Hozd ki a maximumot az edzésekből: így fejlődik a legjobban az izomzatod
Getty Images
Előfizetek

Hozd ki a maximumot az edzésekből: így fejlődik a legjobban az izomzatod

A cikk támogatója a Perskindol
Ha feszes, formás izomzatot szeretnél, akkor ezeket a lépcsőket mászd meg a cél érdekében:
  1. Lépcső
    Természetesen nagyon oda kell figyelni az edzések minőségére: a formás izomzathoz a saját testsúlyos és súlyzós edzések kombinálása a leginkább célravezető.

  2. Lépcső
    A második fontos lépés, hogy a táplálkozásod rendben legyen: minden tápanyagra szüksége van a szervezetednek, így zsírt, szénhidrátot és fehérjét is kell fogyasztani, csak nem mindegy, milyen minőségben és mennyiségben. Ha a formás izomzat a cél, a fehérjebevitel legyen hangsúlyos. Minden étkezésed tartalmazzon fehérjét, edzések után pedig fogyassz szénhidrátot is. Mint ismeretes, a fehérjét a testünk nem tudja nagy mennyiségben tárolni, ezért edzés után kis mennyiségben kellene fogyasztani - persze lehet szénhidráttal kombinálni. Igaz, a szénhidrát az izomnak nem építőanyaga, de az energiaraktárak szempontjából igen fontos.

  3. Lépcső
    Ha nincs meg a megfelelő regeneráció, nem lesz fejlődés. Izomépítés csak edzés után történik, tehát az edzés utáni regeneráció nagyon fontos: a pihenés izmaink építő fázisa: ügyelni kell arra,hogy elegendő fehérje és aminosavkészlet álljon a rendelkezésünkre. Az edzés energiavesztéssel jár, ilyenkor testünkben a leépítési folyamatok dominálnak, elfáradunk. Az ezt követő pihenési fázisban zajlik az energiaraktárak feltöltése, méghozzá magasabb szintre, mint az edzés előtti kiinduló állapot. Ezt nevezik szuperkompenzációnak. Így a fejlődésed görbéje folyamatosan felfelé ívelhet. Kivéve, ha nem tartod be, és túledzed magad, akkor egy ideig ugyan erősebbnek érzed magad, utána viszony gyorsan leromlanak az eredményeid.

  4. Lépcső
    A sportmozgások tekintetében sem szabad alábecsülni az alvás jelentőségét, mert az alvás döntően befolyásolja az izomnövekedést. Alvás közben az izmok ellazulnak és regenerálódnak, a fehérjeszintézis fokozódik. Időtartam tekintetében a 7-8 óra alvás a mérvadó.

  5. Lépcső
    Figyelj oda magadra, és vess be néhány extra trükköt, amelyek mind az izmaidat kényeztetik. izmaidat kényeztetik. A szauna és a masszázs fantasztikusan ellazít, simogatja a fáradt izmokat, de te magad, otthon is ápolhatod őket. A Perskindol Active Classic gél segíti legyőzni az izomfeszülést, izomfájdalmakat és - görcsöket is! Természetes hatóanyagainak köszönhetően különleges, kettős hatással bír, ugyanis egyszerre hűt és melegít. Kenegetheted vele magad akkor is, ha éppen fáj valamid, de akkor is, ha egy kemény edzésen vagy túl, és azt szeretnéd, hogy másnapra gyorsabban regenerálódj!
Kép
forrás: Perskindol
Kép
Tovább olvasok
Így manőverezz el az ünnepi stressz elől

Bár a karácsony és a szilveszter a meghitt pillanatokról, szeretetben, családi körben töltött napokról kellene, hogy szóljon, sokak számára mégis inkább a rohanással és stresszel egyenlő.

Hibák, amiket ne kövess el karácsonykor, ha meg akarod őrizni a fittséged

Nem feltétlen kell leharcolnod magad az ünnepek alatt!

5 tipp, hogy a karácsonyi bulik időszakában is fitt maradj

Még mielőtt hazamennék a családhoz, és végigennénk a karácsonyi ünnepeket, itt a céges bulik időszaka, ami szintén nem egy egészség mennyország.

Készülődj az ünnepekre diétás süteménnyel

Mert karácsonykor is lehet tudatosan étkezni!

7 dolog, amit tegyél meg magadért az adventi időszakban

Az adventi időszaknak a meghitt pillanatokról kellene szólnia, mégis általában az ajándékok utáni kajtatás és rohanás van terítéken. Épp ezért, összeszedtünk néhány dolgot, amit ha megteszel magadért, sokkal kiegyensúlyozottabb és nyugodtabb lehetsz!

Ettől öregszünk gyorsabban

A jó hír, hogy már tudják az okát, te pedig tehetsz ellene.

9 élelmiszer, amelyek bár egészségesnek tűnnek, durva gyomorpanaszokat okozhatnak

Érezted már úgy, hogy egy adag popcorn, egy tál saláta vagy fokhagymás pirítós teljesen kiütött? Hogy hirtelen úgy felpuffadtál, mint egy lufi, görcsölt és feszített a hasad vagy égett a gyomrod? Ha eddig nem gondoltad, hogy egyes ételek pillanatok alatt így megboríthatják az emésztésed, jó ha tudod mik lehetnek a bűnösök!

Egy új vakcina megoldás lehet a gluténérzékenységre

Hamarosan a cöliákiában szenvedőknek sem kell lemondaniuk a gluténtartalmú ételekről.

A legegyszerűbb módszerek a nassolási vágy leküzdésére

Rengetegen panaszkodnak arra, hogy képtelenek eluralkodni a nassolási vágyukon, és ez a tél közeledtével még nehezebb lesz. Mi a megoldás?

Készítsd el a tejszelet házi, cukormentes változatát - recept

Büntetlenül fogyasztható tejszelet: igen, létezik!

Tippek kezdő konditermezőknek

Mert elsőre nagyon félelmetes helynek tűnik ám!

Isteni cukormentes, sütés nélküli oreós pite

Ha egy receptet próbálsz ki a héten, ez legyen az!

Megjelent a legújabb SHAPE - a címlapon Alexa Chung!

Izgalmas tartalmak, inspiráló történetek - erről szól a legújabb SHAPE! Főszerkesztőnk, Balogh Edina ajánlója következik:

Ezekről a vitaminokról ne feledkezz meg, ha szép bőrre vágysz!

A hidratálás mellett a megfelelő vitaminbevitel is nagyon fontos!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát! - 2. rész

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre, aki személyes kedveneceit ajánlja most!


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem