magnézium nagyon jótékony hatással van a belek falára, emellett csökkentheti a székrekedés valószínűségét. Tudatosan törekedj arra, hogy a korábbiaknál sokkal többször egyél zöld leveles zöldségeket, spenótot, diófélét és hüvelyeseket, teljes kiőrlésű gabonát, tofut, avokádót és magas kakaótartalú csokit – ezek ugyanis magnéziumban nagyon gazdagok.

Kép
forrás: GettyImages

Viszlát, cukrok!

Valószínűleg nem lesz újdonság számodra, de a dietetikusok szerint a cukorfogyasztás még mindig nem jó ötlet. A fehér halálként is emlegetett édesség serkenti a bőr öregedését, rosszat tesz az immunrendszernek és a gyomornak, no és persze hízlal is. Ezért is érdemes kiiktani az életedből a komoly cukorforrásokat, de jó, ha tudod, hogy az üdítők és a különböző ízesített müzlik, joghurtok is bőségesen tartalmaznak cukrot. Válassz inkább cukormentes, natúr verziókat, és mézzel vagy gyömölcsökkel ízesítsd ezeket az ételeket.

Káliumban gazdag élelmiszerek

A kálium biztosítja a sejtek, szövetek és a szervek megfelelő működését, és csökkenti az állandó teltségérzetet, a puffadást. Fogyassz mostantól több banánt, kivit, narancsot, szamócát, édesburgonyát, spenótot és sárgabarackot – ezek csodát tesznek majd a testeddel!

Nézd meg a galériánkat> 11 kép
Fogyni próbálsz, de semennyi időd sincs? Íme 12 hatékony tipp, amely csak 10 percedet veszi igénybe
5 népszerű masszázsfajta, amit muszáj kipróbálnod

Egy fárasztó nap utáni frissítő masszázsnál kevés jobb dolog van a világon. Tűzoltásképp ez remek arra, hogy elgémberedett tagjaidba új életet lehelj, de érdemes rendszeresen masszíroztatni, hogy kihozd izmaidból a maximumot.

Kattanj rá az édesburgonyára!

Ősszel is lehet vitamindúsan táplálkozni.

Cukormentes Sacher-torta, egy kis büntetlen csábítás

Ezt a tortát Halász Évi, az Anyaként is Fitten blog szerzője mutatta meg nekünk, és meg kell hagyni, mennyei!

Mag, tej és olaj: a mandula minden formáját szereted?

Finom, számtalan felhasználási módja van és még egészséges is. A mandula igazi főnyeremény?

Egyszerű tippek, amivel ráveheted a gyerekeket is a mozgásra

Halász Évi, az Anyaként is fitten blog alapítója és a SHAPE állandó szerzője most arra ad tippeket, hogyan lehet a kicsik életébe is beépíteni a sportot!

Tökéletes fitt desszert stresszes napokra: cukormentes meggyes-mascarponés tekercs

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

A pénteki hiba, amivel elintézed, hogy ne tudj lefogyni

Egész héten úgy étkezel, mint egy Victoria's secret modell, és olyan szorgalmasan jársz az edzőterembe, mintha fizetnének érte, és mégsem bírsz lefogyni?

Relaxációs tippek: így lazulj el egy zűrös nap után

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Diós madeleine cukormentesen - RECEPT

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Légy tudatosabb az életmódváltásban- spórolj okosan!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Megjelent a legújabb SHAPE - nézz bele!

Ősszel is maradj csúcsformában velünk!

Az ősz egyik legfittebb és legfinomabb édessége: barackos morzsasüti

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Az ősz legjobb pattanástalanítója a fahéjas-mézes maszk

Hihetetlenül gyorsan elmúlt a nyár, már csak két nap, és beköszönt a szeptember. Ez alkalomból hoztunk is egy hatékony pattanáselűző arcpakolást, ami őszi illatokkal segít szebbé varázsolni a bőröd.

Tanuld meg értelmezni a címkét!

Ásványvíz és ásványvíz között is lehet nagy különbség.

Próbáld ki ezt az ínycsiklandó cukormentes kávétorta receptet!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Bánj jól a bőröddel, hidd el megéri!

Egy életen át elkísér, nem cserélheted le és nem bújhatsz ki belőle. Érdemes hát vigyázni rá, kímélni és kényeztetni. A hozzád illő, mindennapos bőrápolási rutin kialakítása kulcsfontosságú az egészséges bőr fenntartásához, ezért érdemes minél korábban kitapasztalni, hogy mire van szükséged.


Hozd ki a nyárból a maximumot!

Csak 1785 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem