sport,edzés,motiváció
Getty Images
Előfizetek

Amikor belefásulsz az edzésbe, ez legyen a következő lépés

Veled is előfordul néha, hogy ráunsz a mozgásra, és csak egy rövidebb vagy egy hosszabb pihenő után térsz vissza? Netán már ideje azt érzed, hogy edzel ugyan, de semmi kedved hozzá?

Valld be őszintén: érezted már azt, hogy egy ideje jársz pilates órákra vagy konditerembe, de már annyira rutinból végzed a gyakorlatokat, hogy az izomláznak híre-hamva sincs, a mérleg mindig pont ugyanazt mutatja, és az alakodon sem látsz semmiféle változást? Felteszed néha magadnak a kérdést, mi a célod valójában az edzéssel? Már ha van ilyen!

30 éve sportolok, én magam is dolgoztam egy évtizeden át edzőként, így nagyjából azonnal meg tudom állapítani a körülöttem lévőkről, hogy mennyire kitartóak, ha edzésről van szó. És a baj az, hogy nagyon sok olyan embert látok magam körül, akikben a motiváció nulla, de edzenek, végzik pont ugyanazokat a gyakorlatokat hónapok, évek óta, csak mert azokat szokták meg, azokat ismerik.

Ez addig nem baj, amíg az ember saját maga nem érzi azt, hogy valami változás jót tenne, vagy amíg valaki unalmában abba nem hagyja az edzést. Mert ez is nagyon sok esetben előfordul: motiváció és változás hiányában nagyon sokan teszik parkolópályára a sportot, mondván, minek csinálják, ha úgy sincs eredménye...

motiváció,edzés,mozgás,sport
forrás: pexels.com
Kell a motiváció!

De szerencsére mindig van megoldás, és nem is túl bonyolult a dolog: ha nem akarsz te is kiégni, ha a sportról van szó, egyszerűen csak változtass!

Én éveken át csakis a pilates és a jóga bűvkörében éltem, mindkettőt imádtam, hajlékony voltam és viszonylag feszes, ám a testemen nem igazán látszott, hogy heti 5-6 órát tornázom. Általában hidegen hagy mások véleménye, de egy nyáron eljutotam arra a pontra, hogy unom az oktatómat, ugyanazokat a gyakoratokat, és váltottam. Lecsökkentetem a megszokott edzéseket a felére, beiktattam heti egy futást és egy-két súlyzós edzést. És láss csodát: 3 hónap alatt leszálkásodtam, lettek comb és karizmaim, és magabiztosabb lettem, mint valaha. Azóta pedig megtanultam, hogy a legjobban akkor járok, ha gyakran variálom az edzéseimet, így ugyanis lesz hatása a mozgásnak!

Olvasd el ezt is!

Aki sokat és nagyon rendszeresen sporotol, azoknál nem ritka, hogy szintén küzdenek a motiváció hiányával: Simon Szimonetta edző elárulta, neki ilyenkor mik a trükkjei!

Ne félj az új dolgoktól!

,,Szerencsére a fásultságot és a motiváció hiányát szinte mindig sikerül időben nyakon csípnem, viszont nagy ritkán előfordul, hogy már nem a régi lendülettel állok neki az edzéseknek. A csoportos vagy a privát óráimnál, vagy akár a saját edzéseim alkalmával is

mindig a változatosságra törekszem. Ha ez nincs meg, akárhogy is szeretnénk, nem fejlődünk, stagnálni kezdünk, ettől pedig könnyű elveszíteni a motivációt.
Fontos, hogy folyamatosan feljesszük magunkat és nyitottak legyünk az új gyakorlatokra, eszközökre, esetleg edzésformákra.

Olvasd el ezt is!

Variáld a gyakorlatokat, az ismétléseket!

Például ha minden edzésen kiválogatjuk a kedvenc gyakorlatainkat, akkor hajlamosak vagyunk hónapokig csak azt csinálni ugyanazzal az ismétlésszámmal, viszont így egy idő után csökken a mozgás hatékonysága!

A kondizás nem mindig elég

A másik példa, ha éveken keresztül csak a konditermi súlyzós edzések rabjai vagyunk, akkor 1-1,5 év elteltével érdemes a súlyzós edzések mellé beiktatni néha egy-egy más jellegű edzést is. Legyen az box, crossfit...amihez csak kedvünk van!

Sokkold a tested!

A motivációnkhoz és a fejlődéshez mindig szükséges egy kis jófajta "sokk" és az, hogy kilépjünk a komfortzónánkból. Éppen ezért én hetente frissítem a gyakorlataim tárházát és évente beiktatok egy-egy új, a testemnek teljesen szokatlan mozgásformát is az alap edzéseim mellé.

Nem kell lemondanunk a kedvenc edzésformánkról, viszont ha azt érezzük, hogy csökken a motiváció, merjünk beiktatni új dolgokat. A testünk és a lelkünk is meghálálja!

Nézd meg a galériánkat> 9 kép
10 gyakorlat hasizomra, ami jobb, mint a hasprés
Tovább olvasok
Csokirajongóknak kötelező: törökmogyorós, csokoládés pite

Néha kell egy kis bűnözés! A következő mennyei, csokis édesség ugyan nem tartalmaz kevés kalóriát, viszont egészséges, alakbarát hozzávalókból készül, így néha simán megengedheted magadnak, hogy ilyesmit egyél, mondjuk reggelire!

Órákat ülsz minden nap? Ezeket a nyújtó gyakorlatokat ismerned kell

Most őszintén: te mennyi időt fordítasz a nyújtásra? A streching elemi fontosságú, ha sokat sportolsz, de akkor is nagyon kell, ha minden nap órákat ülsz a számítógép előtt. A következő gyakorlatokat érdemes lenne minél gyakrabban végezned!

Vanessa Hudgens bekeményít: erre a két diétára esküszik a világsztár

Naná, hogy a harmincéves énekesnő manapság a legtrendibb diétákkal tartja karban a testét: nemrég el is árulta, miért pont a következő két étkezési módszerre esküszik.

3 szuperétel, amiket illessz be a tavaszi étrendedbe

Tavasztól nincs kifogás: egyre több a friss idényzöldség és gyümölcs, így már közel sem olyan nehéz vitamindúsan táplálkozni, mint a téli hónapokban. Pláne, ha a következő 3 vitaminbombáról sem feledkezel meg!

A szakértők szerint tényleg kevesebb szénhidrátot kellene enned, ha lapos hasat akarsz

Szénhidrát: igen vagy nem? Ez az örök kérdés, ha szóba kerül a fogyás. Az biztos, hogy nem szabad teljesen kizárni ezt az ételcsoportot az étrendből, viszont ahhoz, hogy a hasi zsír eltűnjön, igenis kell a szigorú odafigyelés!

A szakértők szerint tényleg kevesebb szénhidrátot kellene enned, ha lapos hasat akarsz

Szénhidrát: igen vagy nem? Ez az örök kérdés, ha szóba kerül a fogyás. Az biztos, hogy nem szabad teljesen kizárni ezt az ételcsoportot az étrendből, viszont ahhoz, hogy a hasi zsír eltűnjön, igenis kell a szigorú odafigyelés!

Így készült a legújabb SHAPE címlap Mádai Viviennel

A legújabb címlapunkon Mádai Vivien látható, most pedig te is beleshetsz a kulisszák mögé!

Fogadd el a tested változásait a várandósság alatt: tippek, amikkel sikerülhet!

A terhesség ugyan egy áldott állapot, ám nem mindenkinek könnyű megbírkózni a súlygyarapodással, a fáradékonysággal, azzal, hogy nem úgy mennek a dolgok, mint korábban.

Mégsem olyan jó a koffein edzés közben, mint hittük?

Az egekbe dícsért koffeinnek van ám kevésbé áldásos hatása is, erről pedig különösen fontos tudnod akkor, ha magas intenzitású edzéseket végzel!

Egy kutatás állítja, hogy a sütievéstől tényleg lefogyhatsz

A fogyokúrázók tiltólistájának első helyén általában az édességek, a sütemények szerepelnek, nem véletlenül. Ám a legújabb hírek szerint mégiscsak érdemes sütizni a diéta alatt - jól hangzik, ugye?

Emiatt kívánod a sós nasikat a menstruációd alatt

A ciklusod bizonyos pontján biztos, hogy te is sokkal kívánósabb vagy a megszokottnál. Azonban erre tudományos magyarázat is létezik.

Kardióval vagy súlyzós edzéssel könnyebb fogyni? 2 szakértő is elmondja a választ

Szeretnéd megtalálni a lehető legoptimálisabb edzést ahhoz, hogy leadd a felesleget? Nagyon nem mindegy, milyen sportot választasz - most eláruljuk, melyikkel jársz jobban, ha a fogyás a cél!

Egy friss kutatás állítja, hogy a sütievéstől tényleg lefogyhatsz!

A fogyokúrázók tiltólistájának első helyén általában az édességek, a sütemények szerepelnek, nem véletlenül. Ám a legújabb hírek szerint mégiscsak érdemes sütizni a diéta alatt - jól hangzik, ugye?

Edd vagy ne edd: a nagy humusz-kérdés

Nem vitás, hogy a humusz az egyik legfinomabb és legnépszerűbb egészséges snack, amiből nem túl nehéz egyszerre befalni egy tetemes adagot. Egy szakértő most elárulja, tényleg ennyire egészséges -e a vegák kedvenc eledele.

Edd vagy ne edd: a nagy humusz-kérdés

Nem vitás, hogy a humusz az egyik legfinomabb és legnépszerűbb egészséges snack, amiből nem túl nehéz egyszerre befalni egy tetemes adagot. Egy szakértő most elárulja, tényleg ennyire egészséges -e a vegák kedvenc eledele.

Az egyszerű csodaszer gyomorpanaszok ellen

Felpuffadtál? Úgy érzed, hatalmas viharok dúlnak a gyomrodban? Ha nincs a közeledben probiotikum, akkor is létezik megoldás!

Egy újabb fontos ok, amiért érdemes magnéziumot szedned

Futóként a kemény fizikai megterhelés és az izzadás miatt különösen érdemes odafigyelned a vitaminok és ásványi anyagok pótlására. A magnézium kifejezetten fontos az izmok számára, ám van egy másik ok, mi miatt nem hagyhatod, hogy hiány lépjen fel belőle.


Trió a bombaformáért!

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem