sport,edzés,motiváció
Getty Images
Előfizetek

Amikor belefásulsz az edzésbe, ez legyen a következő lépés

Veled is előfordul néha, hogy ráunsz a mozgásra, és csak egy rövidebb vagy egy hosszabb pihenő után térsz vissza? Netán már ideje azt érzed, hogy edzel ugyan, de semmi kedved hozzá?

Valld be őszintén: érezted már azt, hogy egy ideje jársz pilates órákra vagy konditerembe, de már annyira rutinból végzed a gyakorlatokat, hogy az izomláznak híre-hamva sincs, a mérleg mindig pont ugyanazt mutatja, és az alakodon sem látsz semmiféle változást? Felteszed néha magadnak a kérdést, mi a célod valójában az edzéssel? Már ha van ilyen!

30 éve sportolok, én magam is dolgoztam egy évtizeden át edzőként, így nagyjából azonnal meg tudom állapítani a körülöttem lévőkről, hogy mennyire kitartóak, ha edzésről van szó. És a baj az, hogy nagyon sok olyan embert látok magam körül, akikben a motiváció nulla, de edzenek, végzik pont ugyanazokat a gyakorlatokat hónapok, évek óta, csak mert azokat szokták meg, azokat ismerik.

Ez addig nem baj, amíg az ember saját maga nem érzi azt, hogy valami változás jót tenne, vagy amíg valaki unalmában abba nem hagyja az edzést. Mert ez is nagyon sok esetben előfordul: motiváció és változás hiányában nagyon sokan teszik parkolópályára a sportot, mondván, minek csinálják, ha úgy sincs eredménye...

motiváció,edzés,mozgás,sport
forrás: pexels.com
Kell a motiváció!

De szerencsére mindig van megoldás, és nem is túl bonyolult a dolog: ha nem akarsz te is kiégni, ha a sportról van szó, egyszerűen csak változtass!

Én éveken át csakis a pilates és a jóga bűvkörében éltem, mindkettőt imádtam, hajlékony voltam és viszonylag feszes, ám a testemen nem igazán látszott, hogy heti 5-6 órát tornázom. Általában hidegen hagy mások véleménye, de egy nyáron eljutotam arra a pontra, hogy unom az oktatómat, ugyanazokat a gyakoratokat, és váltottam. Lecsökkentetem a megszokott edzéseket a felére, beiktattam heti egy futást és egy-két súlyzós edzést. És láss csodát: 3 hónap alatt leszálkásodtam, lettek comb és karizmaim, és magabiztosabb lettem, mint valaha. Azóta pedig megtanultam, hogy a legjobban akkor járok, ha gyakran variálom az edzéseimet, így ugyanis lesz hatása a mozgásnak!

Olvasd el ezt is!

Aki sokat és nagyon rendszeresen sporotol, azoknál nem ritka, hogy szintén küzdenek a motiváció hiányával: Simon Szimonetta edző elárulta, neki ilyenkor mik a trükkjei!

Ne félj az új dolgoktól!

,,Szerencsére a fásultságot és a motiváció hiányát szinte mindig sikerül időben nyakon csípnem, viszont nagy ritkán előfordul, hogy már nem a régi lendülettel állok neki az edzéseknek. A csoportos vagy a privát óráimnál, vagy akár a saját edzéseim alkalmával is

mindig a változatosságra törekszem. Ha ez nincs meg, akárhogy is szeretnénk, nem fejlődünk, stagnálni kezdünk, ettől pedig könnyű elveszíteni a motivációt.
Fontos, hogy folyamatosan feljesszük magunkat és nyitottak legyünk az új gyakorlatokra, eszközökre, esetleg edzésformákra.

Olvasd el ezt is!

Variáld a gyakorlatokat, az ismétléseket!

Például ha minden edzésen kiválogatjuk a kedvenc gyakorlatainkat, akkor hajlamosak vagyunk hónapokig csak azt csinálni ugyanazzal az ismétlésszámmal, viszont így egy idő után csökken a mozgás hatékonysága!

A kondizás nem mindig elég

A másik példa, ha éveken keresztül csak a konditermi súlyzós edzések rabjai vagyunk, akkor 1-1,5 év elteltével érdemes a súlyzós edzések mellé beiktatni néha egy-egy más jellegű edzést is. Legyen az box, crossfit...amihez csak kedvünk van!

Sokkold a tested!

A motivációnkhoz és a fejlődéshez mindig szükséges egy kis jófajta "sokk" és az, hogy kilépjünk a komfortzónánkból. Éppen ezért én hetente frissítem a gyakorlataim tárházát és évente beiktatok egy-egy új, a testemnek teljesen szokatlan mozgásformát is az alap edzéseim mellé.

Nem kell lemondanunk a kedvenc edzésformánkról, viszont ha azt érezzük, hogy csökken a motiváció, merjünk beiktatni új dolgokat. A testünk és a lelkünk is meghálálja!

Nézd meg a galériánkat> 9 kép
10 gyakorlat hasizomra, ami jobb, mint a hasprés
Tovább olvasok
Nem kell elbúcsúzod a zabtejtől, de ezekre nagyon figyelj!

Azt már jó ideje tudjuk, hogy egy jó reggeli zabkása remekül feltölt energiával a futáshoz, de mi a helyzet a zabból készült zabtejjel?

Néha azt érzed, hogy tényleg betelt a pohár? Tippek lelki kimerültség esetére

A legtöbbünkkel sajnos előfordul, hogy időnként elegünk lesz a munkánkból, nem jól jönnek össze a dolgok, és magunkkal sem vagyunk kibékülve. Egy ideig persze lehet sajnálni magunkat, de ennek egyszer véget kell vetni!

Pihenni kötelező: 6 tipp, hogy mostantól sokkal jobban aludj éjszaka

Nincs alvászavarod, de úgy érzed, elég sokszor csak felületesen alszol, reggel is hullafáradt vagy, és ez kihat az egész napodra? Fogadd meg a következő tanácsokat!

Tisztítsd ki a szervezetet gyógyteákkal: ezt a hármat vesd be tavasszal!

Ha te is kipucolnád a szervezetedet tavasszal, akkor a jól felépített étrend mellett érdemes sok folyadékfogyasztással és pár gyógyteával fokozni a méregtelenítő folyamatokat!

Ideje megismerni a mikrobiom diétát!

Sokkal több erjesztett élelmiszer és kevesebb finomított szénhidrát, és máris látványosan egészségesebb lenne a test - te kipróbálnád a mikrobiom diétát?

Ez a legnagyobb kajahiba, amit izomépítéskor elkövethetsz

Ha azt gondolod, hogy elég sokkal több csirkemellett, sonkát, túrót és különféle fehérjeporokat fogyasztanod ahhoz, hogy izmosodni kezdj, akkor nagyon tévedsz!

Fitt süti kezdő konyhatündéreknek: odáig leszel érte!

Tuti recept fogyókúra alatt? Bizony van ilyen: mutatjuk is a sütit, ami az édesszájú diétázók nagy kedvence lesz!

Itt az ideje megismerni a mikrobiom diétát!

Sokkal több erjesztett élelmiszer és kevesebb finomított szénhidrát, és máris látványosan egészségesebb lenne a testünk.Te kipróbálnád a mikrobiom diétát?

Itt az ideje megismerni a mikrobiom diétát!

Sokkal több erjesztett élelmiszer és kevesebb finomított szénhidrát, és máris látványosan egészségesebb lenne a test - te kipróbálnád a mikrobiom diétát?

JLo szénhidrát és cukormentes diétája: megéri követni?

Egyre több sztár vallja be nyíltan, hogy ilyen-olyan villámdiétával készült egy fontos alkalomra. Nemrég Jennifer Lopez vállalt be egy kőkemény, 10 napos fogyókúrát, amiről a dietetikusoknak meg is van a véleményük.

Ősellenség vagy szuper alapanyag? Az igazság a tejtermékekről

A tejtermékek kaptak hideget-meleget az utóbbi években, de vajon megéri tiltólistára tenni őket, ha semmiféle ételallergiával nem küzdesz? A válasz: NEM!

Ősellenség vagy szuper tápanyag? Ez az igazság a tejtermékekről

A tejtermékek kaptak hideget-meleget az utóbbi években, de vajon megéri tiltólistára tenni őket, ha semmiféle ételallergiával nem küzdesz? A válasz: NEM!

Igenis gond, ha kihagysz egy étkezést!

Azt hiszed, a fogyás kulcsa a kajamegvonás? Netán százszor előfordult már veled, hogy a nagy rohanásban alig ettél egész nap, és nem is értetted, miért érzed magad estére úgy, mint akin átment egy úthenger?

Stresszmentes babavárás? Lehetséges, de ezeket érdemes betartani!

A várandósság alatt bizony sok anyukának máson sem jár az esze, csak a gyerekszobán, az elintézendő feladatokon, pedig a pihenésre is fontos időt szakítani!

Olyan jól alszol majd, mint egy kisbaba, ha megismered ezt a trükköt

Te sem az az ember vagy, aki a nap végén csak beesik az ágyba, és két perc múlva már húzza a lóbőrt? Pedig lehetsz, mindössze egy technikát kell csak hozzá megtanulnod!

Online is fontos a fair play

Ha rendszeres internetező vagy, biztos te is futottál már bele rosszmájú kommentbe. Egy elmélet szerint, ha nem akarsz ilyesmivel találkozni, egyszerűen kapcsold ki a számítógépet. Valóban ez lenne az egyetlen megoldás?

Micsoda? A rozmaring szagolgatása 75%-kal javíthat a memóriádon!

A rozmaring az egyik legősibb gyógynövény. Amellett, hogy nagyon finom, számtalan problémára kínál hatásos megoldást. Például a memóriádon is javíthat!

Ezt a 10 fehérjedús ételt mindenkinek ennie kéne!

Néha komoly fejtörést okoz, hogy olyan ételeket rakj a menüdbe, amik illeszkednek a fogyókúrádba, szívesen eszed őket, de nem dúskálnak szénhidrátban?

Igenis gond, ha kihagysz egy étkezést! Méghozzá emiatt

Azt hiszed, a fogyás kulcsa a kajamegvonás? Netán százszor előfordult már veled, hogy a nagy rohanásban alig ettél egész nap, és nem is értetted, miért érzed magad estére úgy, mint akin átment egy úthenger?


Hozd ki a nyárból a maximumot!

Csak 1785 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem